Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Jag bor 3-4km ovanför Solåker. Jag passerar där varje dag, några gånger.:);) Pratade med Maritza i somras och frågade om det var en ardenner hon hade i stallet och det var det. Jag har en kompis som har en tinker i det stallet och så har jag en kusin som åker upp till ridhuset med sin häst.

Vad kul! När kommer hon tillbaka?
Vad roligt! Vet inte när Rinda kommer tillbaka, blir efter jul tror jag. Hon trives jättebra på lösdrift. Problemet är också mitt jobb. Jag jobbar nu som timvikarier och dom kan ringa när som helst :confused:.... När jag har henne i Solåker måste jag hjälpa till varje dag, men det är jättesvårt med ett jobb som timvikarier:cry:. Då är det bättre att Rinda är på lösdrift/bete, då slipper jag att åka till stallet varje dag. Men jag hjälper till i stallet Solåker då och då med utsläpp/mockning (en morgon i veckan). Då behåller jag min box i alla fall.... Jag hoppas att jag vet liten mer efter jul!

Jag tycker att www.ardennerforeningen.nu är liten tråkigt. När jag kollar i kalendern finns där ingenting att göra.... Finns där inga aktiviteter? Det skulle vara roligt!

Hej hej ardenner folk
Förhoppningsvis får mitt sto henrietta ett föl efter kanon till våren. Hon är en kolsvart inport från Belgien.
Några andra föl??

24530053.jpg

24530054.jpg

Slänger in lite nya bilder på "lillen" som är 6 månader på Onsdag:D
Lillen har blivit stor och ska prompt bita på allting:p

För jämförelsens skull:D
20 min gammal:

20885625.jpg

Senast ändrad:

Vad sööööötttt!!!:laugh:

Hej hej ardenner folk
Förhoppningsvis får mitt sto henrietta ett föl efter kanon till våren. Hon är en kolsvart inport från Belgien.
Några andra föl??

Å va spännade med en imoprt, vad e det för stamn på den? Några bilder?
vårat sto är betäckt med alcazar!

vart tog alla ardenner folk vägen??? inte har väll alla snöat in?

hur som helst så är allt ok med min lille fighter nu. han blev lite dålig förra veckan men nu är han sig själv igen.

vilka här är det som kommer få föl nästa år?

Hej jag har hållit till lite på tråden: shire bumlingtråden. Men jag tittar in här lite titt som tätt! vad har hänt Fighter? Varför var han dålig?

Hej hej ardenner folk
Några andra föl??

Åhhh har du en belgisk ardenner! Grattis!
Det har vi oxå fast en valack och han är blåskimmel! Bara älskar dessa hästar!:rofl:

Hej!

Vad roligt att se att det finns så många andra som håller på med ardenner hästar! I bland känner man sig ganska ensam... Vi har ett underbart 9-årigt ardennersto som heter Eva-Lisa, men som av någon anledning kallas för Ida. Tyvärr vet vi inte så mycket om henne, förutom att hon är efter O´boy. hon skall komma från en uppfödare på Öland. vi köpte henne i början av 2000 från ett par i skåne.Tydligen har hon fått ett föl någonstans tidigare. Är det någon som vet/ eller känner till något om vår dam?

Hej alla! Vet att det vare ett tag sen. Har bytt dator och jobbat massor, men nu ska det väl finnas tid för både häst och buke ;) Lägger upp två sensommar-bilder på min fina flicka Freya. Nu ser hon ut som en björn och snart är hon svart (färgväxlare kanske). Den andra bilden kanske ser lite brutal ut, men vi hade enbart spöet för att stävja hennes "pojkvän" i en annan hage, och hon stod så snyggt när hon tittade på det :) Men visst är hon väl en vacker tjej?

90626_1219691228.jpg

http://images1.bilddagboken.se/26/_u3/_u9/_u3/_u0/_u6/u393064/71406_1219691296.jpg

Å va spännade med en imoprt, vad e det för stamn på den? Några bilder?
vårat sto är betäckt med alcazar!

Hon är efter Kafka de Coustuemont och Bella de Wirde, Det är väldigt skoj att få in lite fler svarta ardennrar det finns inte så många i Sverige

Hej!

Vad roligt att se att det finns så många andra som håller på med ardenner hästar! I bland känner man sig ganska ensam... Vi har ett underbart 9-årigt ardennersto som heter Eva-Lisa, men som av någon anledning kallas för Ida. Tyvärr vet vi inte så mycket om henne, förutom att hon är efter O´boy. hon skall komma från en uppfödare på Öland. vi köpte henne i början av 2000 från ett par i skåne.Tydligen har hon fått ett föl någonstans tidigare. Är det någon som vet/ eller känner till något om vår dam?

Hej ja dessa ardennerhästar är ju helt underbara! Kul att ni hittat er ras! Rider ni och kör ni Ida? Vad är det för färg på henne? O´boy är ju en känd hingst! Du skriver att ni köpte henne från ett par i skåne, vad hette dom? Fick bara en känsla av att det var från JW Försäljningsstall, där damen heter Charlotte. Har Ida stamtavla? Ursäkta mina frågor..............

Jag och min käre sambo har 4 ardenner! 2 ston varav en har ett föl, och en belgisk ardenner som är stor och är blåskimmel! Älskar dessa hästar!!!:banana:

hmmmmmmmmmm jättefina bilder! Är hon rödskimmel och blir mörkare på vintern eller?

Hon är efter Kafka de Coustuemont och Bella de Wirde, Det är väldigt skoj att få in lite fler svarta ardennrar det finns inte så många i Sverige

Näääääää du har helt rätt! Svarta är vackra! Det finns väl bara en godkänd svart hingst i Sverige: Herkules. Vi har ett föl efter honom men han är mörk läderfux vilket jag tycker är väldigt vackert oxå!:rofl:

Hej igen!

Ja, ida har stamtavla, men just nu ligger papprena i en av många flyttlådor. Men jag kommer i håg att hon är e. O´boy och u.Evita. Vi köpte henne av ett par i skåne som heter Atlas i efternamn. De hade bara Ida, samt några ponnies så de sysslade inte med uppfödning eller försäljning. Ida är en underbar tös som än så länge bara rids, men tanken är att vi ska börja köra henne också. Efter vad vi har förstått som blev hon inkörd av uppfödarna och det togs även ett föl på henne innan hon såldes. Skulle vara väldigt roligt om någon kände till något om detta föl...
Efter det har hon varit hos ytterligare en eller två ägare innan hon kom till familjen Atlas och sen slutligen till oss där hon skall stanna... Ida är vår första ardenner. sen innan har vi en nordsvensk efter obelisk. Ida är fux, ska se om jag inte kan lyckas lägga in ngn. bild på henne.

oj, fyra ardennrar.. gud vad härligt!!!!:rofl:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 300
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 179
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 744
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 565
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?