Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Jag har gamla Lewa, Xvida, eller XXvida. Och sen 160cm gjord. Har även sadelgjordsförlängare om det behövs. Jag kan starkt rekommendera barbackagjord annars. Dom har långa stroppar och då behövs inte så lång gjord. Och ardennern är mycket bekväm att sitta på.:)

Nu e det snart dags för hingstpremigering helgen den 27-28 mars på grevagården! Årtes höjdpunkt. jag ska dit båda dagarna då nordsvenskarna är på lördagen!

De anmälda hingstarna finns nu att se på www.svehast.se

Hej!
Ja det ska bli så jäkla kul!!!!!!!!!! Tänk att det är snart 1 år sedan!!!
Vi ska dit på söndagen!
Har ni någon hingst som ni visar?
:bump:

Vad har ni för storlek på sadel och gjord till era hästar!? Hittar ingen gjord som är lång nog till min !!:crazy::

Hej!
Dels har jag en westernsadel den passar alltid eftersom det går att förlänga sadelgjorden efter den häst du har!

Dels har jag en sadel som jag köpt på Börjes i Tingsryd extra bred i bommen, sadelgjorden är 140 och den passar PRECIS (med hjälp av min sambo som får spänna!!!)

tack för svar! hon ska ju ridas in så jag har en skruttsadel...har köpt sadelgjordsförlängare:) Får köpa ett par sadlar sen..vill nog ha både western o vanlig. barbacka måste ju vara supermysigt på hennes rygg..ser fram emot det:love:

Hej!
Ja det ska bli så jäkla kul!!!!!!!!!! Tänk att det är snart 1 år sedan!!!
Vi ska dit på söndagen!
Har ni någon hingst som ni visar?
:bump:

Ja tiden går fort...:)

Nej ingen hingst iår, treåringen vi anmälde föra året som inte va med pga av hälta e ju nu 4 år men han ska inte med, Han skall kastreras nu i vår. andvänds i skogen för fullt!

Då ses vi kanske på grevagården!

tack för svar! hon ska ju ridas in så jag har en skruttsadel...har köpt sadelgjordsförlängare:) Får köpa ett par sadlar sen..vill nog ha både western o vanlig. barbacka måste ju vara supermysigt på hennes rygg..ser fram emot det:love:

Hej!
Jag har ridit barbackasadel på våran belgiska ardenner! Det var urskönt!!!
Jag lånade tyvärr sadeln - de är ju så dyra tycker jag!

Ja tiden går fort...:)

Nej ingen hingst iår, treåringen vi anmälde föra året som inte va med pga av hälta e ju nu 4 år men han ska inte med, Han skall kastreras nu i vår. andvänds i skogen för fullt!

Då ses vi kanske på grevagården!

Ja det är väl klart att vi ses! Fast jag vet ju inte hur du ser ut....................*fniss*................

Ja det är väl klart att vi ses! Fast jag vet ju inte hur du ser ut....................*fniss*................

hehe nä men ser du en gubbe med väldigt mycket skägg så e jag troligtvis i närheten, Det är Thomas som jag ska dit med åså e min pappa med me!

knapplån

Mpderatorn påminner om att det finns annonssidor för saluhästar, det är INTE tillåtet att marknadsföra dem på forumet!

Hej Ebond!
Såg att det var någon som sålde sin klapphingst på blocket var det du?:confused:

Får i fortsättningen smygläsa den här underbara tråden om de vackraste hästar:cry:
Pamela ska säljas:( Så får läsa lite och drömma mig bort om jag en dag ska få mig en egen ardenner.

Ebond köpte jag idag...:love: och gamlematte får komma hit o gosa när hon vill!! Han har busat runt med min lillhingst i snön.. såå... nu är det 2 ardennrar på gården!

Svarade nog på fel inlägg, så förlåt. Men jag har också en ardenner. En kille på snart 2 år. han är ljusfux och efter Adrian. Älskar Adrian!:love: Tycker han är jätteläcker. mamman är väldigt kraftig och min kille verkar ta efter både mamma och pappa. är nu ca 165 cm över korset och ca 153 cm över manken, och väger ca 700 kg. Han är mycket stark och mycket go´!:love: Var hingst tills för 2 veckor sedan, men var omöjligt att att behålla honom som hingst, då han var MYCKET dominant och fruktansvärt jobbig att hantera. Därför kastrerade jag honom, och nu börjar han bli precis den trevlige goe kille som jag vet att han är. Ska ha honom till både ridning och körning, men har väl tänkt att kanske satsa lite extra på körningen. Han heter Atlas.

Det här verkar ju vara en utmärkt plats att be om hjälp.

Vi har nämligen tagit hand om en liten ardennerhingst, typ 9 månader gammal. Förra ägaren hade inte längre ngn möjlighet att ta hand om honom och stackars fölet stod inför slakt, men vi tog honom då istället.

Problemet är bara att vi på sikt inte kan ha kvar honom och måste därför hitta ett nytt hem.
Han är jättego och trevlig, men definitift ingen mes utan en riktig liten tuffing.
Ljusbrun med en stor fin stjärn och tydligen mkt fint byggd.
Vi är på jakt efter ett stabilt hem åt honom.

PM:a mig om kanske just du kan hjälpa till!

Ebond köpte jag idag...:love: och gamlematte får komma hit o gosa när hon vill!! Han har busat runt med min lillhingst i snön.. såå... nu är det 2 ardennrar på gården!

Hej!
Hoppas att det går bra! Varför såldes han? Hur ska du göra ang. kastrering?

han såldes av ekonomiska skäl! Vi ska prata med vår vet om kastrering så vi får se hur vi gör! men en riktig nallebjörn är han!:)

han såldes av ekonomiska skäl! Vi ska prata med vår vet om kastrering så vi får se hur vi gör! men en riktig nallebjörn är han!:)

Jag förstår! Jag och min sambo träffade honom som föl och han var verkligen genomgo!!!!!
Hoppas att det går att kastrera honom till en vetting peng!
Lycka till!;)

Därför kastrerade jag honom, och nu börjar han bli precis den trevlige goe kille som jag vet att han är. Ska ha honom till både ridning och körning, men har väl tänkt att kanske satsa lite extra på körningen. Han heter Atlas.[/QUOTE]

Hej!
Låter ju kanon! Ja Adrian är ju ursnygg!
Lycka till i framtiden!:grin:

26160_356114449205_627109205_3402145_7896019_s.jpg
Här är han

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 282
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 154
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 676
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 534
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar