Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Jag kom inte heller iväg. Alla backade ur och jag blev själv.. Jag har 16mil dit och det blir för dyrt att åka själv..

Mm det är synd det bara finns på ett ställe och det är så långt (lite gnäll) :D men man överlever tack vare bilder :D

ja då var årets hingst premiering över. var ett fåtal hingstar som jag tyckte var ngt extra. men man ska väll inte gemföra med Ever som jag personligen tycker är sveriges snyggaste hingst. han är en klass för sig. Men årets vinnare i 3 års kullen var snygg. sen Jubel vilken hingst :)

Vi har samma åsikt om Ever, han är så snygg :D :bump :bump:
Men Jubel är också himlans snygg, mitt sto ska ju få ett föl efter honom.

bild på mitt sto (hon är inte jätte ren, jag ber om ursäkt):
30653261.jpg

Vet du när resultatet kommer att läggas ut?

ja då var årets hingst premiering över. var ett fåtal hingstar som jag tyckte var ngt extra. men man ska väll inte gemföra med Ever som jag personligen tycker är sveriges snyggaste hingst. han är en klass för sig. Men årets vinnare i 3 års kullen var snygg. sen Jubel vilken hingst :)

Hej vi var på Grevagården och som alltid får man gåshud av alla fina hingstar! Ja 3-åringen som gick först var riktigt snygg! Håller med er!

Vi har samma åsikt om Ever, han är så snygg :D :bump :bump:
Men Jubel är också himlans snygg, mitt sto ska ju få ett föl efter honom.

bild på mitt sto (hon är inte jätte ren, jag ber om ursäkt):
30653261.jpg

Vet du när resultatet kommer att läggas ut?

Hon var fin. vad är det för stam på henne?
inte behöver du be om ursäkt för att hon var skitig. alla hästar ser ju ut så denna tiden :) har ingen aning om när dom lägger ut resultat

Tack så mycket :D
E. Emir
U. Lorry

Jo men hon är lite mycket skitig enligt mig, men det är ju den sortens vinter just nu :(
Okej, men tack ändå :D

Senast ändrad:

Har funderingar på att köpa en ardenneråring, hingst efter Tudor- Milla 115723. Är det en bra stam? Vi hade tänkt att behålla den som hingst och senare använda till körning och lite ridning.

Ja det är skaplig stam. Milla har inget gjort. Jag har kollat på henne när jag köpte en häst där för några år sen. Hon är lite speciell och ville då inte komma fram till folk.

Milla har en udda färg och är diplomsto. Hennes mamma gav flertalet diplomston. Så det verkar vara ok förärvning, dock har dom fått lite sämre poäng på benen(6p och 7p).

Tudor har enl blåbasen inget visat efter sig.. Men Tudors pappa Terdebor har Tudor och iaf en till godkänd hingst efter sig, Terbonid. Tudor kom inte in som godkänd som 3åring har jag för mig, kommer dock inte ihåg historien bakom..

*KL*
OOOOH! Jag ÄLSKAR Donnör!!!:love: Han är så himla fin! Träffade honom på Bruks-SM 2001 tror jag det var. I alla fall i Degeberga. Han vann.. nästan... på 86 poäng. En liten "rälig" fjording slog honom i slutet, men i mina ögon var Donnör vinnaren! Ägde sen ett sto ett tag, som var efter Finnör, alltså med Donnör som farfar då. Tyvärr sålde jag henne till Norge. Men, men, så är det här i livet. I alla fall, så är Donnör hästen OCH hingsten med stort H för mig!

Oj då...
Ser att tråden varit aktiv sedan 2005..
Å vart har jag varit?
Vill bara säga hej till alla ardennervänner :D

Jag har en, för närvarande jättetjock, ardennerflicka som ska föla om ungefär en månad. Gissa om jag börjar bli nervös här. Det är ju både hennes och mitt första föl. Hoppas snön hinner smälta och tjälen gå ur backen innan det är dags..

Ha en härlig vår..
På återseende..

Någon som vet när det är premiering i Hamneda i år?

Aha du har en ardenner efter Emir?
Hur är den i lynnet? Tycker att Emir är så fin i hingstkatalogen! (han med flätan)
Premieringen i Hamneda vet jag tyvärr inte än, men jag sitter med i styrelsen (Ardennerklubben Sydost)
så jag ska kolla upp detta!

Hon är jätte bra i lynnet, gör alltid vad jag ber henne om :D Men hon är en arbetshäst (kanske inte hans fel) för om man inte arbetar eller håller på med henne minst var tredje/fjärde dag så kan hon bli lite sur. men hon nöjer sig med att man går med henne :D (knäpp häst där :rofl:)

Men hon gör inget mot en och då menar jag inget. Förra fölet kunde jag göra vad jag ville med för henne hon kom och hälsa sen gick hon och åt igen och det var typ tre dagar efter hon hade fölat :D

Det blev nog lite kluddigt, men undrar du något fråga :D

Okej, tack så mycket :D

Jag såg att Flamingo var till salu nu :(

Åå. nu vill jag ha varmt i helgen så man kan bada hästen, speciellt svansen..Inte sååå trevligt med en häst som är lös i magen och har en svans som är till duga, hela hon behöver bad förretsten. Så den av er här som har stulit solen från mmig får gärna lämna tillbaka den så jag får en ren häst:D

Trevligt med en tråd full av ardennerfolk! Här får man ju genast hoppa på :) Alltid kul med likasinnade! Har två damer som jag har den stora äran att pyssla med då deras ägare är en gammal man som inte klarar av att göra så mycket med dom. Har inte klurat ut hur man lägger upp bilder ännu, men om någon är nyfiken på hur dom ser ut så har dom en blogg på http://storstark.webblogg.se

och tess91a jag kan bara hålla med, ett bad hade verkligen inte suttit fel! Dammigare pållar får man leta efter just nu hehe. Det värsta med damm är ju bara att ju mer man borstar desto mer tycks det komma fram... =S

Hej o även jag såg denna tråd nu.Det är spännande med de små fölen när man är i väntans tider.
Förra året fick vi ett hingstföl efter Ever så fin är han.
I år så väntar vi föl efter Rutger,Jubel o Jubend det ska bli så spännande o se
vad det blir.

Oj då...
Ser att tråden varit aktiv sedan 2005..
Å vart har jag varit?
Vill bara säga hej till alla ardennervänner :D

Jag har en, för närvarande jättetjock, ardennerflicka som ska föla om ungefär en månad. Gissa om jag börjar bli nervös här. Det är ju både hennes och mitt första föl. Hoppas snön hinner smälta och tjälen gå ur backen innan det är dags..

Ha en härlig vår..
På återseende..

Jag såg denna tråd nu med,så kul med ardennertråd.
Det är ju spännade med dessa små föl o vi hade efter Ever förra året.
i år väntar vi efter Rutger,Jubel o Jubend ska bli så spännande
Ha en härlig vår du med Mvh/Marie

Trevligt med en tråd full av ardennerfolk! Här får man ju genast hoppa på :) Alltid kul med likasinnade! Har två damer som jag har den stora äran att pyssla med då deras ägare är en gammal man som inte klarar av att göra så mycket med dom. Har inte klurat ut hur man lägger upp bilder ännu, men om någon är nyfiken på hur dom ser ut så har dom en blogg på http://storstark.webblogg.se

och tess91a jag kan bara hålla med, ett bad hade verkligen inte suttit fel! Dammigare pållar får man leta efter just nu hehe. Det värsta med damm är ju bara att ju mer man borstar desto mer tycks det komma fram... =S

Näsch, dammet är det inte allt för mycket av;) Värre när man har en häst som är lös i magen med en svans som 20 halvblod typ:D DÅ är det hög tid att tvätta svansen:angel:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 282
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 146
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 670
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 521
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar