Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kör ba!

Det viktigaste är nog att börja, liksom "bestämma sig" på riktigt alltså.

Jag har inga problem med att klara mig på 1200 kcal per dag om jag skippar godis och onödigt snacks.

Äter oftast gröt och knäcke med keso eller leverpastej på morgonen. Lunch ngn matig sallad och middag "vanlig mat" (och ett glas vin :angel: ). Det finns inget utrymme för att småäta, men det är bara stå emot. Jag är egentligen inte hungrig, bara sugen

Nä, man kan ju säga att det är godis som är mitt problem. Och alkohol på helgerna... Och sen bakfyllan, då vill jag ju ha pizza. Wääh wääh. Haha.

Kaloriräkning is the shit. Jag är bara så jävla trött på det för tillfället. Ska ta tag i det igen, för jag har ganska lätt att gå ner i vikt egentligen. Just nu är jag dock himla lat. Haha.

Nä, man kan ju säga att det är godis som är mitt problem. Och alkohol på helgerna... Och sen bakfyllan, då vill jag ju ha pizza. Wääh wääh. Haha.

Kaloriräkning is the shit. Jag är bara så jävla trött på det för tillfället. Ska ta tag i det igen, för jag har ganska lätt att gå ner i vikt egentligen. Just nu är jag dock himla lat. Haha.

Ok vi är nog rätt lika i allt ;)
Jag vägrar ge upp vinet men tycker att det är lättare att hålla kalorikoll på vin än tex drinkar. Drinkar är ju ofta dolda kaloribomber, så det får jag nog hoppa över en tid framöver ;)

Mitt problem är annars att jag äter ute och det är ju typ omöjligt att veta hur mkt kcal man får i sig då. Jag har bestämt mig för att reducera mitt ute-ätande till en dag i veckan och då försöka äta hyfsat smart, även om jag då inte kan kaloriräkna. Tex äter jag moules, råbiff eller sushi som jag vet är hyfsat "lätt".

Senast ändrad av en moderator:
Ok vi är nog rätt lika i allt ;)
Jag vägrar ge upp vinet men tycker att det är lättare att hålla kalorikoll på vin än tex drinkar. Drinkar är ju ofta dolda kaloribomber, så det får jag nog hoppa över en tid framöver ;)

Mitt problem är annars att jag äter ute och det är ju typ omöjligt att veta hur mkt kcal man får i sig så. Jag har bestämt att reducera mitt ute-ätande till en dag i veckan och då försöka äta hyfsat smart, även om jag då inte kan kaloriräkna. Tex äter jag moules, råbiff eller sushi som jag vet är hyfsat "lätt".

Haha, det låter så.
Jag har sjukt bra koll på vad som är" bra och dålig" mat, men tja. Jag lever inte som jag borde, kan man säga. Haha.

Vin är helt klart en bra grej. Jag ÄLSKAR öl. Det är en dålig egenskap. Haha.
Och när det gäller utemat går jag efter ju fetare desto bättre...
Obra grej.

Ok måste bara uppdatera här pga är oväntat stolt över mig själv! ;)
Kanelbullens dag idag och jag hade nästan tänkt falla till föga för frestelsen då chefen bjöd på jobbet. MEN när jag väl kommer dit så sätter jag mig istället och äter min medhavda nyttiga lunch och äter ingen bulle trots att de ligger i en hög framför mig på bordet!

Sjukt stolt över mig själv! ;) :banana:
Tjuvvägde mig och har inte gått ner så många hekto sen i söndags men är övertygad om att det kommer ju lossna under veckan allt eftersom jag håller i det nyttiga livet ;)

Ok måste bara uppdatera här pga är oväntat stolt över mig själv! ;)
Kanelbullens dag idag och jag hade nästan tänkt falla till föga för frestelsen då chefen bjöd på jobbet. MEN när jag väl kommer dit så sätter jag mig istället och äter min medhavda nyttiga lunch och äter ingen bulle trots att de ligger i en hög framför mig på bordet!

Sjukt stolt över mig själv! ;) :banana:
Tjuvvägde mig och har inte gått ner så många hekto sen i söndags men är övertygad om att det kommer ju lossna under veckan allt eftersom jag håller i det nyttiga livet ;)

Det är tisdag. Hur mycket hade du tänkt att tappa på två dagar?

Lagt ner vv , gått upp allt och börjat med Lifesum, räknar alltså kalorier. 1175 kalorier ska jag äta per dag. Tredje dagen, funkar jättebra. Gäller att man håller portionerna små och inte äter sötsaker.

Lagt ner vv , gått upp allt och börjat med Lifesum, räknar alltså kalorier. 1175 kalorier ska jag äta per dag. Tredje dagen, funkar jättebra. Gäller att man håller portionerna små och inte äter sötsaker.

Kör också Lifesum, vi äter ungefär lika många kcal. Tycker också att det funkar bra! Man får planera lite och undvika att småäta och hoppa över onödiga "tomma" kalorier bara! Vin hör inte hit dock vill jag tillägga dessa kcal känns sjukt värda ;)

Kör också Lifesum, vi äter ungefär lika många kcal. Tycker också att det funkar bra! Man får planera lite och undvika att småäta och hoppa över onödiga "tomma" kalorier bara! Vin hör inte hit dock vill jag tillägga dessa kcal känns sjukt värda ;)
Jag har noterat att jag kan dricka 2-3 glas vitt på fredag om jag skippar frukost :up:. Har du gått ner nåt? :)

Jag har noterat att jag kan dricka 2-3 glas vitt på fredag om jag skippar frukost :up:. Har du gått ner nåt? :)

Perf ;)
Jag har bestämt mig för att sluta väga mig så ofta och tänkte väga mig nästa gång i mitten på nästa vecka. Logiskt sett bör jag gå ner då jag ligger strax under 1200 kcal/dag.

Perf ;)
Jag har bestämt mig för att sluta väga mig så ofta och tänkte väga mig nästa gång i mitten på nästa vecka. Logiskt sett bör jag gå ner då jag ligger strax under 1200 kcal/dag.
Lycka till ☺. Jag tror att helgerna kommer bli tuffa, måste hitta gott snacks! Morötter i all ära men...:nailbiting:

Lycka till ☺. Jag tror att helgerna kommer bli tuffa, måste hitta gott snacks! Morötter i all ära men...:nailbiting:

Vaddå helgerna... (Med vänliga hälsningar, hon som äter kanelbullar (Ja, plural.) varje dag.) :laugh:

Jag måste verkligen sluta med att leva på kanelbullar och annan skitmat och börja äta bättre så att jag får mer energi och blir mindre degig. :cautious:

Vaddå helgerna... (Med vänliga hälsningar, hon som äter kanelbullar (Ja, plural.) varje dag.) :laugh:

Jag måste verkligen sluta med att leva på kanelbullar och annan skitmat och börja äta bättre så att jag får mer energi och blir mindre degig. :cautious:
Nötter, chips, vin, pasta -kolhydrater överhuvudtaget, godis, extramackor på jobbet är mina laster. Planerar att gå och sova efter bonde innan jag går bärsärkargång i skafferiet :o

Helger är inget problem för mig, för mig är det "helg hela veckan" ;) Känner inte av helgerna på samma sätt då jag inte jobbar måndag-fredag 8-17.
Idag har varit en bra dag.

Frukost: 2 knäckemackor med keso och några skivor avocado
Lunch: potatis och purjolökssoppa
Middag: Tomat och mozzarellasallad, ett glas rödvin.

Enligt Lifesum har jag ätit ganska precis 1000 kcal men känner mig inte hungrig!

Helger är inget problem för mig, för mig är det "helg hela veckan" ;) Känner inte av helgerna på samma sätt då jag inte jobbar måndag-fredag 8-17.
Idag har varit en bra dag.

Frukost: 2 knäckemackor med keso och några skivor avocado
Lunch: potatis och purjolökssoppa
Middag: Tomat och mozzarellasallad, ett glas rödvin.

Enligt Lifesum har jag ätit ganska precis 1000 kcal men känner mig inte hungrig!

Jag hade nog dött hungerdöden. Iaf med kvällsmaten. Iofs känner jag ju inte till mängder mozzarella :p :D

Kl

Min dag gick bra fram till kvällen. Då ålt mikropop och choklad. Såatteh...

Själv har jag gått upp 2.5 kg på en vecka! :D
Jag var på semester på all-inclusive med världens godaste mat.
Hade innan gått ner 6.5 kg.
Nu - tillbaka till vardagen och nya tag! :up:

ab-challenge.jpg

Håller på att köra enligt denna. Dag 7 idag, imorgon vila. Välbehövlig magvila. Känner hur jag har träningsvärk i magmusklerna :p Snacka om otränad.
Nån som kört nån sån här utmaning? Har det gett effekt?

ab-challenge.jpg

Håller på att köra enligt denna. Dag 7 idag, imorgon vila. Välbehövlig magvila. Känner hur jag har träningsvärk i magmusklerna :p Snacka om otränad.
Nån som kört nån sån här utmaning? Har det gett effekt?

Jag gjorde en squat-utmaning, den gav faktiskt bra resultat! Borde prova den igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 651
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 552
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 090
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar