Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det ar dags att starta dagen. Kaffet ar urdrucket och hundarna har annonserat att de ar hungriga :cautious: Men da vi ska lamna over vagnen i dag blir det en dag med mycket jobb att flytta over allt fran den har vagnen till den nya. Det ar verkligen med blandade kanslor jag ser fram emot bytet.:p

Kravlade mig upp för en liten stund sen efter att vara däckat av ett migränanfall från helvetet :rage::yuck:
Försöker få i mig en liten skvätt kaffe och återvända till dom levande igen.
klart missnöjd dock är Pälsfröken glad att jag kommit upp så hon har haft en omgång med race och jag var lagom imponerad.

Sitter och retar upp mig på en norrman som parkerat framför porten med bil och trailer . Dom har tuss besiktning i källaren men han borde förstå att vi jobbar här än . Vill åka hem men måste vänta på att han kommer tillbaka

Jag har umgåtts med mamma hela dagen. Det har varit över förväntan trevligt :)

Nu är jag dock hemma så det är dags att byta om och pyssla om hästarna. Tror de ska få springa av sig lite utan täcken då det faktiskt är uppehåll.

Det kommer gå bra :)

Det kommer att gå bra :)
Det gjorde tyvärr inte det.

Sköterskan jag träffade idag var lugn och förtroendeingivande, så det var ju bra, men det räckte inte hela vägen. Vi fick pausa lite för det kom några patienter och under tiden fick jag vänta i väntrummet. Jag höll på att svimma där trots att jag gjorde vad jag kunde för att andas. När jag hämtat mig fortsatte vi och sköterskan berättade om hur ett stick i fingret går till och då blev jag illamående igen. :turd:

Jag ska fråga medishästens ägare om hon kan tänka sig att sticka mig igen och då även ta provet.

Men vad i hela.....

A-kassan vill ha arbetsgivarintyg från 2007. Jag jobbade en månad på deltid då.

VAD ska de ha det till och hur i hela friden ska jag få fram det. :confused: Sannolikheten att någon har någon som helst koll på arbetade tider för elva år sedan är väl lika med noll.... :banghead:

Men vad i hela.....

A-kassan vill ha arbetsgivarintyg från 2007. Jag jobbade en månad på deltid då.

VAD ska de ha det till och hur i hela friden ska jag få fram det. :confused: Sannolikheten att någon har någon som helst koll på arbetade tider för elva år sedan är väl lika med noll.... :banghead:

Vad är det dom försöker slingra sig ur? Att betala a-kassa?
Knepig handläggare :confused:

Det gjorde tyvärr inte det.

Sköterskan jag träffade idag var lugn och förtroendeingivande, så det var ju bra, men det räckte inte hela vägen. Vi fick pausa lite för det kom några patienter och under tiden fick jag vänta i väntrummet. Jag höll på att svimma där trots att jag gjorde vad jag kunde för att andas. När jag hämtat mig fortsatte vi och sköterskan berättade om hur ett stick i fingret går till och då blev jag illamående igen. :turd:

Jag ska fråga medishästens ägare om hon kan tänka sig att sticka mig igen och då även ta provet.
Fast du tog dig dit och med avsikten att ta blodprov - så det går ju framåt! Kämpa på.

Sjukt segt nu i eftermiddag. Förmiddagen spenderade jag och mini på sjukhuset för att ta blodprov. Gick inte bra, men tillslut fick dom alla rör utom 1. Dom sa att labbet får fixa det på något vis så förhoppningsvis behöver hon inte gå tillbaka :heart

Nu borde maken vara hemma :cautious: Tror han är ute och skottar innan han kommer in, slipper jag :angel:

Ugnen är på så nu ska det fixas latmaskpizza :up: Alltså köpepizza ur frysen man bara värmer :p

Resultatet.... :d
IMG_20180309_164047_917.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
85 86 87
Svar
1 734
· Visningar
46 882
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 276
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 245
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar