Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag gått ner 5.2 kg på fyra veckor. Men jag tycker det är märkligt att det inte märks mer på kroppen? Visst jag är kraftigt överviktig men ändå.
Jag tycker det märks något i midjan men inget mer.
Denna gång har jag inte hållit på och mätt. Då hade jag kanske märkt mer

Nu har jag gått ner 5.2 kg på fyra veckor. Men jag tycker det är märkligt att det inte märks mer på kroppen? Visst jag är kraftigt överviktig men ändå.
Jag tycker det märks något i midjan men inget mer.
Denna gång har jag inte hållit på och mätt. Då hade jag kanske märkt mer

Håll ut, du är på rätt väg! Och det är inte för sent att plocka fram måttbandet.

• Gilla
Reactions: Ray
Idag är jag lite stolt över mig själv. Jag är förkyld, och tycker jättesynd om mig, och gick in på Ica. Och det var bra nära att en påse ostbågar, och en låda chokladskumbollar och en toscabulle åkte ner i varukorgen MEN jag lämnade butiken med två burkar tonfisk i thaisås och en påse halstabletter.

Svullat hela helgen. Alltså inte bara inte tänkt på vad jag äter utan gått ner på tonårsdiet. Äldre tonåren.
Chips, vin ,pizza, lite kakor eftersom jag var hungrig och det är snabbätet...
Men nu är det ny vecka och dags att balansera tillvaron igen.

Jag har börjat få en midja! :banana:
Det är första tecknet jag ser på att jag är mindre. Annars ser jag inte själv på kroppen att jag vägen 5, 6 kg mindre på en dryg månad!
Men jag är stolt över mig själv!
Idag tänkte jag också på att tightsen hasar ner något jag tror de blivit lite stora! :laugh:

Inte världens bästa matvecka här, jag har varit förkyld och mått lite illa men behövt jobba och göra andra saker. Å andra sidan har det inte varit världens sämsta matvecka heller, även om jag åt chips och choklad till middag i förrgår... :wtf:

Försöker införa glass-, chips- och chokladfritt MINST måndag-torsdag i hushållet, har tyvärr börjat tröstäta vilket eskalerat snabbt... Nedrans belöningssystem i hjärnan! Måste odla nån slags karaktär antar jag. :cautious:

Hej vänner! Jag får dessvärre hoppa in i den här tråden också, p.g.a tufft senaste halvår har fysiken inte prioriterats. Jag är ytterst normalviktig, men i början av det här året vägde jag 5 kg mindre och trivdes väldigt bra med att vara lite mer petit. Så det blir målet, minust 5 kg innan nyår. Nu när jag är sjukskriven på halvtid kommande månaden kommer det finnas lite mer tid till träning och att prioritera mig själv.

Så är det någon som vill träna eller ta en långpromenad någon dag i Stockholm så hojta till!

Ok. Vägde mig nyss och inser att jag har gått upp 10 kilo på senaste två åren. Kan inte fortsätta såhär så har tagit ett ordentligt snack med mig själv nu. Sätter ett stopp nu.
Steg 1 är att inte äta ute mer än en gång i veckan. Har på sista tiden ätit ute typ dagligen....
Steg 2 är att utesluta drinkar och sånt skit och istället inrikta mig på vin vid utgång.
Kommer att kaloriberäkna från och med imorgon och kör strikt 1000 kcal per dag såhär i början, men en "undantagsdag" i veckan.
Målet är 3 kilo ner till 25 oktober. Slutmålet är 8 kilo ner från dagens vikt. Detta vill jag nå till 1 februari då jag åker till Jamaica!

Tjoho! Jag är så stolt över mig själv! Har sista veckan inte ätit godis överhuvudtaget!
Tidigare har jag käkat det typ dagligen :p :angel:
Har istället ätit MAT och snittat på ca 1200 kcal per dag. Vägde mig imorse och har gått ner 1,6 kilo på en vecka! :banana:

Tjoho! Jag är så stolt över mig själv! Har sista veckan inte ätit godis överhuvudtaget!
Tidigare har jag käkat det typ dagligen :p :angel:
Har istället ätit MAT och snittat på ca 1200 kcal per dag. Vägde mig imorse och har gått ner 1,6 kilo på en vecka! :banana:

Grymt! Jag borde också ta tag i mig själv :D
/ligger i sängen med en påse godis....

Jag börjar om imorn igen.

Kör ba!

Det viktigaste är nog att börja, liksom "bestämma sig" på riktigt alltså.

Jag har inga problem med att klara mig på 1200 kcal per dag om jag skippar godis och onödigt snacks.

Äter oftast gröt och knäcke med keso eller leverpastej på morgonen. Lunch ngn matig sallad och middag "vanlig mat" (och ett glas vin :angel: ). Det finns inget utrymme för att småäta, men det är bara stå emot. Jag är egentligen inte hungrig, bara sugen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 651
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 552
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 090
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar