Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Riktig skitdag idag, depressions-mässigt. Hoppas imorgon blir bättre. Igår var inte heller bra, men det var väntat för det var första dagen ledig efter två dagars jobb.
Vet inte vad jag ska äta idag, får gräva i frysen. Sambon fyllde på med färdigrätter innan han åkte.

Nu har hästarna busat loss rejält och sen blivit ompysslade. Aramis hade dragit av sig en sko igen men hovis kommer på onsdag så han får helt enkelt gå utan tills dess.

Surfar runt efter coola 80-talsplagg. Sugen på denna galna kavaj! Lite bizznizz liksom. Snyggt med bara bh under om man är lite solbränd i sommar tänker jag

Bifogade filer

• 8C986855-25CB-4866-B815-30CB0C333E4B.webp
    8C986855-25CB-4866-B815-30CB0C333E4B.webp
    100 KB · Visningar: 53
Men vad i hela.....

A-kassan vill ha arbetsgivarintyg från 2007. Jag jobbade en månad på deltid då.

VAD ska de ha det till och hur i hela friden ska jag få fram det. :confused: Sannolikheten att någon har någon som helst koll på arbetade tider för elva år sedan är väl lika med noll.... :banghead:

What the fuck? Vad sjutton ska de med det till?! Ca 12 månader bakåt är ju standard, månader inte år! Helt sjukt..

Tur att Leo fick stanna hos sin kompis en dag till .Skulle tro han blivit less att vara med mig på rally då det säkert kommer att ta 5-6 timmar minst .Men det är skönt att sitta i en varm bil och se rallybilarna susa förbi i full fart medans man petar i sig matlådan eller en smörgås och te

Det gjorde tyvärr inte det.

Sköterskan jag träffade idag var lugn och förtroendeingivande, så det var ju bra, men det räckte inte hela vägen. Vi fick pausa lite för det kom några patienter och under tiden fick jag vänta i väntrummet. Jag höll på att svimma där trots att jag gjorde vad jag kunde för att andas. När jag hämtat mig fortsatte vi och sköterskan berättade om hur ett stick i fingret går till och då blev jag illamående igen. :turd:

Jag ska fråga medishästens ägare om hon kan tänka sig att sticka mig igen och då även ta provet.
Men det är ju ett gigantiskt framsteg jämfört med vad du skrivit för inte alls längesedan, då du inte ens kunde tänka tanken att gå dit. Så även om det inte gick hela vägen till stick så tycker jag att du varit oerhört duktig!

Trött men rastlös samtidigt. Suttit och kollat på möbler på ikeas hemsida alldeles för länge nu känner jag och har live-sändning från Crufts på i bakgrunden. Vill mest bara gå och lägga mig men det är för tidigt...

Jag hade tänkt äta tacos ikväll, men glömde köpa chili paprika creme fraishe när jag var på affärn tidigare idag :meh: Frågan är, orkar jag gå ut?
Imorgon ska vi till Ikea och äntligen beställa köket till huset! Tar ju nån vecka innan det kommer, men känns skönt att äntligen beställa det, då känns det som att det inte är "så långt kvar", trots att jag vet att det är massor av jobb kvar!

Jag hade tänkt äta tacos ikväll, men glömde köpa chili paprika creme fraishe när jag var på affärn tidigare idag :meh: Frågan är, orkar jag gå ut?
Imorgon ska vi till Ikea och äntligen beställa köket till huset! Tar ju nån vecka innan det kommer, men känns skönt att äntligen beställa det, då känns det som att det inte är "så långt kvar", trots att jag vet att det är massor av jobb kvar!
Har du fått ditt skattebesked?

Roat mig med att räkna ut hur mycket jag åkt till och från jobbet. Tur jag skrivit upp i kalendern när jag jobbade och inte :) Ska ta lite mat. Tar nog tacosen imorgon och äter lax med ris idag igen.

Men vad i hela.....

A-kassan vill ha arbetsgivarintyg från 2007. Jag jobbade en månad på deltid då.

VAD ska de ha det till och hur i hela friden ska jag få fram det. :confused: Sannolikheten att någon har någon som helst koll på arbetade tider för elva år sedan är väl lika med noll.... :banghead:
Har dom ens rätt att begära intyg som är så gamla :confused: Det finns väl inget värde för dom i det?!! Konstig A-kassa :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 768
· Visningar
47 634
Senast: Sel
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 277
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 246
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar