Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Hakar på här, passar på o lägga in lite nya bilder jag me.

Börgar me nykommlingen, 6mån sto e:Rolang

DSC_0007.jpg

Sedan lite på de äldre hästarna

DSC_0042.jpg

DSC_0049.jpg

Jag tycker jättesynd om er!!!

Önskar lycka till och att jag jag tänker på er! Det här med benen på en häst är ju så viktigt! :(

Vad säger hovlagaren? De är ju duktiga på ben och hovar!

Båda är fina men framförallt den du har på din avatar under ditt namn:D

Tack!
Han är en belgisk ardenner. Och är blåskimmel (tror att det bara finns ca 10 st med den färgen i Sverige)
En belgisk ardenner är mer lik en blandning mellan vår "svenska" ardenner och en shire. Han är hög ca 1.65 men inte alls klumpig utan mycket smalare över ryggen än de andra. Mycke hovskägg och mycket lättriden! Helt underbar!

Ska fota lite mer och lägga in!!!

24186938.jpg

Hej igen!
Här kommer en bild till på vår belgiska ardenner!
Här rids han i tre dagar, på en 3-dagarstur som vår förening ordnar. Vi rider och kör i 3 dagar ca 8 mil med övernattning längs vägen!

Bästa semestern på hela året!!!!!

Mycket fina hästar!

Här rids han i tre dagar, på en 3-dagarstur som vår förening ordnar. Vi rider och kör i 3 dagar ca 8 mil med övernattning längs vägen!

Bästa semestern på hela året!!!!!

Vart är det? Och är det varje år? Är ju jätteroligt!

*kl*

Det här kanske passar bättre i kör-forumet men jag provar här ändå. Vad har ni för kläder och skor när ni kör i skogen med era hästar? Körde i mjukisar idag och det var korkat. Fastnade i en kvist ordentligt och for omkull. Skulle vilja ha något som inte är så säckigt men att man ändå inte dör av smärta om man blir snärtad på benen. På fötterna vill jag ha något mer stabilt än gympadojor men som ändå inte väger bly när man skuttar fram där i jobbig terräng. Haha, känner nu att jag inte är så rädd om mig själv men jag kör på "det som inte dödar det härdar".

Synd att jag inte tog någon bild idag. Hon gick riktigt fint min donna! Det tar vi nästa gång, i morgon eller nåt. Har massor med jobb för henne med massaved som ska hem.

Såå, fram med era åsikter. Vilka plagg passar bäst för skogskörning?

Härligt med alla ardenner pållar :) Vi har oxå en, lilla Tindra :) hon är 5år nu men hon tror hon är lika stor som en 2årig isis :P

Senast ändrad av en moderator:

*KL*

Har suttit och suktat efter alla fina ardennrar. Har själv hittat en superfin dam med föl som jag är SÅÅÅ sugen på..
Men tror att tidpunkten är lite kass då vårat hö håller på att ta slut & ekonomin är sisådär just nu :(
De äter ju en hel del, bumlingarna.

Hilma e Dacke: VILKEN VACKER HÄST!!!! :love:

Härligt med alla ardenner pållar :) Vi har oxå en, lilla Tindra :) hon är 5år nu men hon tror hon är lika stor som en 2årig isis :P

Tindra! Är det kanske Rinda´s mamma? Tror inte det, men men.....

Tindra! Är det kanske Rinda´s mamma? Tror inte det, men men.....

Vi köpte Tindra på en auktion när hon va 5mån gammal.. vi har sett hennes mamma och hon ser ut som en äkta ardenner :) pappan ska enl uppg va nån okänd hingst i danmark..

hmm bilden på Tindra syns inte?? =/

Vi köpte Tindra på en auktion när hon va 5mån gammal.. vi har sett hennes mamma och hon ser ut som en äkta ardenner :) pappan ska enl uppg va nån okänd hingst i danmark..

Nej, då är det inte henne. Ser nu i Rinda´s papper: Tindra f 1998 (betyder det född 1998???). Tindra´s far är Linus, mor är Okänd

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 300
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 197
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 572
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar