Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

HEj!

Var på Grevargården och vilka fiiiiina hästar!!!!
Man är ju mäkta stolt att vara från Kronobergs län!
7 3-åringar gick in och 4 var från Krononbergs län!!!

Grattis Fam. Krafth och grattis Holger Karlsson!!!
Duktiga hästkarlar!

Synd Absolut Curant att du inte gick vidare! Hästen var fin och jag gillar Emir jättemycke!!! Han har ju inte någon hingst efter sig vad jag vet! Så det var verkligen synd!

Och vad jag hade sett fram emot att se en Botik-avkomma!!!!! Åhhh vad synd att ni inte kunde visa!!!

Tajpan:::: Åhhhh vad fin han var!!!!!! men i pappret stod det att han hade bläs...........och var mörkfux.......tyckte mer att han var svart och hade stjärn! Var det samma häst..................:)

Var det någon som såg den store svarte Dansken? Han var efteranmäld och visades kl 18.00. Hur gick det för honom!!!!

:rofl::rofl:

kl

Hej! Var ju på Grevagården igår och kolla på alla fiina :love: Synd att Avsolut Curant inte blev godkänd:(
Carlang blev jag ju klart kär i och Tajpan :love: Men min dam ska få åka ner till Håcksvik och träffa på Jonte ;) Bestämde det igår :p Men jag tyckte det var rktigt kul igår och mycket välskötta hingstar allihop! Ni ska vara stolta ALLIHOP :)

Hej på er!
Det var kanon på grevagården i år! synd att det fina vädret från lördagen inte höll i sig till söndagen bara.

många fina hästar! Gillade skarpt Tangent som blev tvåa i treårs ringen!

Här e lite resultat föer er som itne var där:

Tre åringar.

1. Vinyl 156-209-27,5 99889-43p Ägare: Holger Karlsson
2. Tangent 161-220-30 99898-43p Ägare: Håkan Svensson
3. Max 156-204-28 99789-42p Ägare: Fam Magnusson
4. Paljett 158-212-29 887810-41p Ägare: Arne Nord
5. Elltyr 161-218-28,5 98788-40p KBI 77789-38p Ägare: Thomas Krafth
6. Margant 157-205-28 98878-40p Ägare: Niklas Johansson
7. jubel 98788-40p KBI 77789.38p Ägare: Anton Krafth

4 åringar.

1. Rutger 11810 99889-43p Ägare. Thomas Krafth
2. Regent 11808 98899-43p Ägare: Mats Gustavsson
3. Carlang 11814 98889-42p Ägare: Bengt-åke Runegård
4. Nobel 11812 77789-38p G-2009, skall visas om nästa år. Ägare: Atle Uv

Äldre hingstar

Tonjid 158-220-26,5 89788-40p KBI 76646-30p Ägare: Birgitta Hilleskär
Rambo 158-214-27 87889-40p KBI 68658-33p Ägare: Maria Pettersson
Tajpan 11690 159-210-27 88888-40p KBI 76987-37p Ägre Mikael Heed

Paul Munter 11678 höjdes till ELIT

Den danska hästen VALHAL AF GRØFTEBJERGGÅRD som visades var årgåns ettan bland treåringarna i Danmark detta året. Vad jag förstod gick det inte att göra någon vet besiktning på honom.

Ska fixa lite bilder senare...

Så här kommer några bilder:

26744227.jpg

Vinyl

26744088.jpg

Tangent

26744164.jpg

Elltyr

26744171.jpg

Jubel

26744209.jpg

Regent

26744073.jpg

Tajpan

26744155.jpg

Absolut Curant

26744313.jpg

VALHAL AF GRØFTEBJERGGÅRD

*KL*

Det var inget med Pamela:D
Bara en sten som kialt sig under skon på något vänster, ska vila ett par dar sen skulle hon vara bra, men jag tyckte hon var varm och svullen i frambenen när jag kom upp idag men hoppas det går över:)

Vilken tur att det itne var något mer :) Det är ju inte kul när det är något. Hitta min dam (Amelia) Block-halt i hagen i sommras, på högerbak. Alla vi misstänkte hovböld men hitta nån gjord inte hovslagarn. Så hon gick på pencilin och smärtstillande i en månad och sen gick det över. Får se om vi ser något här nu när hovslagarn komemr upp, han såg inget sist. Var skumt tycker jag. Bara det inte är något som återkommer igen.

Jisses han var riktigt snygg..! Jag gick aldrig o kollade på honom.

Håller med dig:love:
Synd bara att ägaren inte vill använda icke svenska hingstar till Pamela(han TROR att pamela e svensk rätt igenom, men hon är ju inte det:grin:)
Riktigt snygg kille det där:d

Jaså det var ju synd då:grin:

Men ja han var en riktig heting :d

Tajpan var riktigt snygg!!!*Funderade på det också. Nej jag missa helt den svarta, vi åkte hem innan resultatet.

*kl*

Här är en bild på Tajpan.

Han är mörkfux. Den enda hingsten som är det. Det syns tydligare på sommaren.
Tajpan002.jpg

Och här är enda fölet efter honom.. Hennes mamma är brun. Det kommer bilder på mamman med.

DSC01050.jpg

DSC01064.jpg

DSC01065.jpg

DSC01066.jpg

Senast ändrad:

Hej alla :) vilken fin bild du fick på min stjärna synd att det inte gick bättre än vad de gjorde men men :laugh:

aha det e därflr han såg grå ut , :)

Håller med dig:love:
Synd bara att ägaren inte vill använda icke svenska hingstar till Pamela(han TROR att pamela e svensk rätt igenom, men hon är ju inte det:grin:)
Riktigt snygg kille det där:d

Synd bara att inga ardenner är "svenska" tycker det är fåningt att dom kallar den för en inhemsk ras. En inhemsk ras tycker jag islandshästen är men inte ardennern där det har importerats hästar allltid.

Jag hade fel, det finns två avkommor efter Tajpan till. Men dom står inte med på blåbasen. Ett sto och en valack. Varför vet jag inte.. Alma ska den ena heta och är helsyster med min Malva.

Här är Malvas mamma.

DSC00848.jpg

DSC00847.jpg

Och när vi ändå är igång med hingstar så har jag Palör här med.

DSC00849.jpg

DSC00850.jpg

Åååå:love:
vilken härlig kille med massa man o pannlugg som är det bästa som finns:love::love:

hejsan! Ville bara säga att det är roligt att ni tycker att våran tajpan är fin! =) MVH jennie

Hej!

Åhhh vad fina hästar ni visar här!
Jo jag har en fråga till om den svarte Dansken som visade sist på Grevagården. Gick han inte igenom då han inte gick att veterinärbesiktiga???

:confused:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 289
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 178
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 744
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 565
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård