Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

I fredags åkte mitt föl till nya ägaren. Allt hade gått bra. Och dom är nöjda med honom.:)

*knapplån*

JAg pratade med en gubbe på svensk ardennerföreningen för några dagar sen o vi kom in på avel.
jag la till att jag tyckte det var synd att den svenska ardennern blir allt tunnare högre o längre i kroppen o behåringen på benen blir allt sämmre .
Han tyckte det var konstigt att jag ville ha ardenners som dom såg ut när farmor var liten ?!
Vad tycker ni?

*knapplån*

JAg pratade med en gubbe på svensk ardennerföreningen för några dagar sen o vi kom in på avel.
jag la till att jag tyckte det var synd att den svenska ardennern blir allt tunnare högre o längre i kroppen o behåringen på benen blir allt sämmre .
Han tyckte det var konstigt att jag ville ha ardenners som dom såg ut när farmor var liten ?!
Vad tycker ni?

Jag tycker att dom små lite rundare ardennerna är bäst! Vi kör mycke med dom och då är det lättare med en mindre ardenner. Sedan har vi en belgisk ardenner han är maffig och stor men belgarna är ju större i sig och ett helt annat steg!

Hehe. Ibland har man lite förstora förhoppningar :-)
Vi visste inte att vi skulle gå mot enbart hingstar. En del av dom andra var ju syskon till goskända hingstar.
Vi gick sist av fyra hingstar.
Domaren motiverade kritiken som han gav och det tyckte jag var jättebra. Tog även hänsyn till när dom var födda och sådant.
Måns skötta sig bra alla fall!

Direkt efter jag skrivit här på buke att han blitt såld dimper det ner ett MAIL i inkorgen. Han som skulle ha hästen vill inte ha han mer. Gissa varför! Jo, för att han har en vit bakhov. Den är då inhomogen (hans ord) och det ska man absolut inte satsa på då detta inte alls är bra.
Han hade fått råden från många av hans hästvänner.
Suck
Men vet ni det värsta? Sen har han mage att fråga i mailet om vi vet någon annan som har föl till salu som han kunde kontakta!!!!
Han var såååå deppig.

Ja, nu får vi väl ta och kastrera honom och köra in honom och så får vi se. Han är himla trevlig och lätt att ha att göra med.

Försten. Alla varma tankar går till Holger Karlsson och hans familj!
Jag kände honom inte, men min sambo gjorde det.
Såg honom på RiLa i somras. Otroligt starkt att ställa upp och visa trots att han var så sjuk.
Hoppas att han sista tid i sommar var bra!
26111_1255350092.jpg

Men herregud!! Min fölunge som har två vita ben då??

Folk.. Det låter som dom precis kom på att dom inte hade pengar.. Men det är gulligt att kolla på föl..

Såg honom på RiLa i somras. Otroligt starkt att ställa upp och visa trots att han var så sjuk.
26111_1255350092.jpg

Mina tankar går också till Holger och hans familj! Jag kände honom och har varit ute och tittat på alla hans hästar! Han fick uppleva RiLa och det var målet! Ett annat stort mål var ju också att få fram årets bästa hingst i Grevagården!
Otrolig stark och duktig person! Vi glömmer dig aldrig!
:cry:

Hej!
Ja det var många fina hästar på Huseby! Synd att ni inte kom på bättre placering. Och synd att köparen backade ur....men se det så att det skulle säkert blivit problem med den köparen!

Direkt efter jag skrivit här på buke att han blitt såld dimper det ner ett MAIL i inkorgen. Han som skulle ha hästen vill inte ha han mer. Gissa varför! Jo, för att han har en vit bakhov. Den är då inhomogen (hans ord) och det ska man absolut inte satsa på då detta inte alls är bra.
Han hade fått råden från många av hans hästvänner.
Suck

Vad menar han med det? inhomogen????:confused:

26111_1255350092.jpg

VA!! Har Holger gått bort??? visste att han var sjuk å så men inte att han hade gått bort. Jag har bara träffat han själv en gång på elmia 06. han var mkt trevlig och skämtsam mot mig iaf.

Nån som ska på fölmönstringen i Ingelstad på Lördag?

Jag ska dit å visa Attila!

Slänger ut en liten fråga till er! Mitt sto är 50% ardenner och hennes mamma heter Ropa.Någon som vet om man kan söka efter ardenner någonstans? Stambok tex?Vill gärna veta mer om min häst´s stam.

Det skulle jag med vilja veta!!:) Hittar hingstar så pappa Frej var inga problem
men skulle vilja veta mer om mamma Ramilla....köpte ett sto som skulle slaktas men ville ge henne en chans! Nån som vet nåt om henne?

Javisst är det hon!! men skulle vilja veta mer om temperament och veta hur hon ser ut! ramina heter min! hon kan inte få mer föl..mager som en skrika och väldigt ohanterad så en utmaning kan man säga:) min första ardenner..har haft det mesta annars från shettis till nordsvensk. får ta en dag i taget och göda upp henne så är det meningen att hon ska köras in sen! vad :)kul med en halvbror!! hur länge har du haft honom?

Vad roligt att du har en ardenner. Men varför skulle hon slaktas????

*KL*
Kommer hänga i bakgrunden framöver då jag inte rider min vackra tös mer:cry:
Fortsätter läsa bara för att jag älskar dessa underbara pållar:love:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 283
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 539
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V