Nejnej, du missförstod. Jag deppar inte, är helt normalviktig på bmi 22. MEN jag får jobba för att ligga där! De andra pratade om att de gick upp tre kilo om de inte aktar sig men om jag svullar på så går jag upp 5-6 kilo. Och kommer inte i mina kläder. Jag blev helt stillasittande i vintras efter operation och vips var det kört. Nu har jag kört 5:2 i snart 6 veckor och är minus 4 kg.
Jag är likadan. Jag går vips upp 3-4 kg så fort jag inte passar mig eller om jag blir skadad eller sjuk och inte kan träna (vilket är mycket för mig då jag bara är 151 cm kort). Och det är skillnaden mellan att få på sig jeansen och att inte få på sig jeansen. Dessutom är "normalvikten" redan 3-4 kg mer än vad jag egentligen vill väga, så ytterligare 3-4 kg blir väldigt otrivsamma och psykiskt jobbiga. Jag har haft stora problem med min astma under vintern och våren och inte all kunnat springa som jag brukar och vips så är jag uppe i en vikt jag vantrivs med - och den sitter som berget känns det som. Hur som helst, nu är tanken att jag ska gå ner ca. 7 kg och sedan verkligen försöka stabilisera mig på den vikt jag känner mig mest tillfreds med.