Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Hur gick det????

Det gick toppen allting, hon var super att lasta ! Bara gick rakt in och vi körde hem utan några som helst problem .

Hon är cool lugn och verkligen supersnäll så det ska nog inte vara några problem med henne :laugh:

Bilder kommer snart ;)

*Delvis kl*

Colan flyttar till nya hemmet under nästa vecka. Hon ska veterinärbesiktas och sen flytta. Hon kommer att få det skitbra där. Mycket omvårdnad och pyssel, körning och ridning. Perfekt!

Jag kommer att köpa en 2åring efter Frej istället.

Vad bra att ni har hittat ett nytt hem till Cola!!! När kommer den nya 2åringen? Ett sto antar jag?

Vi ska kolla på henne i helgen, är de något speciellt man ska kolla på när de gäller ardenner?
Nått typiskt ardenner fel eller så.

Jag vet inte tyvärr..... Kankse någon annan som vet???

Här kommer bilderna på Henne ;)

28370572.jpg

28370592.jpg

28370598.jpg

28370584.jpg

Ser lugn & snäll ut :)

Ganska lätt modell va?

Ja det är hon verkligen :D

Nja, alltså hon är lite mager nu ( gick på dåligt bete där jag hämtade henne :crazy: ) Men hon är nog ändå inte en sån tung modell men hög är hon, ca 170 nu, så hoppas inte att hon växer så jättemycket till .. Sen ett väldigt huvud till det :laugh:

Vad fin hon är! Hon är redan inriden? Och vill du köra in henne?

Nej hon är inte inriden ännu, utan det är det jag ska börja med lite smått nu :)
Men ja hon ska även köras in så småningom, :p

*Lånar*

Har följt den här tråden tyst sen en tid tillbaka..
Trodde aldrig att jag skulle intressera mig för ardenner... Men har blivit lite nyfien.

Har ett korsningsto som är iväg på inkörning och under tiden har jag fått låna den här damen som sällskap till min unghäst...

Får jag presentera... Lotta
28362457.jpg

28362454.jpg

Fråga mig inte om stammen... jag har inte en blekaste aning.. Men vet att hon fått 41 poäng vid något ardennerriks vid nått tillfälle...

Måste säga att jag är mycket positivt överaskad.. En enormt trevlig och gemytlig häst. Har tidigare haft bruksnordis, men mest "ädelsprättar" och skillnaden i häst är ju enorm... Tror jag börjar bli lite förtjust i rasen faktiskt.

Senast ändrad:

Vad fin hon va :)

Jag trodde aldrig heller att jag skulle intressera mej för denna ras, men var och kollade på denna dam som jag har nu, och fastnade helt och hållet :D

Helt underbara :love:

Vad fin hon är! Roligt att du börjar bli förtjust i rasen!:D

Idag har vi vart och tittat på fölisen som är efter Finnör, mammans stam har jag ingen koll på, hon heter Rosali, fux, silverman å bläs, väldigt snäll och fin. Diplomsto är hon. Skulle visas på utställning nu i juli med fölis.

Vi gillade fölisen, kanske blir ett köp där.

Va ska du ha för sitt svarta ardennersto, riden, körd?

*delvis kl*

Idag har Cola flyttat till nya hemmet. Hon bor nu på en jättefin gård utanför Katrineholm och blir mycket ompysslad.

Det var sorgligt att lämna henne idag på em. Jag hade lovat mig själv och Cola att aldrig lämna iväg henne. Men hon får det ju bättre där än här iaf. Ompyssling, lite ridning och körning. Det är hennes nya liv.

Jag hoppas att Malva är klar hos hingsten snart. Hon betäcktes med Findus för ett tag sen så det är snart dax att kolla henne. Är hon dräktig så kan hon och Malvör hämtas och sen får jag åka upp och hämta den nya tvååringen.

Nästa vecka ska jag med mitt sto till premieringen. Tycker att det är jättespännande. Mitt sto är ganska livlig. Hoppas att hon beter sig! Jag har aldig visat en häst förut. Har ni tips kanske???

Åh vad spännande :) Jag har inga tips direkt, men hoppas då att hon sköter sig och att det går bra, lycka till ;)

kl

Äntligen så åker Amelia till hingst imorn :) Blir lite sent nu men hade planerat att hon skulle stanna där tills premeringen som är i S-ljunga den 24 så jag slipper åka fram o tillbaka med henne. Men så sjukt nervös är jag :)

Nån mer som ska till sommarpremeringen i S-ljunga här inne??

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 283
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 167
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 686
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 549
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar