Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade valt både banan och kvarg. För mig låter det du beskriver just som lågt blodsocker, eller successivt fallande blodsocker (inte hysterisk bottennotering som hos diabetiker, utan inom normalt intervall). Jag har det där spänt stressade i kroppen på morgonen om jag ätit (för) lite dagen före. Fast utan klarvaken hjärna, den är mer som ett stressat gelédaller utan tankekapacitet.

Och du är vad jag kan påminna mig inte drabbad av den kolhydratskräck man numera ser? Jag menar, banan är inte ett hot?

Nej, jag är absolut inte drabbad av någon kolhydrarskräck, så banan är inget hot! :D

Jag har mer tänkt att jag borde hålla mig mätt bättre på kvarg, men tänker att det kanske är något kolhydratrikt som jag ska ha istället. Nåväl, det får bli både banan och kvar till kvällen.

Det känns skönt, men lite konstigt. I går var jag rätt sugen när jag gick till affären, men kom hem med en liten påse nötter...

Jag har fortfarande inte vant mig vid detta, förväntar mig nästan att jag ska trilla dit en dag och köpa massa onyttigheter - men det har inte hänt än.

Bra jobbat! :up:

Fast jag upplever mig inte som hungrig, utan men det är nog som @Petruska säger att blodsockret är lågt. Jag behöver nog helt enkelt omfördela så att jag äter mer på kvällen än vad jag normalt gör.
Som en bebis som ska lära sig att sova hela natten. :)

Jag äter middag på kvällen, sådär tre timmar innan jag går och lägger mig. Om middagen skulle bestå av tex julbord eller tre rätter, skulle jag vara för mätt för att kunna sova. Men en vanlig middag vid den tiden är snarare bra än dålig för min nattsömn (och mitt morgonhumör). Middagen planeras i mitt fall inte utifrån parametrar som protein/kolhydrater på något märkbart vis.

Två dagar in, än så länge inga onyttigheter. Gillar Lifesum pga man drar sig för att behöva logga in en mazarinjävel liksom :D Oftast räcker det med den där lilla extra betänktetiden för att välja ngt annat.

Två dagar in, än så länge inga onyttigheter. Gillar Lifesum pga man drar sig för att behöva logga in en mazarinjävel liksom :D Oftast räcker det med den där lilla extra betänktetiden för att välja ngt annat.

:rofl: :rofl: :rofl:

Det som inte loggas, det har aldrig hänt :angel::D

Hur gör du när du inte vet storlek/vikt på någonting? Höftar? :o

Tillbaka från semestern, det har varit så skönt med sol och bad, god mat och en del cocktails :love: Jag trodde helt ärligt att jag skulle få komma tillbaka till tråden med svansen mellan benen för vi har ätit ute nästan alla måltider, men jag verkar ha lärt mig att sluta äta när jag är lagom mätt till slut. Nu är planen att lite långsamt gå ner till målvikten igen (runt 57.5-58) och sen hitta en bra balans där. Härligt!

11/02 --- 64.9 kg
18/02 --- 63.7 kg (-1.2)
25/02 --- 63.2 kg (-0.5)
03/03 --- 62.4 kg (-0.8)
10/03 --- 61.5 kg (-0.9)
17/03 --- 61.3 kg (-0.2)
24/03 --- 60.8 kg (-0.5)
31/03 --- 60.1 kg (-0.7)
07/04 --- 59.2 kg (-0.9)
15/04 --- 58.8 kg (-0.4)
21/04 --- 58.4 kg (-0.4)
28/04 --- 57.9 kg (-0.5)
19/05 --- 58.5 kg (+0.6)

Håller med. Jag och min syster är dessutom vänner så vi ser vad den andre äter. Sjukt bra sätt att hålla disciplinen på. Lite onyttigheter uppmuntrar vi men klämmer inte 200 gam choklad.

Det kan nog jag känna igen mig i. Jag brukar inte vara benägen att ge kroppen eget liv och egna känslor - men när det gäller just det så känns som att min kropp älskar att väga 3 kg mer än jag vill. På den vikten kan jag äta hur mycket (skit) som helst och ligga kvar. För att gå ner 3 kg och stanna där måste jag ständigt banta och kontrollera.

Om det ändå vore bara 3. För mig är det snarare 5-6 :(

Om det ändå vore bara 3. För mig är det snarare 5-6 :(

Äsch, jag har gått ner 14 kilo och är inte klar. Jag har 10 till innan jag är nöjd, och då kommer jag inte vara smal i den bemärkelsen, utan fortfarande kurvig och möjligen mitt på normal-BMI. Ett tufft år, felmedicinering och dålig disciplin satte mig på pottan.
Deppa inte. Vill du, så kan du ta tag i det. Är det knte så viktigt, var nöjd med dig själv som du är.

Äsch, jag har gått ner 14 kilo och är inte klar. Jag har 10 till innan jag är nöjd, och då kommer jag inte vara smal i den bemärkelsen, utan fortfarande kurvig och möjligen mitt på normal-BMI. Ett tufft år, felmedicinering och dålig disciplin satte mig på pottan.
Deppa inte. Vill du, så kan du ta tag i det. Är det knte så viktigt, var nöjd med dig själv som du är.

Nejnej, du missförstod. Jag deppar inte, är helt normalviktig på bmi 22. MEN jag får jobba för att ligga där! De andra pratade om att de gick upp tre kilo om de inte aktar sig men om jag svullar på så går jag upp 5-6 kilo. Och kommer inte i mina kläder. :( Jag blev helt stillasittande i vintras efter operation och vips var det kört. Nu har jag kört 5:2 i snart 6 veckor och är minus 4 kg. :)

Senast ändrad:
Nejnej, du missförstod. Jag deppar inte, är helt normalviktig på bmi 22. MEN jag får jobba för att ligga där! De andra pratade om att de gick upp tre kilo om de inte aktar sig men om jag svullar på så går jag upp 5-6 kilo. Och kommer inte i mina kläder. :( Jag blev helt stillasittande i vintras efter operation och vips var det kört. Nu har jag kört 5:2 i snart 6 veckor och är minus 4 kg. :)

Men äsch då:D

Jag tror att en demon har tagit över min kropp? Skulle snaska loss ordentligt i kväll, men vad köpte jag? Italiensk antipastobricka. I stället för att gå loss på chips och choklad har jag ätit cheddar, parmaskinka och salami. Valde bort all choklad inklusive att köpa en kaka mörk choklad "eftersom 100 gram kändes lite mycket". Är jag besatt? Behöver jag excorcism? Eller är det bara att tacka och ta emot?

Bra dagar nu i veckan. Jag syndade igår, och tyvärr blev en kaka också en liten påse nötter efteråt (har ganska lätt att hamna i negativ spiral sådär). Jag deppade lite och tänkte att nu har jag säkert legat på överskott idag... Men när jag räknade ihop dagen hamnade jag inte ens på balans! :D

Mitt roligaste är att försöka hitta riktigt goda men kalorisnåla måltider (jag vill kunna äta ganska bra portioner så vill inte "dra ner mängden" bara). Försöker hitta måltider som ligger mellan 250 - 500 kcal max. Vad är era bästa tips på kalorisnåla men riktigt goda maträtter?

Jag åt pizza idag. Det var gott :) Men jösses vad länge man står sig, 8 timmar senare var jag fortfarande inte hungrig O_o Det blev en skål yoghurt med jordgubbar och kiwi till middag, mest för att jag hade tränat. Sammantaget blev det därför inte speciellt farligt kalorimässigt, speciellt eftersom jag inte åt riktigt hela pizzan och skippade kanterna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 554
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 102
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar