Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

ardenner har som mul sa en sälj sida annars är det blocket och hästnet som gäller faktiskt.

KL
Skulle behöva lite tips och råd nu..
Har en ardenner åring hemma nu, omhändertagen av djurskyddet. Han är ute på annons men utanresultat. Hittas ingen köpare avlivas han. :cry:
Finns det någonstans man kan vända sig (typ rasforum) för att hitta en köpare?
Vet ju att en död häst inte lider men känns så onödigt på en så ung häst.

Tacksam för alla råd!

Vart är han utannonserad? Och var hittar man honom?

Den 25 maj fick våran Freja e.Rolang ett Ljusbrunt stoföl e.Jubend..
Hon e helt underbar och har fått namnet SVEA..
Men sen kommer vi till det tråkiga,Freja dog knall fall i hagen den 30 maj:cry::cry:,det har varit en helt fruktansvärd vecka efteråt att hitta en Amma till lilla Svea i all sorg....Men nu så har hon en Amma som e såååå rädd om henne..Amman(Svenskt halvblod) heter Chic duchess e.Hertigen-Brabant.Hon är en underbar mor och tar hand om lilla Svea som givetvis kommer att stanna på Stallargård........mvh c.

tack :D men de här är våran första ardenner och jag har lite frågor till alla :)

KL*
Jag har tidigare kört in varmblod dom har vi lagt sele och träns på vid 1års ålder.

men hur ska jag göra med turbin?
han fyllde 1år torsdags, men kan ni inte berätta hur ni har gjort med era :)

Lägg sele på honom och börja gå med den. Sen vid 1½, börja med tömkörning lite sakta och sen vid 2år linor, svängel och börja sätta för. Ta det lugnt och låt honom vila huvudet mellan varven. Ju tidigare du börja vänja honom med saker ju mindre problem brukar det vara om ni inte går fram för fort.

okej då gör jag så :D tack för hjälpen :)

*kl*

Nästa måndag åker Malva till Strömsholm på klinikbesök.. En hovspricka som gett sig iväg.. Tyvärr.. Ska bli spännande. :crazy:

*KL*

Vi kollade upp Pamela lite hemma före helgen, fortfarande halt:( Hittar ingen orsak hos vet. Vet inte vad vi/jag ska göra. Det är en arbets älskande häst som nu bara går i hagen och skrotar och har allmänt tråkigt att inte få göra något & inte vara med något alls. Trots att hon inte vill något annat.

KL*
Idag va byn nära på att få flera lösa hingstar :S sprang två ston utan ryttare runt här och sprängde hagar ;S tur att dom lät bli hingstarna :)

Turbin börjar bli riktigt fin nu när pälsen släpper, han fått köra lite lednads övningar med honom, han anser att de bara är att springa över mig men inte min sambo :/ lite jobbigt, men nu är han bättre iaf :D<3

kl

Slänger mej in här som nybliven ardenner ägare!!!! Har sen tidigare en shire å shettis å nu ville sambon ha häst å då blev de självklart en ardenner då det inte blir lika högt som en shire till ;):D

Jerry heter han och är en 10 månaders valack en helt underbar individ blev stört kär direkt!

lånar shettisens box för att få bekanta sej lite med shiren

Ardenner ar ju en helt underbar ras, nan gang i framtiden vill jag importera en riktig Svensk ardenner hit till storbritannien, ett draktigt sto helst...

Jag tittade pa en belgisk ardenner men det var ju inte samma, inte lika maffig som dom svenska och sen traffade jag min Spotnik (Percheron/Appaloosa korsning) och det blev karlek i forsta ogonkastet.

Än så länge verkar våren häst vara den enda tvååringen som ska visas i Tingsryd.

vi vill visa våran, men behöver lära oss mer :)

Nu så har Henrietta varit på betäcknings resa hos Finör. Hoppas Hoppas att de tar sig!!:)

Och jag har en Romina dräktig med Libbos lille Juann:)

Malva tog sig tyvärr inte på 30dgars brunsten utan är ombetäckt med Palör.

okej nu har sommaren börjat gå till sitt slut.

Vilka har ett dräktigt sto hemma?
:)

hoppas på det bästa. ingen brunst ännu!! Men blodprov blir det först om 3veckor.
Håller alla tummarna!:)

okej, vilken hingst är det du har använt?
Hoppas det går vägen ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 281
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 142
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 667
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 502
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar