Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar
Vad mysigt de har!
Jag förstod inte varför allt var så blött i vindskyddet.. All halm och allt var så det klafsade när man gick där i.. Jag grävde ut och fick en mindre kul syn.. Det läckte in vatten.. Det har regnat så pass att marken runt vindskyddet inte klarade mera vatten.. Det bara rann in.
Det var att städa ur så gott det gick och hämta sand och fylla upp hål och sen har jag hämtat 7ton grus och lagt in. Så nu är det höjt med 10-15cm inne och en pressening är nedgrävd 30-40cm utmed väggarna som läckte. Sen fick dom några säckar spång och havrehalm. Att det sitter en kant mitt i är för att jag kan sätta upp en boxvägg och ha halva som fölbox
. Den yttre biten är fortfarande bara grus, men dom står aldrig där ändå.
Russet kom jag på idag full med spån, så hon hade sovit gott iaf. Likaså Cola hade fullt med spån i manen..
Men nu är allt inspelat och klart så nu kan livet återgå till det normala igen..
SÅ ardennervänner ni får kolla på tv4+ i februari på Det Okända, jag vet inte om det blir det första avsnittet som sänds eller som nummer två, det får jag reda på ett tag innan.
Hästarna lär ju vara med, så mycket som dom är filmade.. I torsdags när dom var här och filmade det sista så låg Malva och Cola och sov i snön och det filmades när vi filmade våran bil som låste sig mystiskt, när jag skulle åka och det varit en olycka på vägen.. Hade jag kommit när jag skulle så hade jag varit med i den olyckan.
, MEN nu vet jag varför den låste sig..