Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

KL

Har ni betsämt vilka hingstar ni ska ha i år?:)

Själv blir det ingen betäckning i år, ska vara ridhäst hela året i stället:D
Annars skulle jag velat haft Krabat:love:

Jag ska ha Jonte till min prinsessa :)

KL

Åker till Ever med Jimman och Freja till Jubend.....mvh c.

KL

Vem äger krabat nu?
det blir íngen betäckning här heller.

Jag har inte bestämt om jag ska betäcka om, eller inte i år. Jag får se lite hur ekonomin ligger till och hur det går med de fölen som kommer. Jag misstänker skarpt att det blir Frej eller Palör i år med;)

Blev det inget resultat på VALHAL AF GRØFTEBJERGGÅRD ?
Någon som vet som var där? Himla sugen på honom isåfall:D

Mul, Hur går det met Malva? Ingenting på gång? Spännande i alla fall!

Inget ännu. Hon stod inne första natten i natt. Hon ser ut som en flodhäst. Det finns inte nåt i juvret, så det är inte dags ännu.:)

Krabat ägs och står fortfarande hos Torleif, det är också han som äger dansken. Vad jag förstår så gick det inte att besiktiga honom, förstår inte heller varför han inte fick visas med dom andra treåringarna. Och försåtr heller inte varför han inte fick någon bedömning. Uppfödarna från Damnark som va på plats för att titta förstod nog inget heller varförd et va sånt krångel.

Krabat ägs och står fortfarande hos Torleif, det är också han som äger dansken. Vad jag förstår så gick det inte att besiktiga honom, förstår inte heller varför han inte fick visas med dom andra treåringarna. Och försåtr heller inte varför han inte fick någon bedömning. Uppfödarna från Damnark som va på plats för att titta förstod nog inget heller varförd et va sånt krångel.

Dansken var anmäld för sent och därför var han inte med i katalogen och fick därför visas efteråt!
Besiktningsmannen kunde inte besiktiga honom, han stod inte still, så det var därför han inte fick visas.
Jag såg honom och pratade med Thor-Leif och tycker verkligen att det var taskigt att han inte gick att visa!!!!!
Mycke snygg iallafall! Är ju svag för Danska/Belgiska..........har ju en själv!

Aha, då vet vi det..Tackar för det, synd att han inte kunde visas:(

Nu har änligen våren tagit fart. :) och med våren så kommer ju föl.. är det någon här som redan nu har fått ett föl??

MUL: hur går det med dina?

Jag vakar... Det börjar verkligen bli väldigt nervöst nu.. Hoppas det inte är nåt fel på denna med.

Malva ser ut som en elefant.. Och jag kan bara säga att en kamera med ir och en gul häst, som står på halm i en omålad box med träväggar är osynlig..:eek::D.Nu har jag kommit på att jag måste ha lampan tänd där inne,då syns hon iaf...;)

Colas mage sparkade häromdagen, så jag hoppas att det inte är gigantiska gaser bara..;)
Jag ska försöka ta några bilder på tanterna nu när vi har fint väder. 14plus och strålande sol:laugh:

Här blev det en hingstunge 23.20 igår kväll. Han är frisk och kry. Men efterbörden ville inte släppa så veterinären fick komma.

Bild013.jpg

DSC01106.jpg

DSC01107.jpg

Det kommer bättre bilder senare.:laugh:

Han ska heta Malör och är efter Palör

GRATTIS! :love:Malör, roligt namn!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 289
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 178
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 744
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 565
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård