Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

*kl*

Idag avlivades lilla Tarantella, även kallad spindeln.. Hon fick en navelböld som gått upp i magen.. Det skulle krävas en omfattande operation, men det var det inte värt.. Resan, risk för infektion osv osv..:cry:

Så nu ska Cola säljas.

lider med dig:cry:. mga tröst kramar

Tack så mkt. :) han är så himla go med :) men tyvärr så funkar det inte längre så han är till salu igen :( han finns på blocket , här på buke , hästnet och hästannonser.

Hoppas att han kommer till hem som tar hand om honom och ge den kärlek som han ger en.

Varför funkar det inte?????????????:confused:

*kl*

Idag avlivades lilla Tarantella, även kallad spindeln.. Hon fick en navelböld som gått upp i magen.. Det skulle krävas en omfattande operation, men det var det inte värt.. Resan, risk för infektion osv osv..:cry:

Så nu ska Cola säljas.

Ursch stackars er! Är det modern som är Cola? Varför säljer ni henne?:confused:

Ja det är Cola. Hon funkar inte som avelssto.. Hon är jättelätt att få dräktig och snäll som få, men av 2födda föl är 2 döda. Hon passar bättre som körhäst, ridhäst eller nåt.. Jag törs iaf inte ta några ler föl på henne. Jag har hittills lagt ner gastronomiska summor på två döda föl.. För att inte tala om tid och det..

Usch, föl som dör är det värsta som finns... :(
Mitt ardennersto har också fått två föl, bägge är döda... Det första var dödfött, det andra fick navelinfektion som spred sig i hela kroppen. Han blev i alla fall en hel månad, men frågan är om det inte är värre än att få ett dödfött. Han var världens mysigaste lilla fölis... :/ Detta var förra året. Har inte vågat betäcka henne igen, men ska nog försöka nästa år, hoppas på tredje gången gillt. Men kommer vara helnervös...

Grattis till alla andra som fått fina friska fölingar i år =)

*kl*

Så nu ska Cola säljas.

Usch:cry::cry: Tröstkramar:cry::(

Idag dog mitt 4 veckors föl av kolik,

Stackars er som har döda föl i år! :cry::cry::cry:

kl

beklagar till alla som vars föl har dött i år:(:cry: Mycket hemskt..:(

Jätte trist med alla döda fölisar!

Vi va å lämnade Donica hos hingst i söndags, det blev Tangent som godkändes nu i våras. Hoppas hon kommer i brunst nu innan hon ska iväg å tävla SM i Skog på Bollerup.

Bild på Tangent
28264290.jpg

Vad kul att jag hittade denna tråden ! :)

Nästa helgen blir jag ägare till ett Ardenner sto 3 år och skimmel som Heter Sara.

Var och kollade på henne idag och det var kärlek vid första ögonkastet :love:, ska hämta henne till helgen.

Ska både användas till ridning & körning (:

Bilder kommer ! ;)

*kl*

Nu är min Mulle fullt betald och jag ska fixa ägarbytet så att han även på pappret är MIN :bump:

Men... I passet finns det ju bara "sidan 2 ,ägande" och ingen ägarbytesblankett. Skickar man in kontraktet tillsammans med passet eller ska man beställa ägarbytesblankett.

// Bans - som inte köpt häst sedan långt innan passens tid.

Tack så mycket :D

Det blir faktiskt redan imorgon, ska bli så kul att få hem henne ! :D

Jag hoppas bara allt går bra :)

*Delvis kl*

Colan flyttar till nya hemmet under nästa vecka. Hon ska veterinärbesiktas och sen flytta. Hon kommer att få det skitbra där. Mycket omvårdnad och pyssel, körning och ridning. Perfekt!

Jag kommer att köpa en 2åring efter Frej istället.

Hej. Ni som kan ardenner kanske kan hjälpa mig.
Vi är lite intresserade av ett föl som föddes hos våran granne, har inte stammen här nu bara.
Vi ska kolla på henne i helgen, är de något speciellt man ska kolla på när de gäller ardenner?
Nått typiskt ardenner fel eller så.
Är inte så instatt i just ardenner, men min sambo har alltid velat ha en och vi har pratat lite om de i ett par år nu.
Nu föddes de ett stoföl och de e just ett sto vi vill ha.
Åter kommer med stam osv.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 283
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 167
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 686
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 549
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?