Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Hej!
Jag har två ardennrar ett sto och en valack. Vi bor i Västerbotten där det kan bli så grymt kallt på vintern. Nu undrar jag när ni skulle sätta på dem täcke. De går ute hela dagen och tas in på kvällen. Det här är min första vinter med dessa hästar och jag vill inte att de ska stå och frysa. De har hösilage som de äter när de vill. Förstod ni frågan? Vid vilken temperatur bör jag sätta på dem täcke?

/Lena

Hej!
Jag tycker INTE du ska tänka på täcke överhuvudtaget! De bygger upp en sådan härligt nallebjörns-päls så de ska klara sig!
Och står de då inne på natten är det ju inte farligt!

Nähä ok vad bra, då kan jag släppa den biten.
Tack för svar

Hejsan alla ardennerälskare!!
Tänkte bara tala om att nu är Balder inte längre ute i handeln!
Han har kom till mig i somras (-08), och han ska stanna här så länge han mår bra och är vital.
Han kommer fortsätta med sin avel, och gå med ston på lösdrift/bete när aktuell tid kommer.

Hejsan alla ardennerälskare!!
Tänkte bara tala om att nu är Balder inte längre ute i handeln!
Han har kom till mig i somras (-08), och han ska stanna här så länge han mår bra och är vital.
Han kommer fortsätta med sin avel, och gå med ston på lösdrift/bete när aktuell tid kommer.

Hej va bra!
Är det en bra hingst?

Några bilder:

20406005.jpg

Euro de wegotenburg

24901302.jpg

Briljant

Aaah....lika underbara bilder som alltid :love:

Pst har du bilder på Botik?

Japp det har jag!!

varsegod!

24907641.jpg

24907562.jpg

24907586.jpg

24907703.jpg

21784293.jpg

24907794.jpg

:love: :love:

:bow: TACK!!!!! :bow:

(vi syns nog i vår) mvh kubina

*kl*

Jag vet inte om jag varit och skrivit i denna tråd, men jag har iaf också en ardenner!

Hon heter Bessy och är född 2000. Minns inte hennes stam, men pappa är iaf Krabat och farfar Akrovill.

Hon tömkörs och rids, dock med för långa intervaller :o

4810722.jpg

4810723.jpg

5670473.jpg

Jo, jag känner ju att jag vill gärna betäcka, och har inte hittat någon fin hingst av "rätt" ras i närheten. Men denna frieserhingst står i samma stall så det blir ju nära och bra och inga extra avgifter förutom språngavgiften. Ska nog köra på det tror jag :D

Ny bild av mig och Freya, jag ser jättedum, jag vet. Ursäkta kvalitén, är från min mobilkamera. Just denna dag var hon väldigt gosig och snäll :)

99586_1228226515.jpg

(slog mig just hur liten hon ser ut. Jag mätte henne nyligen och hon är ca 160 cm, och jag ser ju rätt stor ut bredvid henne, är 177 cm lång. Men vi är nog ganska kompatibla ändå).

.PS. Hjälp, så många snygga ardennerhästar folk har! Tror aldrig jag sett en ardenner som inte varit vacker, men de jag sett här är verkligen otroligt fina! .DS.

Ny bild av mig och Freya, jag ser jättedum, jag vet. Ursäkta kvalitén, är från min mobilkamera. Just denna dag var hon väldigt gosig och snäll :)

Bilden funkar inte! :confused:Tyvärr!

show.html

Detta är en bild på min Henrietta.

*kl*

Jag premierade ju min Björne i Kisa i somras. Han fick riktigt dåliga poäng men betedde sig som jag vet inte vad. Jag är inte alls nöjd med hans beteende men det var miljöträning för min lilla grabb. Nu är han kastrerad och har lugnat sig flera ton som tur är, antagligen skulle han väl inte vara hingst. Till saken: Jag vill ge honom en ny chans på utställning eftersom att vi fick hem inbjudan till adventskaffe och gissa vilka som var med på bilden där om inte jag och Björne :o Med andra ord kan han inte ha sett så illa ut.

Var ska jag åka om jag vill ställa ut min lilla Plutten igen fast som vallack? Finns det möjlighet på exempelvis Elmia?

För de som är intresserade finns några bilder på både Doris och Björne i min bilddagbok. http://deathslyna.bilddagboken.se/p/main.html?#0 Klicka fram juni månad så har ni dem :)

Om du har uppe bilddagboken samtidigt så tror jag den ska funka. Tar alla mina länkbilder därifrån. Önskar man kunde lägga in bilder från datorn men man måste ju länka, så då är det min enda braiga källa.

*kl*

Jag vet inte om jag varit och skrivit i denna tråd, men jag har iaf också en ardenner!

Hon heter Bessy och är född 2000. Minns inte hennes stam, men pappa är iaf Krabat och farfar Akrovill.

Hon tömkörs och rids, dock med för långa intervaller :o

4810722.jpg

4810723.jpg

5670473.jpg

Vad fin hon är:laugh:

Hej! halkade in på denna sidan vid ett google sök. mycke trevliga människor! Jag har också ardenner, en valack och en hingst efter Emir född 06.
Såg att ni pratat om riks 08 jag var där med men visade då ett sto. kul med så många människor med samma intresse.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 300
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 565
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?