Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

förlåt, glömde att säga att jag är mest inne på dressyr i ridningen, även om det kanske låter konstigt i en del öron, någon som gör detsamma och har ett bra bett till det? Mvh

Hej!
Kanske lite sent men i alla fall. Jag rider min ardenner på ett tredelat bett, strl 15.5 och funkar jätte bra. Hon är väldigt känslig i munnen och lyssnar mkt bra! Svårt bara att hitta 3-delade som är så stora, är nästan lite för litet det jag har...

Var kan man se ardennerhästar i Jönköpings län i sommar? (premiering, körtävlingar)

Hej
Herkules är efter Urbain van de Bosweg. BEH 1916 DK. en belgare alltså, mamman kommer också från belgien. men han är nog född i danmark om jag mins rätt. Han är ca 175 cm. Född 2003

Tack för info! Blev ju nyfiken!
Är modern eller hingsten blåskimmel?

Har aldrig sett denna tråden förut... men tänkte jag kan bjuda på en bild när jag ändå är här inne. ^^

Vårt ardennersto Billan med fölet Brolle som kom på onsdagsmoronen! Han är efter Finör. :)

Brolle lägger sig ner. Söt, eller hur? :D

Åhhhhhhhh vad fin han är! Och stoet har verkligen en vacker färg med den ljusa manen!!!!

De tackar! :) Hon vet om att hon är tjusig, ska alltid ha allas blickar på sig annars blir hon sur...xD

Senast ändrad:

*puttar upp*

uppdaterar på min front..

Pamela har fått byta hage till en med mindre gräs i, men verkar må prima ändå:) Går med 2 andra ston, hon är super fin i hullet, bara kondisen kvar:angel:
Har inga bilder dock...

*mutter*
Vill också kunna rida på stranden:devil:
Kommer och snor den nån dag:angel:

Fina bilder också:love:

Jag vill oxå kunna rida på stranden... Men det går inte riktigt än eftersom jag har en "liten" herre under inridning som är tokrädd för skänkeln... och ibland för sig själv oxå :rofl:

Menjo, området där jag har honom på bete är lätt att bli riktigt avundsjuk på :angel:

Längst ner finns nya bilder på fölet, Brolle. :) Klicka här
Han är riktigt snygg nu! :D Tror ni han får ljus man till slut? Svansen är (delvis) ljus. :| Ni kan kanske behöva öppna startsidan för bilddagboken för att kunna se dem.

Senast ändrad:

Hejsan alla ardenner vänner :) hoppas att ingen av er har regnat bort ;)

här kommer nya kort på min Fighter
DSC01385.jpg
[/IMG]
DSC01384.jpg

Vad söt han är :) En riktigt liten go bit som man bara vill krama hårt :D

alltid lika fin:love:

Tack så mkt. :) han är så himla go med :) men tyvärr så funkar det inte längre så han är till salu igen :( han finns på blocket , här på buke , hästnet och hästannonser.

Hoppas att han kommer till hem som tar hand om honom och ge den kärlek som han ger en.

Tack så mkt. :) han är så himla go med :) men tyvärr så funkar det inte längre så han är till salu igen :( han finns på blocket , här på buke , hästnet och hästannonser.

Hoppas att han kommer till hem som tar hand om honom och ge den kärlek som han ger en.

Nej vad tråkigt:cry:

*kl*

Idag avlivades lilla Tarantella, även kallad spindeln.. Hon fick en navelböld som gått upp i magen.. Det skulle krävas en omfattande operation, men det var det inte värt.. Resan, risk för infektion osv osv..:cry:

Så nu ska Cola säljas.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 289
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 174
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 688
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 560
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?