Jag behöver lite tips!
Jag har kört sjal, medan bönan var liten. Men fastnade aldrig för det. Så köpte mig en Ergobaby original. För sambon fungerar den utmärkt, men jag får ont i ryggen efter någon timme. Spelar ingen roll hur jag spänner om den, har fått hjälp från alla möjliga håll, men har fått inse att jag inte är byggd för den selen.
Så nu funderar jag lite på vad jag vill ha istället. Har tittat lite på en Tula, men aldrig sett någon, alla här omkring verkar ha Ergon. Så vad tipsar ni mig om? Är det värt att köpa något där man kan korsa axelbanden? Lite kort info om vad jag tänker mig hos en sele samt om Bönan.
Bönan är 5 månader, 67cm lång (för 4v sedan, så säkert lite längre idag), ca 8kg tung. Sitter nästan själv, inte till 100% men korta stunder, så det jobbar vi på.
Jag vill kunna bära mot mig på mage och på rygg. Är inte intresserad av att vända utåt, då det blir för mycket intryck för Bönan. Jag vill kunna bära i skog och mark, men även i stad och i kollektivtrafik. Den ska vara smidig att slänga på sig när man tex. ska in och handla.
Tipsa mig