Nja, får jag väl till tyget så sitter den bra både för benen och ryggen. Det känns mest som att det blir för mycket friktion mellan hans byxor och tyget. Får försöka ett tag till. Är sugen på en toddlersele men tror den är lite för stor ännu och studentkassan är för liten Men om 2 månader när jag är klar och (förhoppningsvis) har ett jobb så skulle jag nog vilja köpa en sådan.
Hur är det med sjal till 1-åring? funkar det? Finns det ngt man bör tänka på? Ngt som är extra bra?
Fullständigt novis på sjalar men börjar känna mig tillräckligt säker för att kanske testa en.
Det är nu det är lätt att sjala tycker jag, benen når runt min kropp bättre pch jag slipper knän i ryggen. Mer vikt gör också att det blir lättare att spänna tyget.
Att tänka på: en tunn och slinkig sjal kräver mer skillz att få bekväm med större barn. Tjocka sjalar med starka material är lättare. Eller tunna i starka material i flera lager, ex min Black Hemp Pfau i knytet Double Hammock. Den är inte skön i enkel rygga längre.
"toddler proof" kallar man sjalar som är lätta till större barn eller "toddler prisons" för de som blir supersolida och inte ruckar sig trots hopp och skutt därbak.
Yaro hampa är ett billigt tultarsäkert alternativ .