Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Här kommer lite nya kort på min valack Fighter :)

vr016.jpg
[/IMG]
vr014.jpg
[/IMG]
DSC01298.jpg
[/IMG]
DSC01304.jpg
[/IMG]

Blir bara finare och finare:love:

Sv: Skogs-DM

*kl*

Jag var och fotade DM (Östergötland) i skogskörning i söndags och har ett par ardennerhästar här som jag tänkte höra om någon här i tråden känner igen.

Den första tror jag heter Loke och kusken Bodil Wallberg.
picture.aspx

Den andra tror jag heter Igor och ägs av Kjell Brinkby.
picture.aspx

Kan ni säga om mina troenden är korrekta eller om jag är helt ute och cyklar? Är det någon som dessutom vet stammen på pållarna blir jag mycket glad. :D

Det första är Loke och Bodil. Bodil är en bekant till mig;)

Loke är e: Dacke u: Båsebergs Adelina och är född -04.

Deras hemsida: www.lerviken.se. Dom har flera hästar.

Sötisen!! Han har växt till sig nu! Och så lik pappa:eek::D

Sv: Skogs-DM

Han Loke vet du vart han kommer ifrån?? För vi var och kollade på en valack som hette Loke i höstas.

Om jag inte är helt senil så är denna Loke född hos ägarna, dom äger mamman iaf.

Kom på att den vi var och kolla på var Tyr, och hovslagarn prata om en som hette Loke, Eller aså blandar jag ihop allt. haha

Var har du köpt din loksele och vad kostade den? :laugh:

Kommer från en sadelmakeri i Oskarshamn. Köpte selen begagnat, men de är inte så gammal och inte mycket använd heller.... Kostade 2500 kr för bara lokselen. Bakselen köpte jag från Börjes....

Malvas bäbis kommer att flytta till Habo när han kan skiljas från mamma. Jag har en kompis som bor där som ska köpa honom:laugh:. Det blir kanon för honom.

Vad bra!!!!

Hej
Har ett sto som är beräknad till 8-9 juni men har redan nu börjat läcka och får kristall genomskinliga vaxproppar. Är det fler som har haft detta så långt innan?

Hur står det till med alla ardenner hästar här på buke??

Nu äntligen så börjar det ta fart med Fighters inkörning. Han drar för tillfället en kälke efter sig och det går super bra. Han är inte rädd för något och är så himla duktigt :) Man ser verkligen på han att han gillar att få jobba lite.

Hur går det med alla föl och betäckningar??

Vad kul att det går bra!!

Malva och Malvör åker till hingsten på söndag för att betäckas om. Jag får se vilken hingst det blir. Om det blir Palör igen eller Frej.

Cola går här och tjockar sig. Det närmar sig med stormsteg. Hon har släppt bäckenbanden, det gjorde hon tidigt förra gången med. Juvret är inte klart, men utvecklar sig ok. På tisdag är det en vecka kvar.:)

Är det nån här inne som vet något om hingsten Major 11560? Ålder stamtavla och/eller kanske till och med någon bild? Har googlat men hittar bara avkommor.

Jag har oxå letat & googlat & grejat... eftersom det enda jag vet om Major 11560 är att han är far till min älskade Mulle ( - 04) :love: och stamtavlan står ju i passet :)

Major är e: Pajdan 11362 u: Maj-Fina 113947 (e: Fanör 11368)

Senast ändrad:

En hyllning till ardennerhästen :)

Stolthet, skönhet, styrka, makt

Kärlek, vänskap, lugnt och takt

Stor större störst och bäst

hyllar vi dig, ardenner häst

Över åker hav och land

djupa skogar och het sand

för att finna de allra bästa

har vi sökt, provat de flesta

vänlig och lugn att föra vid hand

tog vi dig hem, till vårt land

och vi fann att du är bäst

älskade vördade ardennerhäst

sliter hårt i skog och mark

klarar allt för du är stark

är oss trogen i många år

sommar höst vinter vår

nu kommer maskinerna fler och fler

och mer sällan vi er ser

men ni är alltid våra vänner

Älskade hyllade kära ardenner

/ Av Emelie Kastell

*skriver ut & knäpper upp ovanför dataskärmen*

Hej alla!!
Igår när vi kom tillbaka från gökottan låg det ett litet föl i hagen. Hon går på kotorna fram och halsen är vänsterställd. Men en sån livsglädje och kämparlust hon har:) Hon behöver hjälp dygnet runt med att äta, ställa sig och ha stöd när hon kommer upp samt vändas. Men vad hon är söt=)
Vi hoppas att allt rättar sej till!

Hej alla!!
Igår när vi kom tillbaka från gökottan låg det ett litet föl i hagen. Hon går på kotorna fram och halsen är vänsterställd. Men en sån livsglädje och kämparlust hon har:) Hon behöver hjälp dygnet runt med att äta, ställa sig och ha stöd när hon kommer upp samt vändas. Men vad hon är söt=)
Vi hoppas att allt rättar sej till!

Ååååh.... *håller tummarna stenhårt*

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 289
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 178
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 689
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 562
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈