N
NSV1
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar
Ingen mening,,,,jag har gömt henne ....mvh c.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
et nyt foto på min bella som jeg har besluttet mig for at beholde og fundet ekstra ökonimi til.
Jag har bara sett Evina... så mörk rödskimmel allså......Tack för komplimangen,ska meddela henne det imorrn bitti..mvh c.NSV1:
Evina är grymt snygg tycker jag. gillar skarpt hennes mörk röd skimmel färg.
just den färgen är väll ganska ovanlig eller? alltså den så pass mörka?
Han ser ut o ha det riktigt gott i solen Fighter...mvh c.
gu va fiin
Hej
Är det någon som ska på avelskonferansen den 8 nov??
vilka här är det som kommer få föl nästa år?
Har glömt att säga: jag är själv 25 år. Bor mellan Norrköping och Örebro. Det är inte mitt barn/man på bilden, men de som ägar Nordsvensken, var min häst är på bete/lösdrift med.
Kanske kan ni hjälpa mig.... Min häst är nu 2,5 år. Måste hästar går till en utstälning när de är 3? Och var finns utstälningar? Och hur funkar det? Jag har aldrigt varit på en utstälning.... För mig är det inte så viktigt att min häst går till en utstälning. Behöves det då? Tacksam för svar
Bor du mellan Norrköping och Örebro, då bor du inte många kilometer från mig Är det inte den ardennern som gått i Solåker?
Det är inte ett måste att visa på utställning/premiering, men mycket bra för hästens föräldrar och om du ska avla på din häst. Jag visar mina på premiering, för att stambokföra och få poäng på hur hästen ser ut enligt rasstandard.
Premieringsplats finns på ett flertal platser och hjälp finna alltid!
Ja, min Ardenner var i Solåker, men är nu på bete/lösdrift i Regna. Men ska tillbaka till Solåker en gång. Min häst (Rinda heter hon) är ung och hon trives jättebra på bete/lösdrift med en Nordsvensk... Känner du Solåker då???? Jag vill ha ett föl en gång, jag tycker att det är roligt, men avla på min häst, nej, inte varje år ett föl! Vad är rasstandard för en Ardenner då? Vet inte att Rinda ser ut som rasstandard. Hon är inte bred tycker jag....