Sluten grupp så du får ansöka. Bärsjalar! heter den.Har Facebook men är inte med i gruppen. Vad heter den? Ska läsa där med!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sluten grupp så du får ansöka. Bärsjalar! heter den.Har Facebook men är inte med i gruppen. Vad heter den? Ska läsa där med!
Orkar inte läsa hela tråden så hoppas det är okej om det blir en upprepning. Hur tänker ni med olycksrisken när man bär bebisen? Jag föll igår under en skogspromenad . Jag tog emot med händer och knän och bebis slog sig inte utan blev bara lite rädd. Jag tyckte också att det var obehagligt men räddast av alla blev min sambo. Han tycker numera att det är förenat med livsfara att bära bebis på magen och jag absolut måste ha barnvagn om jag ska ut i skogen fler gånger...
Jag känner att risken inte är så stor trots allt. Instinkten att skydda barnet hjälper nog mycket och att hålla sig på asfalt eller helt platta stigar känns inte som något bra alternativ. Hur tänker ni? Är det en risk att barnet skadas?
Orkar inte läsa hela tråden så hoppas det är okej om det blir en upprepning. Hur tänker ni med olycksrisken när man bär bebisen? Jag föll igår under en skogspromenad . Jag tog emot med händer och knän och bebis slog sig inte utan blev bara lite rädd. Jag tyckte också att det var obehagligt men räddast av alla blev min sambo. Han tycker numera att det är förenat med livsfara att bära bebis på magen och jag absolut måste ha barnvagn om jag ska ut i skogen fler gånger...
Jag känner att risken inte är så stor trots allt. Instinkten att skydda barnet hjälper nog mycket och att hålla sig på asfalt eller helt platta stigar känns inte som något bra alternativ. Hur tänker ni? Är det en risk att barnet skadas?
@Milosari min sambo tog upp det där med bärdon och fallrisk redan innan bebis var här. Vi kom fram till att det var onödigt att vara ute och bär när det var töväder och blankis. Annars så bär jag i all terräng, resonerar som de andra med att man ändå har händerna fria att ta emot sig med om man skulle ramla.
Däremot kan jag inte bestämma mig om hur jag vill göra med hästhanteringen. Snart flyttas hästarna till en hage som ligger 5 min promenad bort från stallet och det är inte framkomligt med barnvagnen eftersom stigen dit går över ett hygge. Jag är lite sådär med att gå in i hagen med bebis i selen så jag vet inte hur jag ska lösa det. Leda min egen häst har jag inga problem med.
Min trikåsjal börjar bli svår att få till bra nu när bebis väger drygt 7 kg. Så jag har spanat lite på vävda sjalar. Jag tycker det verkar som om det kan vara bra med en långsjal och en ringsjal att börja med? Vad är fördelen med en långsjal mot en mei-tai? Det verkar vara ont om billiga begagnade. Jag vill ha en sval sjal nu i sommar. Är denna någon ni hade rekommenderat till en nybörjare?
http://www.kokobello.se/varumarken-leverantorer/ellevill/ellevill-paisley-sunburn-4-7-m.html
Min trikåsjal börjar bli svår att få till bra nu när bebis väger drygt 7 kg. Så jag har spanat lite på vävda sjalar. Jag tycker det verkar som om det kan vara bra med en långsjal och en ringsjal att börja med? Vad är fördelen med en långsjal mot en mei-tai? Det verkar vara ont om billiga begagnade. Jag vill ha en sval sjal nu i sommar. Är denna någon ni hade rekommenderat till en nybörjare?
http://www.kokobello.se/varumarken-leverantorer/ellevill/ellevill-paisley-sunburn-4-7-m.html
Nej inte än men förhoppningsvis på måndag! Har provat att bära en stund i baby björnen när båda sjalarna låg i tvätten och det gillade jag inte. Fick ganska omgående ont i axlarna. Med sjal känner jag ingenting mer än i fötterna och fogarna när jag gått lite för långt.Har du hunnit prova vävd @Milosari? Har samma önskemål som du och kollade på vävda sjalar idag.
Vill ha en sval sjal, sino har varit bra men lite varm ibland tycker jag. Men fortfarande bra med stadga, bebis kvalar in på 9 kilo. Tips någon?
Jag är dålig på vissa förkorntningar, men RRR är enkel ruck? Eller är det förstärkt, nåja, nån ruck i alla fall misstänker jag. Jag gör helst tibetanskt för cccb blir för hårt tryck. Såg en rapunzel, det är som cccb fast man "flätar" så det blir större yta och plattare liksom. Krävs ganska lång sjal dock. Annars kanske det skulle bli bättre med ring, sätt ringen på bröstet och kör TUB eller fram, räcker sjalen kan man även ta avslutet i ringen, blir supersnyggt.Väcker liv i den här tråden igen
Jag är sugen på att byta ut min Yaro 4:a och testa någonting annat, men vet inte riktigt vad. Jag trivs bra med den, men är redo att låta den vandra vidare efter ett års jobbande. Jag är nedkärad i Linuschka Owls men drar mig för att att lägga så mycket pengar på en sjal. Brukar sjalarna sjunka i värde så småningom eller är det regel att de säljs i ungefär samma prisklass som de varit i från början (oavsett om de är några år gamla)?
Undrar också om ni har några alternativa avslut på rrr? Jag tycker inte cccb är särskilt bekvämt, i synnerhet inte om man ska gå längre sträckor och det är det knytet jag använt mest i sommar.
Avslutningsvis, om någon här äger en 2:a - hur välanvänd har den då blivit? Är lite sugen på att köpa en som är smidig att bära med sig och knyta rrr med, men funderar på om jag skulle uppleva den som för kort.
Hur gammal är barnet? Prova andra selar, Tula tycker jag satt bra mycket bättre än Ergon och då var jag ändå nöjd med Ergo innan.Jag och min ergo original kommer inte överens längre
Tycker den klämmer åt över axlar och armhålor/vid sidan av bröstet när lillan sitter på ryggen. Jag får liksom ingen ordning på det heller.
Någon som har en bra bild på hur allt ska sitta? Kanske gör jag fel? Eller så är det dags att skiljas åt
Med jag behöver en sele ett tag till ju.
Hur gammal är barnet? Prova andra selar, Tula tycker jag satt bra mycket bättre än Ergon och då var jag ändå nöjd med Ergo innan.
Är spännet frampå brösten åtdraget till max (det som sitter på skulderbladen när man bär på mage)?Jag och min ergo original kommer inte överens längre
Tycker den klämmer åt över axlar och armhålor/vid sidan av bröstet när lillan sitter på ryggen. Jag får liksom ingen ordning på det heller.
Någon som har en bra bild på hur allt ska sitta? Kanske gör jag fel? Eller så är det dags att skiljas åt
Med jag behöver en sele ett tag till ju.
Perfekt för en Tula standard då :-)Hon är 9 månader, 9 kg vid kollen vid 8 månader så inte så stor att det borde bli obekvämt, men det blir det.
Får försöka hitta något ställe som säljer selar. Det finns typ bara babybjörn och ergo här.