Gick alldeles utmärkt i skogen idag. Nu blev jag lycklig!Glad! Testade selen igen när jag skulle rasta hundar ikväll. Nu kändes det mycket bättre! Stadigare son var nog det som behövdes, hoppas det funkar i skogen också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gick alldeles utmärkt i skogen idag. Nu blev jag lycklig!Glad! Testade selen igen när jag skulle rasta hundar ikväll. Nu kändes det mycket bättre! Stadigare son var nog det som behövdes, hoppas det funkar i skogen också.
En fråga till er erfarna barnbärare: Why Oh Why hatar mitt barn sin bärsele? Vi har en Manduca som vi provat till och från sedan hon föddes, med spädbarnsinlägget och numera utan (hon är 3 månader och 61 cm lång). Så fort jag sätter henne i selen får hon panik och skriker tills jag tar ur henne. Undantaget typ två gånger då hon har somnat och sovit gott utan protester i drygt 30 minuter.
Det är alltså inte lite gnäll, utan panikskrik på samma vis som när hon har ont i magen. När man tagit ut henne och lugnat henne är allt frid och fröjd.
Är det någon här som har erfarenhet av barn som inte velat bli bruna? Har det gett med sig, och när då? Jag upplever att hon känner sig instängd/låst, alt. att det är något i sittställningen som är obehagligt för henne. Ska tilläggas att jag nu även provat kompisens BabyBjörn (en sån gammal variant med smal gren) och reaktionen var densamma.
När jag läser om alla er som bär runt på era små i timmar, promenerar på skogsstigar, mockar hagar etc blir jag så avundsjuk! Så snälla, ge mig hopp om att vi kommer dit en dag!
Jag körde med bara kudden första tiden jag hade min, för att dotteen skulle komma upp lite och hamna i bättre position. Jag kommer inte ihåg hur stor hon var då men det rekommenderar jag dig att pröva. Du slipper böket med inlägget men ger henne ändå lite sitthjälp. Du har armarna lite i vägen för att se hur hon sitter med knäna men det kan vara värt att provaTycker ni bebis sitter för långt ner i selen eller är det så det ska vara?
Hon är ju rätt petite med sina 62 cm och 5,7 kg nu vid fyra månader. Men stadig i huvudet är hon så för den delen behöver hon inte inlägget. Nu har jag det också och funderar på om jag ska testa med det. Eller man kan bara sätta dit kudden så hon kommer lite högre upp?
Får lite känslan av att hon drunknar i selen
Och hur tight ska bebis sitta mot ens kropp på ett ungefär?
Testat att amma i den med nu, tummen upp
Jag körde med bara kudden första tiden jag hade min, för att dotteen skulle komma upp lite och hamna i bättre position. Jag kommer inte ihåg hur stor hon var då men det rekommenderar jag dig att pröva. Du slipper böket med inlägget men ger henne ändå lite sitthjälp. Du har armarna lite i vägen för att se hur hon sitter med knäna men det kan vara värt att prova
Var du på mässan idag? Jag var där och hade kul, shoppade tygblöjor (för läckage vid galopp) och en trumma till lilla damen.Nu är en Ergobaby original inköpt och invigd!
Försöker ställa in den och tror jag fått det mesta rätt.
Bebis gillade den iaf och somnade en stund
Jag som inte skulle ha fler sjalar råkade nyss köpa en till. Fick ett bra pris på en jag bytlånat och hårdtestat idag med rejäl långpromenad med flera omknytningar. Lättknuten och avlastade grymt bra, Oscha Roses Orphir. Fina färger också. Måste börja sälja några jag inte använder så mycket...
För mig har det absolut varit värt att kunna korsa axelbanden! Blev mycket lättare att bära då. Jag har bara testat manduca och är nöjd, funkar fint att bära på rygg också.Jag behöver lite tips!
Jag har kört sjal, medan bönan var liten. Men fastnade aldrig för det. Så köpte mig en Ergobaby original. För sambon fungerar den utmärkt, men jag får ont i ryggen efter någon timme. Spelar ingen roll hur jag spänner om den, har fått hjälp från alla möjliga håll, men har fått inse att jag inte är byggd för den selen.
Så nu funderar jag lite på vad jag vill ha istället. Har tittat lite på en Tula, men aldrig sett någon, alla här omkring verkar ha Ergon. Så vad tipsar ni mig om? Är det värt att köpa något där man kan korsa axelbanden? Lite kort info om vad jag tänker mig hos en sele samt om Bönan.
Bönan är 5 månader, 67cm lång (för 4v sedan, så säkert lite längre idag), ca 8kg tung. Sitter nästan själv, inte till 100% men korta stunder, så det jobbar vi på.
Jag vill kunna bära mot mig på mage och på rygg. Är inte intresserad av att vända utåt, då det blir för mycket intryck för Bönan. Jag vill kunna bära i skog och mark, men även i stad och i kollektivtrafik. Den ska vara smidig att slänga på sig när man tex. ska in och handla.
Tipsa mig