Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här går det sakta neråt. Men, sakta är ju bra antar jag :p
Dock 3,2 kg mindre idag än när jag kom hem från semestern för en månad sen. Då hade det ju iofs varit just semester :p
Så, det säger ju inte jättemycket. Haha.

Sjukt sugen på att äta sötsaker, men det går oväntat bra utan.
Käkat glass några gånger vid fint väder, en påse popcorn samt efterrätt vid en trerätters nu under maj månad.
Vet inte när jag åt så lite sötsaker senast, haha.

Jag fattar faktiskt inte varför mer energi i maten skulle vara onyttigt för en underviktig person som dig? Det onyttiga med att äta mer energi än man gör av med är väl just att man går upp i vikt - och det är bara ohälsosamt att gå upp i vikt om man blir överviktig av det.

Såklart bör du tänka på att få i dig även av övriga näringsämnen, men det är ju en annan fråga.

Jag tänker att socker, salt och sånt fett som finns i godis och choklad är onyttigt för alla människor oavsett vikt? Att det påverkar blodsocker, blodtryck osv. Man kan ju ha dåliga värden och vara smal ändå. Det är ju inte heller hälsosamt?

Här går det sakta neråt. Men, sakta är ju bra antar jag :p
Dock 3,2 kg mindre idag än när jag kom hem från semestern för en månad sen. Då hade det ju iofs varit just semester :p
Så, det säger ju inte jättemycket. Haha.

Sjukt sugen på att äta sötsaker, men det går oväntat bra utan.
Käkat glass några gånger vid fint väder, en påse popcorn samt efterrätt vid en trerätters nu under maj månad.
Vet inte när jag åt så lite sötsaker senast, haha.

Men det är ju jättebra! :)

Jag är också skeptisk till sjögräs ska erkännas.
Det kanske blir nästa mattrend? :D

Jag har inte vågat smaka på alg/sjögrässalladen, ger alltid bort den.

*kl*
Jag har haft en bra start på veckan, har köpt hem en himla massa frukt och grönt som jag tänkt äta när jag blir uttråkad :up:

Haft en sådär matdag idag. Visserligen ätit en bra mättande frukost och ett äpple på förmiddagen, följt av en lunch med god blandning av sallad och övrig mat, men jag verkar inte kunna låta bli kexen i stallet :o Har dock haft en bra dag motionsmässigt. Gick ut och sprang (läs sprang och gick omväxlande) min "vanliga" runda och kände mig stark och uthållig. Orkade springa längre sträcka utan uppehåll än sist och bitvis hålla ett högre tempo :up:
Screenshot_2016-05-18-20-30-12.png

Kommer ett till gnällinlägg, såååååå huuuuuungrig! Men nu är ju hälften av (första) resan gjord, vill ju inte ge upp innan slutet.
Men det hade suttit så fint med en knäckemacka med ost och en rykande kopp te och honung. :d
Bouillabaissen var lika god idag som de andra dagarna! :d (men den inhalerades för ett par timmar sedan)

Haft en sådär matdag idag. Visserligen ätit en bra mättande frukost och ett äpple på förmiddagen, följt av en lunch med god blandning av sallad och övrig mat, men jag verkar inte kunna låta bli kexen i stallet :o Har dock haft en bra dag motionsmässigt. Gick ut och sprang (läs sprang och gick omväxlande) min "vanliga" runda och kände mig stark och uthållig. Orkade springa längre sträcka utan uppehåll än sist och bitvis hålla ett högre tempo :up:
Screenshot_2016-05-18-20-30-12.png
Ett rätt backigt område att springa i?

Det jobbigaste med att banta tycker jag är sömnen. Jag sover ruskigt dåligt när jag ligger på kaloriunderskott. Är det någon mer än jag som lider utav detta?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 554
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 102
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar