Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

hm jag kan tyvärr inte ladda upp någon bild. finns ingen ingen "bläddra" knapp när jag ska skriva

*kl*

Här kommer några nytagna bilder.. Men tyvärr fick jag inte ut hästarna ur vindskyddet, så det fick bli bilder därifrån..

Bild005.jpg

Bild001.jpg

Bild002.jpg

Vad mysigt de har!:D

*KL*

får äntligen motionera Pamela som vanligt igen:D Har varit en lång tid sen riksen nu:)

Vad mysigt de har!:D

Jag förstod inte varför allt var så blött i vindskyddet.. All halm och allt var så det klafsade när man gick där i.. Jag grävde ut och fick en mindre kul syn.. Det läckte in vatten.. Det har regnat så pass att marken runt vindskyddet inte klarade mera vatten.. Det bara rann in.

Det var att städa ur så gott det gick och hämta sand och fylla upp hål och sen har jag hämtat 7ton grus och lagt in. Så nu är det höjt med 10-15cm inne och en pressening är nedgrävd 30-40cm utmed väggarna som läckte. Sen fick dom några säckar spång och havrehalm. Att det sitter en kant mitt i är för att jag kan sätta upp en boxvägg och ha halva som fölbox;). Den yttre biten är fortfarande bara grus, men dom står aldrig där ändå.

Russet kom jag på idag full med spån, så hon hade sovit gott iaf. Likaså Cola hade fullt med spån i manen..

Men nu är allt inspelat och klart så nu kan livet återgå till det normala igen..:)

SÅ ardennervänner ni får kolla på tv4+ i februari på Det Okända, jag vet inte om det blir det första avsnittet som sänds eller som nummer två, det får jag reda på ett tag innan.:)

Hästarna lär ju vara med, så mycket som dom är filmade.. I torsdags när dom var här och filmade det sista så låg Malva och Cola och sov i snön och det filmades när vi filmade våran bil som låste sig mystiskt, när jag skulle åka och det varit en olycka på vägen.. Hade jag kommit när jag skulle så hade jag varit med i den olyckan.:crazy:, MEN nu vet jag varför den låste sig..:laugh:

SÅ ardennervänner ni får kolla på tv4+ i februari på Det Okända, jag vet inte om det blir det första avsnittet som sänds eller som nummer två, det får jag reda på ett tag innan.:)

Vi har ingen tv4+....

Vad fin hon är:laugh:

Tack så mycket :bow:

-----
Skulle vilja höra lite från ardennerkunniga vad ni har att säga om Bessy exteriört? Jag har alltid tyckt att hon ser annorlunda ut jämfört med många andra ardennrar. Bessy har ju ett sådant nätt huvud, eller är det inbillning?

Bessy är 162-164 cm i manken för övrigt. En dam med mycket nerver (man kan tro att de ligger utanpå skinnet ibland) och energi, men hon är samtidigt väldigt snäll och lyhörd. Hon är aldrig premierad eller så.

Skulle vilja höra lite från ardennerkunniga vad ni har att säga om Bessy exteriört?

Jag är också nyfiken! Tycker att min ardenner ser inte ut som en riktigt ardenner heller :D

Jo, jag känner ju att jag vill gärna betäcka, och har inte hittat någon fin hingst av "rätt" ras i närheten. Men denna frieserhingst står i samma stall så det blir ju nära och bra och inga extra avgifter förutom språngavgiften. Ska nog köra på det tror jag :D

Ja känns det rätt så gör det! Frieser är ju jättefina!
Lycka till!:banana:

Hej på er allesammans!

Har inte varit inne på Buke på ett tag!

men vet ni vad:
På julafton morgon selade jag och min sambo vårt ardennersto satte för henne för vagnen + hennes föl vid sidan. Med bjällerklang och champagne förlovade vi oss på hästskjutset!!!! Såååå romantiskt!

Tyvärr kunde vi inte åka släde pga för lite snö men det var lite vitt på marken och rimfrost på träden iallafall..........
Livet är underbart!
:love::love::love:

Lite nytagna blider!

25458370.jpg

25458422.jpg

25458440.jpg

Donica e. Donnör 11486 ue. Pampas 11460

25458472.jpg

25458497.jpg

Briljant blir tre år nu i vår. e. Botik 11698 ue. Donnör 11486

På julafton morgon selade jag och min sambo vårt ardennersto satte för henne för vagnen + hennes föl vid sidan. Med bjällerklang och champagne förlovade vi oss på hästskjutset!!!! Såååå romantiskt!

:love::love::love:GRATTIS! :love::love::love:

Vad har ni för sadel (märke)? Vad passar bra på en ardenner? Finns det kanske en sadelmakeri specielt för ardenner hästar (eller nordsvenskar)? Var det svårt att hitta en bra sadel till de?

Jag är nyficken. Min häst är nu 2,5 år, men kolla nu liten vad för sadel kanske skulle passa. Kanske en sadel var jag kan ändra bomen i. De växter ju också mycket efter 3 år. Har ni erfarenhet med en bomlös sadel???

Vad har ni för sadel (märke)? Vad passar bra på en ardenner? Finns det kanske en sadelmakeri specielt för ardenner hästar (eller nordsvenskar)? Var det svårt att hitta en bra sadel till de?

Jag är nyficken. Min häst är nu 2,5 år, men kolla nu liten vad för sadel kanske skulle passa. Kanske en sadel var jag kan ändra bomen i. De växter ju också mycket efter 3 år. Har ni erfarenhet med en bomlös sadel???

Jag har en Carl buildt/bult(?) sadel, importerad från utlandet...stor och jätte skön att rida i, brun och svart finns den i:)

Har en Griffin x-wide + en bomlös och det funkar alldeles utmärkt till våra Ard och NSV......mvh c.

*kl*

Nu har min Doris fått en ny sele så vi kan sätta igång med körningen igen! Vi drog några stock och provade släden som vi köpte i höstas (som kanske ska ta och vänta ett par dagar tilli hopp om mer snö). Vad lycklig hon såg ut att vara tillbaka i arbete igen, lilltjejen. Har massor med jobb till henne nu, haha. Men men, vi tar det lugnt, ett steg i taget. Det var ett tag sen hon kördes nu.

Åhhhhh va fina bilder!!!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 300
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 565
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar