Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

okej nu har sommaren börjat gå till sitt slut.

Vilka har ett dräktigt sto hemma?
:)

Romina är dräktig med Libbos lille Juann. Hon är även visad med 39p på premieringen.

Malva har brunstat om två gånger med Palör så sista gången så betäcktes även hon med Juann. Jag ska kolla henne den 10:e, men med tanke på hur hon är så tvekar jag på att hon är dräktig.

Jag har använt Finör. Har du någon dräktig?

Okej grattis :) Du har kanske tur med Juann vissa hingstar gillar vissa ston mer så Juann kanske gillar dina ston ;)

Nej här blir inget föl, vi brukar ej betäcka vårt sto när hon har föl. Har varit med om en sak när vi hade vårt sto med föl på betäckning och det vill vi aldrig mer vara med om så hon får gå i hagen när hon har föl :)

Fler än jag som har en pålle som kliar av all man? Jag blev så himla ledsen häromdagen när jag hittade min häst i skogen med en alldeles avkliad man. Han hade en fantastisk silverfärgad tjock, lång man. Värmen har nog ställt till det rejält. Någon som har något tips för detta? Andra hästar ser så fina ut...

jag vet att en av mina gamla hästar som jag blev tvungen att sälja gjorde likadant :( men mest troligen är det antingen eksem eller ohyra. Testa antingen eksem täcke eller prata med en vet som kan kolla på manen

Mitt sto är inte en av de med fin man hennes är väldigt tjoch och rullar ihop sig till korv hela tiden :( ;)

Det är så synd om dem när det kliar... Jo jag får se hur det ser ut om någon dag. Det är snart dags att plocka hem från betet och blir det inte bättre så får det bli veterinären. Värmen har säkert gjort sitt till, åtminstone här i Skåne. Det satt flugägg i manen och mankammen också så det är nog som du säger med ohyra. Stackars djur.

mm det är så synd om de när de har klia :( men hoppas det bli bättre på något sätt :)

Hej!
Läste att du betäckt med Libbos Lille Juan!
Såg att han blivit godkänd! Hur är han till temperamentet?
Han ser så snäll ut!

Hej!
Läste att du betäckt med Libbos Lille Juan!
Såg att han blivit godkänd! Hur är han till temperamentet?
Han ser så snäll ut!

Jag antar att det var till mig;)

Han är skitsnäll och lugn. Ganska liten, men bra rörelser och massa för sin storlek. Han har ju inte varit så mycket i avel, men i år har han haft en hel del ston nu när han står på station. Han gillar dock inte att vara själv, men det är ju en vanesak från början. Men enormt snäll och trevlig.

svärmor har en ardenner som vi sökte från sverige..
har nån av er en Maräng blanco avkomma??

Jag antar att det var till mig;)

Han är skitsnäll och lugn. Ganska liten, men bra rörelser och massa för sin storlek. Han har ju inte varit så mycket i avel, men i år har han haft en hel del ston nu när han står på station. Han gillar dock inte att vara själv, men det är ju en vanesak från början. Men enormt snäll och trevlig.

Tack för info! Vart står han? Men han är väl inte så gammal?

Tack för info! Vart står han? Men han är väl inte så gammal?

Han har stått i Strängnäs i år på station, han åker väl hem i vinter till ägarna igen. Förhoppningsvis så kommer han väl tillbaka nästa år med. Han är väl 5-6år om jag inte minns helt galet. kan kolla upp det. Resultatet för honom finns på svehast från Grevagården, vet jag. :laugh:

kl.
Hur har alla det med sina ardenner hästar?

Jag kommer snart med lite nya bilder på mitt föl :)

I torsdags så var jag och hälsade på Fighter hos sin nya ägare sen ett år tillbax. vilket muskelberg han har blivit. :) fick även åka på en liten tur efter honom och det var en sån underbar upplevelse. han har det så jätte bra och har inte kunnat hamnat hos något bättre. :)

Vad skönt att höra att det har blivit bra :D

Jag har även precis fått veta om en häst vi har sålt och han har fått ett jätte bra hem. Man blir så lycklig att höra det :D

kl.
Det börjar kännas lite folktomt här, var är alla ardenner ägare?

Jag kom på en sak idag. Finns det någon ardenner på semin?? Jag har aldrig hört om kallblod på semin, men någon som vet om det finns?? :)

Vi kanske har tuppat av helt ;), nä, här har det varit semester och jag ahr tappat stinget helt pga att Malva var visst inte dräktig :(

Tyvärr finns det inga hingstar på semin.. Det hade varit mycket bra att ha det så, men det verkar vara omöjligt.

okej, för det börjar kännas lite dött i ardennervärlden just nu.

Okej vad synd för pappa sa att det hade funnits. Men det känns som om ardennern börjar gå neråt lite nu, någon som vet något om det?

Inte en aning, men hemma i vårt stall har vi flera stycken hästar av rasen ardenner :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 281
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 144
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 667
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 505
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar