Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Avundsjuk jag blir på er som det tog sig för, här blev det minsann ingen småtting i år så imorgon bär det av upp till Sacarol igen.

*KL*

vad har ni för sadlar och vilka sorters schbrak? Jag har en Calt-Buldt(?) sadel och behöver ENORMA schabrak, har 2 st som passar perfekt, ett okänt märke och ett till (svindyrt dressyr). Någon vet vart man får tag på stora! schabrak? Inte allt för dyra, dressyrmodell har än så länge passat bäst till sadeln.:) Inte dirket lust att köpa på "extra" schabrak för ca 300 kr/st. Lite väl saftigt tycker jag.

Det blev nog lite kluddigt, men undrar du något fråga :D

Okej, tack så mycket :D

Jag såg att Flamingo var till salu nu :([/QUOTE]

Oki tack för info!!!!!
Flamingo vem är det?

Trevligt med en tråd full av ardennerfolk! Här får man ju genast hoppa på :) Alltid kul med likasinnade! Har två damer som jag har den stora äran att pyssla med då deras ägare är en gammal man som inte klarar av att göra så mycket med dom. Har inte klurat ut hur man lägger upp bilder ännu, men om någon är nyfiken på hur dom ser ut så har dom en blogg på http://storstark.webblogg.se

Hej!
Va fina hästar! Vilka hingstar är dom efter?
mysigt med ardenner eller hur!
Vi har 4 st på vår gård!

Hej o även jag såg denna tråd nu.Det är spännande med de små fölen när man är i väntans tider.
Förra året fick vi ett hingstföl efter Ever så fin är han.
I år så väntar vi föl efter Rutger,Jubel o Jubend det ska bli så spännande o se
vad det blir.

Hej! Visst är det mysigt med föl!
Ser att du betäcker hos Fam. Krafth, vi har en 2-åring efter Herkules!

Avundsjuk jag blir på er som det tog sig för, här blev det minsann ingen småtting i år så imorgon bär det av upp till Sacarol igen.

Sacarol är ju så fin!!!!!! Gillar han skarpt!

Har funderingar att använda finör iår,
blev ingen ny betäckning förra året..
men nästa år håller vi tummarna. det sägs tredje gången gilt så vi håller tummarna

Det blev nog en missuppfattning, jag har inte fått fölet men jag blev glad över att det var fler som hade betäckt med honom och det inte bara var vi som hade gjort det (här alltså) :D

En av hingstarna som vi har betäckt med någon gång och han är väldigt snäll och står i närheten av mig :D

Ja vi har valt att betäcka våra ston hos familjen Kafth.
Det finns så många vackra hingstar i vårt avlånga land men Krafts
hingstar har vi valt för de är både vackra o har ett temprament som är helt underbart,
Lycka till alla ni som väntar smått o så får vi se i tråden vad det blir för något.

Ja vi har valt att betäcka våra ston hos familjen Kafth.
Det finns så många vackra hingstar i vårt avlånga land men Krafts
hingstar har vi valt för de är både vackra o har ett temprament som är helt underbart,
Lycka till alla ni som väntar smått o så får vi se i tråden vad det blir för något.

Ja du har helt rätt! Familjen Krafth är mycket duktiga!

Hej! Jag har ett sto som ska föla vilken dag som helst...... Hon heter Sabina och är efter Binör och fölungen är efter Reveny. Sen har jag en valack också som heter Benji och han är efter Macarol.

Jag kör och rider Benji och ska köra in Sabina i sommar...

*KL*

vad har ni för sadlar och vilka sorters schbrak? Jag har en Calt-Buldt(?) sadel och behöver ENORMA schabrak, har 2 st som passar perfekt, ett okänt märke och ett till (svindyrt dressyr). Någon vet vart man får tag på stora! schabrak? Inte allt för dyra, dressyrmodell har än så länge passat bäst till sadeln.:) Inte dirket lust att köpa på "extra" schabrak för ca 300 kr/st. Lite väl saftigt tycker jag.

Jag har en gammal armésadel som jag tycker är toppen, sen har jag en westernsadel, men jag rider oftast barbacka.....

KL

I morgon blir det klinik besök med böjning av ben och röntgen av bakknä med Pamela, hon är fortfarande inte helt 100...Ligger mest i hagen, kort i stegen och låter inte helt bra i bakknäna :(
Bara hoppas att det inte för allvarligt:(

Håller tummarna på att det inte är någor allvarligt :(

Här har det börjat läcka mjölk :D så nu får hon gå ute :bump: (hon har alltid fölat ute) Hoppas bara att hon fölar snart :)

30874643.jpg

Vår lilla Billan fick sitt föl i morse. Lilla Filippa A.N. är kommen till världen! :love: Pappa är stolta Balder.:banana:

Senast ändrad:

Kan inte se din bild :(
Blev så glad när jag såg att den var efter Balder, gillar honom :D

Vårt sto går fortfarande och kniper men hon fölar mest troligen i veckan, känns som det :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 282
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 146
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 670
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 521
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar