Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

En bild på min nya häst!
Attila, vissade honom på fölmönstring, fick 40 p bästa ardenner föl. :banana:

29829412.jpg

sen en bild på hingsten VALHAL AF GRØFTEBJERGGÅRD som jag träffade i lördags!

29829380.jpg

Hej!
Ett stort grattis till den fina lille hingsten! Då får vi se den på Grevagården om 2 år??? Men du! Varför visade ni inte i Huseby där Ardennerklubben Sydost hade fölmönstring? Det var 14 st som visades!
Du den svarte hingsten! Är det den hinsten som inte kunde visas i Grevagården? Eller vad är det för hingst? Godkänd? Efter vem?
Det finns ju bara 1 svart godkänd hingst i Sverige och han står ju i Hamneda hos fam. Krafth.

Hej!
Ett stort grattis till den fina lille hingsten! Då får vi se den på Grevagården om 2 år??? Men du! Varför visade ni inte i Huseby där Ardennerklubben Sydost hade fölmönstring? Det var 14 st som visades!
Du den svarte hingsten! Är det den hinsten som inte kunde visas i Grevagården? Eller vad är det för hingst? Godkänd? Efter vem?
Det finns ju bara 1 svart godkänd hingst i Sverige och han står ju i Hamneda hos fam. Krafth.

Tack!

Skulle vissat han här hemma på fölmönstring men jobbade då å jobbade även när det va i huseby så vi tog en utflykt till Ingelstad å hälsade på där!
Den svarte hingsten är den som va på Grevagården ja! Han gick ett bland tre års hingstarna i Danmark i våras! Japp jag jobbar på mjölkgårdar i varberg.

Anna

Senast ändrad av en moderator:

Jag hakar också på den här tråden!! Har en ardenner kille på snart 3 år! Och han är min "lilla" pärla. Måste bara få säga -Vilket vackert föl, helt outstanding!
Min kille är tråkigt nog en klapphingst men hur funkar det med utställningar, skulle vara kul att se vad min herre får för poäng.
Han är avkomma från Elegant! har smygtittat lite på honom men min verkar mycket större än vad han är. Någon som vet något om honom?
Toppen med denna tråden föresten! Skit kul!

Du har kanske redan tittat i hingstkatalogen på ardennerföreningens hemsida annars kan du hitta lite info om Elegant där. Såg att Elegant är 159 cm hög precis som pappa Paul Munter. Tjusiga killar de där!!

Tack!

Skulle vissat han här hemma på fölmönstring men jobbade då å jobbade även när det va i huseby så vi tog en utflykt till Ingelstad å hälsade på där!
Den svarte hingsten är den som va på Grevagården ja! Han gick ett bland tre års hingstarna i Danmark i våras! Japp jag jobbar på mjölkgårdar i varberg.

Anna

Hej!
Oki men den svarte hingsten är väl inte godkänd i sverige?
Vet inte om du kommer ihåg men det var en man som pratade med dig i Ingelstad och du berättade för honom att du mjölkar på olika gårdar - det var min pappa!

Jag hakar också på den här tråden!! Har en ardenner kille på snart 3 år! Och han är min "lilla" pärla. Måste bara få säga -Vilket vackert föl, helt outstanding!
Min kille är tråkigt nog en klapphingst men hur funkar det med utställningar, skulle vara kul att se vad min herre får för poäng.
Han är avkomma från Elegant! har smygtittat lite på honom men min verkar mycket större än vad han är. Någon som vet något om honom?
Toppen med denna tråden föresten! Skit kul!

Hej!
Var har du köpt Ebond???? Jag vet en Ebond som liknar din!!!!!

Hej!
Oki men den svarte hingsten är väl inte godkänd i sverige?
Vet inte om du kommer ihåg men det var en man som pratade med dig i Ingelstad och du berättade för honom att du mjölkar på olika gårdar - det var min pappa!

Nej det är han inte, tyvär!
jo det kommer jag ihåg! har träffat han förr, när jag gick på Ingelstad!

Nej det är han inte, tyvär!
jo det kommer jag ihåg! har träffat han förr, när jag gick på Ingelstad!

Hmmmmmmmm har du träffat honom på Ingelstad när du gick där?
När gick du på Ingelstad?
Jag har oxå gått där men det var 91-92.

Hur kom det sig att du gick där?:confused:

Ja han va nog där med ston för betäckning å sånt, träffat han på några bruks SM med, om jag mins rätt.

Tog studenten 06 från ingelstad, ja varför jag gick där va väl för att jag ville gå nåt som jag tyckte va kul, va brukskörningen jag ville åt. visste om skolan eftersom vi sålt två nordsvenkar dit hemifrån Örjan och Tollman, bröder efter vårt gammla sto Tolly.

Ja han va nog där med ston för betäckning å sånt, träffat han på några bruks SM med, om jag mins rätt.

Tog studenten 06 från ingelstad, ja varför jag gick där va väl för att jag ville gå nåt som jag tyckte va kul, va brukskörningen jag ville åt. visste om skolan eftersom vi sålt två nordsvenkar dit hemifrån Örjan och Tollman, bröder efter vårt gammla sto Tolly.

Hej hej!
Ja han har varit där och betäckt med Rolex några gånger!
Och han har tävlat i SM i bruks så det är säkert där du träffat honom!

Örjan är ju trevlig han lånades ut till en kusk som hade honom på vår 3-dagarstur för 2 år sedan!
Min syster gick ut Ingelstad "smådjur" -08.

jag mätte manken på honom idag, 160cm och han växer ju ännu så vetti fasen om han inte blir super hög. 4 cm på 4 månader... inte konstigt att han har varit lite stel...

Bilder på Rinda och Toj!

ifcv83.jpg

2iliwis.jpg

2kn8di.jpg

2h7oz60.jpg

2hmfyq1.jpg

Han är den bästa hästen jag har mött, sån personlighet! Helt underbar.
Stallets charmtroll

Hon har köpt Ebond utav mig, sommaren 2009.

Hej! Jag vet! Jag känner Per-Anders och Sven-Gunnar som sålde honom till "knacken".
Såg Ebond första gången som föl jättefin!

Hur kommer sig dig att du gick där då Hilma eDacke? Jag gick JO-linjen där 90/92...
I stallet finns Junior eJunid-Carolan. Sambon har även haft hingsten Berol inför bruksprovet och sedan på station, och i fjol tränade han hingsten Parell inför bruksprovet. Tror det gick bra med bruksproven på båda dem. Junior har också visats som hingst, men inte av oss. Han är valack sedan ett par år...
mvh/

Han är den bästa hästen jag har mött, sån personlighet! Helt underbar.
Stallets charmtroll

Har du hästen kvar? Hittade en annons på honom igår som legat ute länge. Eller den kanske inte är aktuell.:)

Hur kommer sig dig att du gick där då Hilma eDacke? Jag gick JO-linjen där 90/92...
I stallet finns Junior eJunid-Carolan. Sambon har även haft hingsten Berol inför bruksprovet och sedan på station, och i fjol tränade han hingsten Parell inför bruksprovet. Tror det gick bra med bruksproven på båda dem. Junior har också visats som hingst, men inte av oss. Han är valack sedan ett par år...
mvh/

Hej!
Berätta gärna lite om era hästar!!!!
Vi har 4 ardennerhästar som vi kör och rider!
En belgisk blåskimmel och 3 "vanliga" Stona är efter Dacke och 2-åringen är efter Herkules!

Nu e det snart dags för hingstpremigering helgen den 27-28 mars på grevagården! Årtes höjdpunkt. jag ska dit båda dagarna då nordsvenskarna är på lördagen!

De anmälda hingstarna finns nu att se på www.svehast.se

Vad har ni för storlek på sadel och gjord till era hästar!? Hittar ingen gjord som är lång nog till min !!:crazy::

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 282
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 159
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 679
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 536
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar