Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

*delvis kl*

Malva fölade i natt. Ett brunt stoföl, men tyvärr var den dödfödd.. Nu betäcker jag inget mera.. jag har gjort mitt inom aveln. Romina ska troligtvis säljas eftersom hon ska betäckas och stambokföras nästa år..

*delvis kl*

Malva fölade i natt. Ett brunt stoföl, men tyvärr var den dödfödd.. Nu betäcker jag inget mera.. jag har gjort mitt inom aveln. Romina ska troligtvis säljas eftersom hon ska betäckas och stambokföras nästa år..

Näää, gud vad hemskt. Jag lider med dig och malva :cry:.
Så himla ledsamt...:cry:

Jätte fina bilder!!! gulligt föl!

Tack så mycket :D Den är jätte busig tar upp lite vatten ur vattenhoen sen sticker den upp huvudet i mitt huvud och smaskar så det stänker :D :rofl:

Jag behöver inget svar ang. ungdomsavdelning fick mina svar i dagens Ardennernytt :D

Mul: Jag beklagar verkligen!!!

Mitt sto ska föla efter Sacarol i år =)
Två månder kvar, dock nästan samtidigt som premiringarna så jag anmälde henne inte i år. Men jag hoppas på en liten fölis nu iaf, allt sett bra ut hittills o Sacarol är ju bara så vacker o likaså min Amelia så det måste bli ett snygg föl hihi :D

Til er som har fått föl redan, grattis så kul med små småttingar =)

Lycka till, jag tror det kommer gå jätte bra för dig :)

Sälv ska jag inte via i år gillar inte att visa föl, men jag ska iväg och kolla i Hamneda, Kronobergslän.

Jag skall stamboksföra Freja e Racket u Denor. Samma möderne som fantastiska Blenda som fått 45 p fler gånger, men min är inte lika bra...;)

Har funderingar på att köpa en ardenneråring, hingst efter Tudor- Milla 115723. Är det en bra stam? Vi hade tänkt att behålla den som hingst och senare använda till körning och lite ridning.

hejhej :D
det är en kanon stam! jag köpte åringen idag
efter tudor & milla. kanonfin häst med super steg :) ska ställa ut honom och få han som godkänd avelshingst :D

Jag vill se en bild (känns som jag tjatar om det hela tíden, men jag gillar bilder) :D

Här kommer bilder på Turbin.

De första bilderna är från de jag kollade på honom, och en på hans pappa.
Den sista är från mitt lilla stall :D

Han kom hem igår kl 16:00 så de har inte blivit så mkt bilder, men ska fota idag.

bild tagen hos mig, tyvärr blev den dålig :(

Pappa Tudor :)

Här kommer lite mer bilder på turbin :)
fotade lite igår o idag, inga super bra bilder men man ser hur han rör sig lite.

KL
Skulle behöva lite tips och råd nu..
Har en ardenner åring hemma nu, omhändertagen av djurskyddet. Han är ute på annons men utanresultat. Hittas ingen köpare avlivas han. :cry:
Finns det någonstans man kan vända sig (typ rasforum) för att hitta en köpare?
Vet ju att en död häst inte lider men känns så onödigt på en så ung häst.

Tacksam för alla råd!

Det finns på www.ardennerforeningen.nu, men Blocket och sånt brukar vara det bästa att sälja på iaf. Blir den inte såld är troligtvis priset för högt. Och just nu är det ganska trögt att sälja..

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 282
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 145
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 670
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 515
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V