Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

När vi köpte henrietta så fanns det 15 svarta i sverige men det var i februari så de är väl kanske ett 20tal nu. Herkules, det pratas om att hans betäcknings tillstånd skall tas bort.

Hej! Ja det verkar ju vara en kanonhäst ni köpt! Grattis!

Fux är härlig färg tycker jag. Båda våra ston är fux. En vanlig fuxfärg och en mörk läderfux!

Jag vet tyvärr inget om er häst och inte om fölet heller, men kanske det är någon annan som vet!

Ja vi har fyra ardenner som vi kör och rider! Två stycken är 4 år och de är inkörda, en är 3 och håller på att köras in och en är född i år och är vår lille bebis.............

När vi köpte henrietta så fanns det 15 svarta i sverige men det var i februari så de är väl kanske ett 20tal nu. Herkules, det pratas om att hans betäcknings tillstånd skall tas bort.

Vaaaaa varför ska hans betäckningstillstånd tas bort? :eek:
Berätta om du vet, och vill du inte "skvallra" så kan du gå in på min profil och berätta så läser bara jag det.
Tack på förhand!!!!

:eek::eek::eek::eek:Ta bort HERKULES betäckningstillstånd:eek::eek:....Varför då?????????mvh c.

:eek::eek::eek::eek:Ta bort HERKULES betäckningstillstånd:eek::eek:....Varför då?????????mvh c.

Ja detta låter knäppt!!!! Vi har ett föl efter Herkules och det är världens goaste!!!!!! Detta måste vi kolla upp!!!:eek:

Vart har du hört de "skvallret", och varför skulle han bli av me den??????

vart tog alla ardenner folk vägen??? inte har väll alla snöat in?

hur som helst så är allt ok med min lille fighter nu. han blev lite dålig förra veckan men nu är han sig själv igen.

vilka här är det som kommer få föl nästa år?

Här e jag:banana:

Gött att lilla gubben börjar bli bättre!

Amos läker fint o släpptes me stona i dag. Gick bra,inge spring, alla bara ställde sej o käka. Morr....jag som stog me kameran i högsta hugg o trodde de skulle bli lite kul foton, men nä :devil: :rofl:

*delvis kl*

Här är allt lugnt, mina stackars hästar gör inte mer än nödvändigt.. Jag kan knappt göra nåt alls själv, har för ont. Och så har det kommit lite annat i vägen att göra.. Nämligen att städa.. Tv4 kommer och gör en inspelning på torsdag.. Sen kommer dom en dag till i mitten av december.. Vilket program det handlar om kan vi ta senare. ;) Det kommer att sändas under vårsäsongen på tv4+.

Malva går och tjockar på sig, hon börjar få Vmagen och är stingslig som ett bi... Nåde den som hon inte är van med som tar i henne.. Då klapprar tänderna och öronen är bakåtstrukna, ögonviterna lyser.. Men det är bara hot som tur är. Mig gör hon inte nåt emot. Men sambon fick se vad hon gick för..

Colan har det bra med sitt "extra" föl och vi får se när hon kommer hem. Hon är till förfogande till fölet så länge hon kan behövas. Colan fölar inte förrän i juni iaf.

Så om allt går bra och allt detta så blir det förhoppningsvis två föl, ett efter Palör och ett efter Akron.

*kl*

Tjenixen!
Hör nog inte alls hemma i eran tråd alls, då jag varken avlar eller äger en renrasig ardenner, men kanske kanske kunde jag få vara med på ett litet hörn ändå :) Min tös är 75% Ardenner, och det vore kul att prata med hästfolk som har liknande hästar.

Fina hästar har ni iaf!

:laugh:

*kl*

Tjenixen!
Hör nog inte alls hemma i eran tråd alls, då jag varken avlar eller äger en renrasig ardenner, men kanske kanske kunde jag få vara med på ett litet hörn ändå :) Min tös är 75% Ardenner, och det vore kul att prata med hästfolk som har liknande hästar.

Fina hästar har ni iaf!

Jag har en renrasig ardenner, men för mig spelar det ingen roll! Renrasig eller inte.... Hästen måste bara vara snäll!

Jodå, snäller är hon :)

24593282.jpg

u: Majorskan (Renrasig ardenner)
e: Ardenner/Arab
f 06

VAAA!!!!! Ska du bli tv-stjärna, jag som inte har tv4+:mad:
Blir ju super nyfiken nu, va e de du ska va me i????

Inge kul att du har så ont, foglossningar som spökar eller....

Är så grymt nyfiken på Akron fölisen som kommer:d

Ha de gött, mvh kubina

*kl*

Tjenixen!

Fina hästar har ni iaf!

Välkommen vännen!
Självklart får väl alla vara med!
Kul att du har ardenner, själv har jag och min älskade sambo 4 st ardenner! Varav en är en belgisk jättttttteee!!!

VAAA!!!!! Ska du bli tv-stjärna, jag som inte har tv4+:mad:
Blir ju super nyfiken nu, va e de du ska va me i????

Inge kul att du har så ont, foglossningar som spökar eller....

Är så grymt nyfiken på Akron fölisen som kommer:d

Ha de gött, mvh kubina

Ja det är foglossning, halsbränna och allmänt otymplig.. Har iofs bara gått upp 3kg ännu.. och det är "bara" 15v kvar..:crazy: Kommer att bli flodhäst innan detta är klart;)

Ja det ska bli spännande med kanske, förhoppningsvis 2 levande föl denna gång. Hoppas bara att det inte blir samma fel på detta föl, då kasserar jag Colan för avel. Men enl massor med veterinärer så är det ren slump och otur.

Tack så mycket :)
Härligt med 4 ;)

Idag var en ny hovslagare hos mig. Han har inte skurit strålen. Innan den hovslagaren hade jag en annan hovslagare. Han hade inte skurit strålen heller. Är det vanligt? I Holland skär hovslagaren alltid strålen.... Skär de i Sverige alldrigt strålen? Eller gör min hovslagare något ovaligt?

Jag vet inte helt säkert om han blir det eller inte jag undrar om någon annan vet???

Min hovslagare brukar snygga till strålarna om det behövs. Men är den fin så gör han inte nåt.

Tack så mycket :)
Härligt med 4 ;)

Ja det är jättemysigt vi håller på att totalrenovera våran gård så tyvärr finns det inte så mycke tid............men helgen som kommer ska vi köra lite i skogen med den belgiske ardennern, han behöver det!

Idag var en ny hovslagare hos mig. Han har inte skurit strålen. Innan den hovslagaren hade jag en annan hovslagare. Han hade inte skurit strålen heller. Är det vanligt? I Holland skär hovslagaren alltid strålen.... Skär de i Sverige alldrigt strålen? Eller gör min hovslagare något ovaligt?

Du menar att de skär av strålen??????? Eller hur menar du?
Vår hovslagare skär inte strålen iallafall. vad säger ni andra?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 300
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 744
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 565
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar