Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Javisst är det hon!! men skulle vilja veta mer om temperament och veta hur hon ser ut! ramina heter min! hon kan inte få mer föl..mager som en skrika och väldigt ohanterad så en utmaning kan man säga:) min första ardenner..har haft det mesta annars från shettis till nordsvensk. får ta en dag i taget och göda upp henne så är det meningen att hon ska köras in sen! vad :)kul med en halvbror!! hur länge har du haft honom?

Jag har en halvsyster som heter Romina. Hon är född -07. Har din också ganska stort huvud och sen små ögon?

Mamman kan jag tyvärr inte svara på hur hon är, jag träffar Frej då och då. Klappade om honom för ett par veckor sen. Jag kan höra med ägarna till Frej, dom har ofta full koll på de flesta ardenner i sverige.. Jag kan ringa till dom.

hon fick ett föl i våras och det var inte utan komplikationer....en sa att hon hade fel i korsetoch en sa att hon fick för stora föl?? Jag är inte så duktig på det där med avel?? men hon är som sagt hur mager som helst!! Jag har klämt och kännt och tryckt överallt men hon verkar inte ha ont någonstans?? här springer hon omkring och brallar av glädje med dom andra hästarna...ser inget fel?? tydligen var det bara till avelshäst dom skulle ha henne och hon dög ju inte till det o då skulle hon skickas på slakt...just nu äter hon så mycket hon vill och är hur go som helst...tänkte köra in henne med tiden..får se hur det går?? man får inte lyfta hovarna men vi kommer kämpa på här när tiden är mogen ..hon får landa först och lära känna oss o vi henne. tar gärna emot tips och råd från er ardennerkännare här! hon är så fin annars, brunskimmel som pappa. kul att höra ifrån er med halvsyskon till henne...jag är redan helt kär i henne:love:

Jag tror det.men är inte helt 100. Någon som vet något om denna Ropa? Vilken färg hon hade osv? Ägare? Den Ropa som är mamma till min stod för två och ett halvt år sedan ca i Grästorp.Fick några avkommor med en knabbe hingst.

En bild på min nya häst!
Attila, vissade honom på fölmönstring, fick 40 p bästa ardenner föl. :banana:

29829412.jpg

sen en bild på hingsten VALHAL AF GRØFTEBJERGGÅRD som jag träffade i lördags!

29829380.jpg

Det är nog hon då. Om du klickar på avkommelista ser du att hon fått föl efter en knabstruperhingst vid namn Pricken. Hon fick diplom som 3-åring (88888 = 40 p) och stambokfördes året efter då hon alltså måste fått en renrasig avkomma.

hon fick ett föl i våras och det var inte utan komplikationer....en sa att hon hade fel i korsetoch en sa att hon fick för stora föl?? Jag är inte så duktig på det där med avel?? men hon är som sagt hur mager som helst!! Jag har klämt och kännt och tryckt överallt men hon verkar inte ha ont någonstans?? här springer hon omkring och brallar av glädje med dom andra hästarna...ser inget fel?? tydligen var det bara till avelshäst dom skulle ha henne och hon dög ju inte till det o då skulle hon skickas på slakt...just nu äter hon så mycket hon vill och är hur go som helst...tänkte köra in henne med tiden..får se hur det går?? man får inte lyfta hovarna men vi kommer kämpa på här när tiden är mogen ..hon får landa först och lära känna oss o vi henne. tar gärna emot tips och råd från er ardennerkännare här! hon är så fin annars, brunskimmel som pappa. kul att höra ifrån er med halvsyskon till henne...jag är redan helt kär i henne:love:

Vid besvärliga fölningar kan dom få klämda nerver i korset, det kan göra att dom inte kan fortsätta som avelshästar. Det beror på vad som hände. Jag har fått stora föl här och dom har kommit ut, men jag har vakat på stona med. Jag bor inte så många mil från dig, så jag skickar ett pm:laugh:

Ja fast den avkomman är min häst som är reggad där,och jag är inte helt säker på att det stämmer.Dom lade till det ändå,genom mig,men det är inte bekräftat.

Hej.. Jag äger ett ardenenr sto som är utställd på riksutställningen 2004 i Jönköpingslän elmia tror jag? hon fick 40 poäng o diplom, är det ngn som vet om man kan hitta info om sådant i ngt arkiv eller kanske rent utav få tag i en kopia? det skulle vara roligt att ha..

"kl"

Lite kort från RILA i sommras.

DSC_0525.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc6/snoris/DSC_0516.jpg[/IMG

]

[IMG]http://i213.photobucket.com/albums/cc6/snoris/DSC_0509.jpg

DSC_0506.jpg

visst är de underbara! Jag chansar med en efterlysning i tråden, ngn som känner till ett sto vid namn Bläsa? e. Taprino 11256 u.charlotta, om hon lver så är hon ca 28 år, tror hon föddes 1981. ngn som har ngn häst efter henne? eller efter heter det kanske inte då det är sto?

En bild på min nya häst!
Attila, vissade honom på fölmönstring, fick 40 p bästa ardenner föl. :banana:

29829412.jpg

sen en bild på hingsten VALHAL AF GRØFTEBJERGGÅRD som jag träffade i lördags!

29829380.jpg

Hej!
Varför ställde ni inte ut ert hinsgföl i Huseby (någon mil från Växjö) det var ardennerklubben sydost som ordnade det? Grattis iallafall! Är det du som jobbar som avbytare? (Min pappa pratade med någon av er i Ingelstad)

Ang den svarte hingsten! Är det samma hinst som inte kunde visas i Grevagården?????

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 282
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 159
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 679
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 536
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar