Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja så länge vi haft det lunchrummet 6 år kanske.Har ni bestämda platser i lunchrummet på jobbet. Om ja hur länge har ni haft samma plats?
Jobbar mer än 1000 pers på mitt kontor så hade varit svårt att försöka efterleva fasta platserHar ni bestämda platser i lunchrummet på jobbet. Om ja hur länge har ni haft samma plats?
Sånt där är så himla jobbigt tycker jag. Väldigt glad att det inte finns något sådant på min nuvarande arbetsplats, och brukar särskilt påpeka det för nyanställda. Man får sätta sig var man vill och i vilken gruppering man vill. Det är verkligen ingen som blir sur för sånt.Officiellt nej men inofficiellt ja. Ingen äger någon plats med alla har en plats där man oftast sitter. Vissa är mer flexibla medan andra är väldigt noga med rutinerna och blir småsura om någon tagit "deras" plats.
Jag upplever att det främst är den äldre generationen som surar ihop över det, de som närmar sig pensionsåldern.Sånt där är så himla jobbigt tycker jag. Väldigt glad att det inte finns något sådant på min nuvarande arbetsplats, och brukar särskilt påpeka det för nyanställda. Man får sätta sig var man vill och i vilken gruppering man vill. Det är verkligen ingen som blir sur för sånt.
Officiellt nej men inofficiellt ja. Ingen äger någon plats med alla har en plats där man oftast sitter. Vissa är mer flexibla medan andra är väldigt noga med rutinerna och blir småsura om någon tagit "deras" plats.
Det var så jag menade..Jag sitter alltid på samma plats men vi har inte några bestämda platser, men finns bara ett bord med fjorton platser så inte så mycket att välja på
På kronfågel utanför katrineholm är det uppdelat i nationaliteter. Det blir väldigt surt om någon entreprenörer sätter sig bland nån annan grupp.Kommer ännu ihåg den absurda situationen som tingsnotarie när en förhandling dragit ut på tiden och alla de andra redan lunchat klart. Jag sätter mig med min matlåda ensam vid notariebordet, och lagmannen sätter sig i samma lokal tre meter bort - ensam vid domarbordet. Och där intog vi vår lunch under i huvudsak tystnad. Något awkward.
Domarna kunde vid enstaka tillfällen välja att slå sig ner vid notariebordet eller kanslibordet, men det hade varit ett helt otänkbart övertramp att som notarie ta plats vid Domarnas Bord. Det ändrades några år senare till tvångsblandad placering, men det är fånigt nog att det har varit så i modern tid.