Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

okej, för det börjar kännas lite dött i ardennervärlden just nu.

Okej vad synd för pappa sa att det hade funnits. Men det känns som om ardennern börjar gå neråt lite nu, någon som vet något om det?

Tyvärr så betäcks det inte lika mycket nu som det gjort tydligen enl en hingsthållare. Så ja, tyvärr går det nedåt.. Det är synd..

Här måste iaf Romina fortfarande vara dräktig, för hon är skitsur. Stackars Malva får knappt äta längre utan att Romina går och bossar med henne.

Malva skulle enl Ul inte vara dräktig, men hoppet finns ju alltid, då jag hört att det varit lätt att missa dräktigheter.

okej då får vi försöka dra upp ardennern :D Den behövs i det svenska landskapet :)

Har också hört av lite ardenner folk att de minskar, en gubbe tyckte de var roligt att jag och min sambo vill hålla på med ardenner, de behövs ungt folk ansåg han=)

Det enda bekymmret är att det är ganska tungdraget inom ardennern. Det skulle behövas lite nytt folk som tar tag i saker inom föreningen bla. Ja många tycker att det är kul att man håller på med arenner, men ingen vill ha dom sen. Jag hade mer än gärna haft betydligt flera, men matkontot för hästarna räcker inte riktigt till för flera:o Och sen har jag haft sån otur att jag tappat stinget helt. Nu har jag dock börjat inridningen av Romina och det verkar gå bra. :) Malva skulle varit igång för länge sen med. Går det att köpa 72timmars dygn?:laugh:

Jag har nog då blivit med Ardenner, ett 1årigt sto som ska hämtas i slutet på sept- början på okt.
Hon är e: Expo de Feulen, vem är det? Aldrig hört talas om.
Har alltid velat ha en ardenner att leka med, tänker körning, skogsridning, kallblodsgalopp =) Mulle till sambon, avla på osv....
Har halvblod (1), fullblod (2), welsh (2), welsh mountain (3), welsh partbred (2) sedan tidigare så min "lilla" ardenner känner sig kanske lite utanför =)

När man visar sitt föl på fölmönstring, ska stoet vara flätat då, eller är det inget måste?

Ja självklart att det är fölet som ska bedömas, men tänkte mest om det fanns speciella regler.
Men då vet jag i alla fall att det inte är nått måste.

Jag har nog då blivit med Ardenner, ett 1årigt sto som ska hämtas i slutet på sept- början på okt.
Hon är e: Expo de Feulen, vem är det? Aldrig hört talas om.
Har alltid velat ha en ardenner att leka med, tänker körning, skogsridning, kallblodsgalopp =) Mulle till sambon, avla på osv....
Har halvblod (1), fullblod (2), welsh (2), welsh mountain (3), welsh partbred (2) sedan tidigare så min "lilla" ardenner känner sig kanske lite utanför =)

Hej!
...och grattis! Har själv 4 underbara ardennerhästar!
Expo de Feulen har jag inte så mycket kunskap om, men jag vet att det är en mörkbrun hingst. Jag brukar googla på hingstnamnet och då får man många länkar!

Han har stått i Strängnäs i år på station, han åker väl hem i vinter till ägarna igen. Förhoppningsvis så kommer han väl tillbaka nästa år med.

Synd att han står så långt upp... bor själv i Småland!
Men men vi får se.....tycker han ser så snäll ut! Så det är roligt att höra från stoägare hur fölen blir!

Härligt att läsa om ardennerhästar och folk!

Själv så har jag har flyttat och Pamela har sålts vidare och jag hoppas att hon får det bra min pärla:love:
Sista bilderna på mig och Pamela ihop. Dessa bilder kommer även upp på väggen hemma i nya lägenheten:)

http://kexet.zoomin.se/P2983111
http://kexet.zoomin.se/P2983110#body
http://kexet.zoomin.se/P2983109#body
http://kexet.zoomin.se/P2983108#body
http://kexet.zoomin.se/P2746654

Hon fick i sitt nya hem en ardennerkompis som hon kan gå och luffa ihop med i hagen. En Evert har jag för mig att han hette:)

Kommer fortfarande gå in och smygläsa lite, kan inte missa den här tråden bara för att man inte rider just nu:)

Jag har googlat honom, får bara upp lite vag info, resultat, osv... Vill se ngn bild och sånt..

Hittade honom =)

Senast ändrad:

Expo är riktigt fin tycker jag. Så jag kan tänka mig att det är en bra häst du har :) Kan du inte visa bild?

Ska göra det när jag hämtat henne (ska göra det på lördag)

Photo_90679_1405482.JPG

Photo_90679_1405479.JPG

Jag försäker sälja min ardenner han har bra stam men det finns 0 intresse, är det inte populärt med ardenner eller är det svårt överhuvudtaget nu att sälja häst??

Han är underbar så jag vill eg,inte men tyvärr har ekonomin satt stopp:(

Valacker och hingstar är nog inte lika lätta att sälja som ston, om dom inte är körda ordentligt. Det är riktigt riv efter bra körda hästar, både ston och valacker. HIngstar kan nog vara svåra att sälja, just för att det kan vara knökigt att hantera och ffa stalla en hingst i ex kollektivt.

Underbara hästar,ardennrarna. Vi har två som sambon kör i par.

*kl*

Har börjat sätta i gång ardennern i stallet. Men ingen sadel passar för närvarande för hon är väldigt bred.
Men hon måste börjar röra på sej nu innan det går alldeles för långt.

Bild0315.jpg

Så jag är lite nyfiken på vad ni har för sadlar på era när ni rider dom?

Funderar på att skaffa nå bomlöst jag om inte nån av sadlarna i stallet passar sen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 280
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 141
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 660
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 494
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24