Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok hos oss har de flesta saker vid bordet så det blir automatiskt "särskilda" platser. Men i min familj sitter vi oftast på samma platser också.Nä, ett tag var det en som gärna satt på en viss plats. Men annars sätter man sig där det finns plats. Oftast fylls ett visst bord på först och sen nästa. Men inga regler eller nåt.
Vi brukar sitta avdelningsvis men det är inte hugget i sten. Och det är inte så att man har sin personliga plats.Har ni bestämda platser i lunchrummet på jobbet. Om ja hur länge har ni haft samma plats?
Vi har inte fasta platser, men det har varit så ändå. Under pandemin när vi varit få på jobbet har vi faktiskt luckrat upp det, vi som var där började sitta ihop och många som kommit nya har aldrig varit med om ”platssystemet”. Jag skulle säga att det gjort min arbetsplats så mycket bättre. Idag skrattade jag så jag grät på lunchen med kollegor jag för 3 år sen knappt sa hej till.Har ni bestämda platser i lunchrummet på jobbet. Om ja hur länge har ni haft samma plats?
Det där är intressant! Varför väljer man den platsen man väljer? Bara vana eller finns någon tanke som man inte tänker på? Jag har funderat på det. "Min" plats, vi har ju inte fasta platser, men där jag alltid sitter, är på spetsen på ett ovalt bord. Jag har kollegor på höger sida om mig och på vänster sida om mig, lite som en ordförare? Baktanken är ju inte att jag på något märkligt vis skulle vara förmer än dem, men däremot kan jag lättare se och höra dem när vi pratar. Att sitta bredvid funkar ju, men sitter en kollega bredvid fel öra är det assvårt, om inte omöjligt, att höra vad hon säger, vid rätt öra blir det jobbigt att höra så jag får anstränga mig en massa, de mitt emot är svåra att höra och så ser jag ju bara de mitt emot och inte de bredvid.Officiellt har vi absolut inte fasta platser. Inofficiellt sitter många på samma plats jämt. Jag trivs till exempel med ryggen mot en vägg där jag ser alla mina kollegor samtidigt. Exakt vilken stol jag sitter på spelar ingen roll.
Min plats är en av få platser som man slipper få solen i ögonen. Eftersom att vissa har bestämt att persienner inte får vara neddragna Eftersom att de inte får solen i ögonen.Det där är intressant! Varför väljer man den platsen man väljer? Bara vana eller finns någon tanke som man inte tänker på?
Jag väljer lika på en restaurang också om jag får möjlighet, ryggen fri, i centrum med överblick över alla. För mig finns det absolut en orsak bakom mitt val.Det där är intressant! Varför väljer man den platsen man väljer? Bara vana eller finns någon tanke som man inte tänker på? Jag har funderat på det. "Min" plats, vi har ju inte fasta platser, men där jag alltid sitter, är på spetsen på ett ovalt bord. Jag har kollegor på höger sida om mig och på vänster sida om mig, lite som en ordförare? Baktanken är ju inte att jag på något märkligt vis skulle vara förmer än dem, men däremot kan jag lättare se och höra dem när vi pratar. Att sitta bredvid funkar ju, men sitter en kollega bredvid fel öra är det assvårt, om inte omöjligt, att höra vad hon säger, vid rätt öra blir det jobbigt att höra så jag får anstränga mig en massa, de mitt emot är svåra att höra och så ser jag ju bara de mitt emot och inte de bredvid.
Så, pga mina funktionsnedsättningar tror jag faktiskt jag har valt att sitta där, jag kan se och följa med i samtal lättare och hör lättare liksom.
Hur många tänker på att det finns en orsak till att man väljer platser? Finns det ofta det eller är det vana?