Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Min lilla Sabina fölade i torsdags kväll.... vi fick dra ut fölet men nu mår mor och son utmärkt! Han är efter Reveny. :banana:

Vad roligt med alla småttingar:love: Sjukt sugen på en liten bebis jag med nu ju;)

KL
Vi hittade inget på röntgen av Pamela, allt såg bra ut. Så vi tog ett blodprov, får se om det visar något. Får svar idag, visar det inget så blir det hältutredning. Hittar vi inget då, så tar vi antagligen bort henne:cry: Ewa vill inte ta föl på ett sto som ligger mesta delen av dygnet. Så jag hoppas hoppas verkligen att vi hittar vad som är fel och att de går att göra något åt det.

*kl*

Här är mina ardennerdamer.

Malva -04 E: Tajpan, Dräktig med Findus (Fölar inom kort, hoppas jag)

DSC01964.jpg

Romina -07 E: Frej, ska betäckas i år.

DSC01959.jpg

Jättefina tjejer du har Mul :) :).

Malva ser verkligen sprickfärdig ut ;).

Vem ska du betäcka med till Romina?

Jättefina tjejer du har Mul :) :).

Malva ser verkligen sprickfärdig ut ;).

Vem ska du betäcka med till Romina?

Tackar! Ja, Malva hoppas jag att hon fölar snart, det måste ju komma ut en noshörning..

Romina ska troligtvis betäckas med Palör och hon ska även visas i år. Jag har hållt på att köra in henne i vinter. Hon är väldigt rädd om sina bakben så de har varit lite strul. Hur framtiden ser ut med Romina som körhäst vet jag inte, men med lite jobb så ska hon iaf kunna göra ett godkänt KBI. :)

Är din såld?

Tackar! Ja, Malva hoppas jag att hon fölar snart, det måste ju komma ut en noshörning..

Romina ska troligtvis betäckas med Palör och hon ska även visas i år. Jag har hållt på att köra in henne i vinter. Hon är väldigt rädd om sina bakben så de har varit lite strul. Hur framtiden ser ut med Romina som körhäst vet jag inte, men med lite jobb så ska hon iaf kunna göra ett godkänt KBI. :)

Är din såld?

Är du säker på en noshörning, kanske blir en mammut? :D.

Vart ska du visa henne?, kanske kan komma och titta lite då? ;).
Får hoppas på det bästa att rädslan går ur henne lite mer iaf.

Ja, han är såld upp till dalarna :(. Saknar han varje eviga dag, men vet att jag gjorde rätt iaf, han är inkörd nu :).
Har man väl haft en ardenner så saknar man ihjäl sig efter dem när man inte har dem, tro mig. Så gör aldrig dig av med bumlingarna :love:.

Är du säker på en noshörning, kanske blir en mammut? :D.

Vart ska du visa henne?, kanske kan komma och titta lite då? ;).
Får hoppas på det bästa att rädslan går ur henne lite mer iaf.

Ja, han är såld upp till dalarna :(. Saknar han varje eviga dag, men vet att jag gjorde rätt iaf, han är inkörd nu :).
Har man väl haft en ardenner så saknar man ihjäl sig efter dem när man inte har dem, tro mig. Så gör aldrig dig av med bumlingarna :love:.

Ja mammut är ju en kandidat med.:D

Jag ska anmäla henne och haflingern till Hagalund, men jag vet inte om Romina är hemma tills den 17:e juli. Annars får jag åka upp till Kvinnersta istället.

Ja, det är nog så. Romina är världens goshäst. Hon ska stå och pilla på en och lägga huvudet i famnen och bara mysa. Malva är väldigt personlig, men mera på hennes villkor.

Ja mammut är ju en kandidat med.:D

Jag ska anmäla henne och haflingern till Hagalund, men jag vet inte om Romina är hemma tills den 17:e juli. Annars får jag åka upp till Kvinnersta istället.

Ja, det är nog så. Romina är världens goshäst. Hon ska stå och pilla på en och lägga huvudet i famnen och bara mysa. Malva är väldigt personlig, men mera på hennes villkor.

Då kan du bli rik om det blir en mammut korsning, förstå, de är ju ganska utdöda så vore en sensation om du skulle få en sådan :D haha.

Jaså har du haflinger också?. Ska försöka häva mig iväg och kolla när du visar, vore kul :).

Gud sådan var min också, bara gos hela tiden, så underbart :).
Malva kanske är ett ordentligt sto hon ;).

kl.
Imorse fölades det här. Det blev ett sto föl, fölet diar för fullt och stoet är piggt men efterbörden vill inte komma så vet. var här och tog ut den men allt har fungerat bra annars :D

Bild kommer senare! :bump:

Gillar verkligen dina hästar med (fast jag gillar typ alla) men dina verkade vara trevliga och fina :bump:

Vad kul att det gick bra med fölningen. Malvas första fölning blev likadant. Efterbörden släppte inte. Men det gick bra efter att vet var här.

Tack! Ja dom är både snälla. Malva är visad med 41p exteriört så hon är ju helt ok. Romina kommer nog troligtvis inte komma upp i diplom, men strax där under skulle jag tro. :)

det är skönt att det har gått bra annars, men nu måste dem stå inne en dag och det gillar hon inte :( och fölet diar, kna jag säga det ser man tydligt om ni förstår :D

I em har Malva jobbat på egen hand.. Grannen stannar och frågar om hon håller på att föla.. Nej, sa jag det tror jag inte. Men hon ligger ju på rygg.. :-O Och när vi gick och kollade, visst gjorde hon det.. som tur var så var en kompis här och min mor kollade efter yngsta grabben. VI drog och slet, men lyckades inte vända henne rätt. Jag fick helt enkelt hämta bilen.. och ta en bogserlina.

Jag satte den i en snara runt ena fram och ena bak, på den sidan hon låg. Men då räckte den inte fram till dragkroken.. Det blev att hämta en stropp och sätta fast i bogserlinan. Min kompis höll i grimskaftet och jag drog med bilen.. Pajeron fick ta i och jag var glad över att det fanns lågväxel på den.

Och plopp så var hon på rätt köl igen och reste på sig. Det var bara att ta av bogserlinan och klappa om hästen och köra ut bilen igen..

Hon hade tydligen försökt att rulla sig och det är ju lätt när man är över en meter bred och väger över tonnet.. Allra helst när man lägger sig i favorit stigen som går genom hagen..

DSC01990.jpg

DSC01989.jpg

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta!

Stackars häst, men vilken uppfinnighet ni har :D

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta!

Stackars häst, men vilken uppfinnighet ni har :D

Då skrattade jag inte, nu kan jag faktiskt tycka att det ser lite skojjigt ut. Som en sköldpadda på rygg:D
Ja, jag var på gång och skulle ringa brandkåren, men ville kolla om jag lyckades lösa det själv först. Och det funkade.. Det är inte första gången denna dam lagt sig fast.. Men det är första gången jag inte lyckats välta tillbaka henne utan fordon.

Jag fick en chock när jag såg bilden och sen när jag läste visste jag inte alls vad jag skulle göra. För det verkade vara overkligt, för en som aldrig har haft en häst som har fastnat ännu "peppar, peppar" :D

DSC00048.jpg

DSC00049.jpg

Här är den andra jag hade ett tag som vi fick såga loss från skogen med motorsåg, hon låg fastkilad mellan träd och stubbar..

Smidiga hästar.

mm, det är synd om dem när de inte fattar :( tur att du är en bra ägare som är observant och inte tänker att det klara dem själva :D

KL.

Jag läste precis förra Ard.nytt och där stod det om en ungdomsavdelning, någon som vet något mer om den?

Ska lägga ín bilderna har inte hunnit, ibland har man mycket att göra, lite för mycket bara ibland :(

kl.
Imorse fölades det här. Det blev ett sto föl, fölet diar för fullt och stoet är piggt men efterbörden vill inte komma så vet. var här och tog ut den men allt har fungerat bra annars :D

Bild kommer senare! :bump:

Här kommer lite bilder, är inte så bra bilder har inte hunnit med att ta bättre bilder.

En bild från första dagen
30931524.jpg

Sova är riktigt skönt, framför allt när man är två dagar gammal
30931558.jpg

En bild på mamman måste ju vara med
30931547.jpg

Hoppas någon gillar bilderna

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 282
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 145
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 670
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 515
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V