Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Jag har en jättefin dressyrsadel som passar rejält stora hästar. Du sitter i perfekt dressyrsits utan ansträngning. den är 120 grader i bomvidd= mycket bred. Den ligger på Annons här på Buke, SÖK: dressyrsadel 120 grader. Jag har fler bilder, PM:a gärna

Hej alla!!
Igår när vi kom tillbaka från gökottan låg det ett litet föl i hagen. Hon går på kotorna fram och halsen är vänsterställd. Men en sån livsglädje och kämparlust hon har:) Hon behöver hjälp dygnet runt med att äta, ställa sig och ha stöd när hon kommer upp samt vändas. Men vad hon är söt=)
Vi hoppas att allt rättar sej till!

Be en veterinär komma och kolla på fölet. Jag hade en sån i fjol.. Det går mycket lätt hål på kotorna och då är det inte lätt. Tror att min tråd om Tycho finns kvar här på buke.

Lycka till!!

lite nya bilder från mig!

27677105.jpg

Herkules af sohol BEH 1948 och Euro de wigottenburg framför griplastarvagnen

27677126.jpg

Herkules igen

27677190.jpg

27677196.jpg

Hingst föl e. Herkules af soholt ue Marty K

Ååååh.... *håller tummarna stenhårt*

TAck!!
halsen har redan nu börjat att räta sig men det går mkt långsamt. Men vi ser dom små framstegen som enorma...

Be en veterinär komma och kolla på fölet. Jag hade en sån i fjol.. Det går mycket lätt hål på kotorna och då är det inte lätt. Tror att min tråd om Tycho finns kvar här på buke.

Lycka till!!

Hej!
Vet ville inte komma ut ännu med tanke på att fölet endast är 2 dagar men han sa att man kunde linda om det behövdes, hon går dock inte själv ännu utan vi får hålla upp henne då hon har stora fel på halsen fortfarande.

Hej!
Vet ville inte komma ut ännu med tanke på att fölet endast är 2 dagar men han sa att man kunde linda om det behövdes, hon går dock inte själv ännu utan vi får hålla upp henne då hon har stora fel på halsen fortfarande.

Visserligen var detta inte en ardenner men för några år sedan fick en kompis till mig ett föl som gick på kotorna och var sned i manken... Hon kunde inte gå själv den första veckan men veterinären rekommenderade ändå lindor från början för att hjälpa kotorna att räta upp sig.

bara en reflektion.

vilka fina bilder=)

Sötis fölis =)

Visserligen var detta inte en ardenner men för några år sedan fick en kompis till mig ett föl som gick på kotorna och var sned i manken... Hon kunde inte gå själv den första veckan men veterinären rekommenderade ändå lindor från början för att hjälpa kotorna att räta upp sig.

bara en reflektion.

Det prata min vet om också att det kan vara bra, hon har redan börjat att räta sej.

Jodå nu så kan hon ställa sig upp själv och typ hoppa framåt. Matlusten finns där så hon är en riktig kämpe=):D

27677105.jpg

Herkules af sohol BEH 1948 och Euro de wigottenburg framför griplastarvagnen

27677126.jpg

Herkules igen

Hej!
Vem är den här Herkules efter för hingst?
Är Herkules en dansk, blåskimmel?
Vi har ju en dansk blåskimmel efter Marcos von basten!

Hej!

Önskar lycka till! Hoppas verkligen att det går bra!!!!!!!!!
Men vad kan det ha varit för fel ang. halsen?

Hej
Herkules är efter Urbain van de Bosweg. BEH 1916 DK. en belgare alltså, mamman kommer också från belgien. men han är nog född i danmark om jag mins rätt. Han är ca 175 cm. Född 2003

Hej
Herkules är efter Urbain van de Bosweg. BEH 1916 DK. en belgare alltså, mamman kommer också från belgien. men han är nog född i danmark om jag mins rätt. Han är ca 175 cm. Född 2003

hej. kommer ni att visa upp han på en premiering i svergie med?

Har aldrig sett denna tråden förut... men tänkte jag kan bjuda på en bild när jag ändå är här inne. ^^

Vårt ardennersto Billan med fölet Brolle som kom på onsdagsmoronen! Han är efter Finör. :)

Brolle lägger sig ner. Söt, eller hur? :D

Åh äntligen en ardennertråd!! :)
Har inte någon ardenner ännu, men jag och min pojkvän ska antagligen köpa 1-2st nästa år (09).
Hans granne har 2fina ston som skall betäckas i vår så om dom tar sig blir de ardennerföl nästa år för oss.
Skulle vilja veta lite om hingsten dom ska betäckas med, Finör..
Gärna bild och så oxå.

kraam

Antagligen lite sent svarat... men vi betäckte vårat sto med Finör förra året och resultatet finns här ovan. :) Här är en bild på Finör "in action". ^^

Har aldrig sett denna tråden förut... men tänkte jag kan bjuda på en bild när jag ändå är här inne. ^^

Vårt ardennersto Billan med fölet Brolle som kom på onsdagsmoronen! Han är efter Finör. :)

Brolle lägger sig ner. Söt, eller hur? :D

Jätte fin fölis!! Jag känner väl till Finnör, han är efte våran gammla Donnör. Hans förra ägare känner jag väl och har kört mycket med honom..

Grattis! Vad söt Brolle är!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 289
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 174
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 688
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 560
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?