Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Hej!
Du undrar lite över kläder...

Själv har jag varmare byxor som inte "fladdrar" jeans ibland. Och så det viktigaste kängor med stålhätta!!!!

Lycka till!

Vi har 6 st, varav 4st är ardenner.

Den 21-22 mars är det en av årets stora händelser. Hingstpremieringen på Grevagården i Skövde.:)
Jag ska vara där på både lördag och söndag. På söndagen ska jag visa och göra körprovet med 4års hingsten Regent.

Jag skulle behöva tips eller om någon kan förklara för mig hur man flätar snyggt med bast. Jag kan fläta men har aldrig flätat Ardenner eftersom jag håller på med Nordsvenskar.

Om någon har tänkt att betäcka sitt Ardenner sto i sommar så kan jag rekommendera Regent. Han är en av de snällaste och lugnaste hästar jag har kört in, sen är han snygg också.:)
Regent står i Habo.

Jag ska dit med min 4-årshingst Helmer, han är efter Dacke och världens snällaste:D

Fler som ska dit?

Tack så mycket! Men visningen är i augusti nånstans??? Så vi har lite tid på oss!:)

Premieringen brukar vara andra helgen i juli. Anmälningstiden går ut redan i maj, så håll koll. Jag missade den förra året och fick åka till Kvinnerstapremieringen istället i Örebro.

Börja bara att led henne med träns och bett och grimma över så fixar hon det snart.:);)

Jag får se om jag kan åka. Jag ska ju ha barn i februari, men om allt är klart och den lilla är pigg och vädret tillåter så åker jag gärna dit. Jag lyckades passa in samma sak med grabben, när han föddes.. Han föddes 4mars och sen är ju grevagården snart..

Malvas pappa Tajpan ska visas och körprovet ska göras, så det vore kul, men jag får se om jag kan. *hoppas*

Vi ska nog och titta allafall till Grevagården, en av de bästa händelserna, se alla snygga hingstar:d:D

Jag ska, denna stora händelse missas INTE:d

Jag lämnade in en ansökan för ledighet över den helgen i går. får jag bara ledigt som jag hoppas på så kommer jag oxå dit. :) Tyvärr då utan häst då min lille kille har blivit en det;)

Hakar på här, passar på o lägga in lite nya bilder jag me.

Börgar me nykommlingen, 6mån sto e:Rolang

DSC_0007.jpg

DSC_0042.jpg

jösses vad grann dina var då :)
DSC_0049.jpg

vilka godningar du har har :)

vilken är den på den sista bilden? hon var ju så himla fin och grov.

Jag lämnade in en ansökan för ledighet över den helgen i går. får jag bara ledigt som jag hoppas på så kommer jag oxå dit. :) Tyvärr då utan häst då min lille kille har blivit en det;)

Håller tummarna på att du får ledigt, annars kan jag ta ett snack me chefen:devil: :rofl:

Ska bli kul o kolla in alla "små" snyggingar!!! Sen måste vi ju göra stan osäker me:D

vilka godningar du har har :)

vilken är den på den sista bilden? hon var ju så himla fin och grov.

Men de e ju lilla Kubina de, har hon vuxit sen riksen tycker du......

Mitten bilden föreställer: närmast står Wilma, Amos skymtar lite i mitten sen Kubina, hbl stoet skymtar längst bort.

På översta bilden kan du aldrig gissa vem de kan va....:angel:

Jag får se om jag kan åka. Jag ska ju ha barn i februari, men om allt är klart och den lilla är pigg och vädret tillåter så åker jag gärna dit. Jag lyckades passa in samma sak med grabben, när han föddes.. Han föddes 4mars och sen är ju grevagården snart..

Malvas pappa Tajpan ska visas och körprovet ska göras, så det vore kul, men jag får se om jag kan. *hoppas*

Aaah, du har ju inte så långt kvar nu då.
Du får planera barnafödandet lite bättre nästa gång;)

Hoppas du mår bättre nu, och att vi ses på Grevagården!

Han må vara som han är. Men man ska samtidigt komma ihåg att många handlare ''räddar'' hästarna till ett bättre liv än vad dom hade innan. Det är HANDLARNA som köper upp vanskötta, magra krakar, göder upp dom och får dom fina för att sedan sälja dom till ett marknadsmässigt pris. Kollar man på ''Knackens'' annonser så har han BRA priser på dom. Medans Petterson har sin ute för 12.000kr mindre. Utan dessa handlare hade nog många många ardenner blivit salami i Italien.

Håller helt o hållet med. Jag känner Knacken (även andra "hästhandlare") väldigt väl, handlar själv hästar av honom och han är nära vän till min sambo. Han har aldrig vanskötta dåliga djur, däremot som Åke säger, köper han upp de som ÄR vanskötta. Likaså jag. Avskyr att se djur lida. Kan jag inte rädda dom, ser jag åtminstone till att de får ett värdigt slut. Förresten, jag såg ni diskuterade Balder... Han bor hos mig nu. Tack vare Knacken, undgick han "pengaslakt" och har ett toppenliv här nu. Han kommer att finnas för visning på Mila-mässan i Malmö den 5.e Februari 2009.

Men de e ju lilla Kubina de, har hon vuxit sen riksen tycker du......

Mitten bilden föreställer: närmast står Wilma, Amos skymtar lite i mitten sen Kubina, hbl stoet skymtar längst bort.

På översta bilden kan du aldrig gissa vem de kan va....:angel:

ja, hon har ju vuxit jätte mkt sen sist jag såg henne.:)

undrar ja vem det kan vara.. ;) bror hennes var jag mkt less på igår. men det gick bra till slut. antagligen så var det stormen som orsaka att han kom ut.

Aaah, du har ju inte så långt kvar nu då.
Du får planera barnafödandet lite bättre nästa gång;)

Hoppas du mår bättre nu, och att vi ses på Grevagården!

Ja, jag planerar ju mycket illa.. Det är 5v kvar på fredag.. Men jag tror inte att den stannar kvar tills dess. Det känns som om den håller på att böka sig ut nu redan..;)

Ja, jag ska verkligen försöka ta mig dit, det är ju lite senare i mars så då kanske den lilla är 4v iaf;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 301
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 199
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 575
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈