Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är spännet frampå brösten åtdraget till max (det som sitter på skulderbladen när man bär på mage)?

Jag har både Ergo och Tula och jag tycker inte att Ergon är lika skön att bära på ryggen med, tyvärr... Här beror det mer på att ryggpanelen börjar bli lite för kort och hon inte hamnar lika bra och jag därför går och spänner mig.

Jag har testat alla möjliga vis med att dra åt alt sätta spännena lösare, höftbandet högre/lägre ner men lik förbaskat är det obekvämt efter en stund.

Jag vet inte om hon hamnar optimalt i selen heller?
https://www.instagram.com/p/BIfJhR4hob2/

Ser inte tokigt ut, tycker jag iaf.

Då är det nog jag och selen som inte kommer överens (tycker inte jag kan sätta henne bättre än på bilden heller för den delen). Hade ju varit enklare att fixa om jag satt henne tokigt i den. Får prova igen på promenad och dubbelkolla innan jag ser mig om efter en annan.

Då är det nog jag och selen som inte kommer överens (tycker inte jag kan sätta henne bättre än på bilden heller för den delen). Hade ju varit enklare att fixa om jag satt henne tokigt i den. Får prova igen på promenad och dubbelkolla innan jag ser mig om efter en annan.

Provat att sätta midjebältet högre upp, alltså typ under brösten? Jag har en performance, men sätter bältet mycket högre upp. Sonen väger säkert in på 9,5 kg nu och han känns inte tung.

Har en bebis på tre veckor och har precis köpt en Ergobaby adapt och är helt ny på det här med bebisar och bärdon så skulle vilja veta om ni tycker att han ser ut att sitta rätt i den?

image

image.jpg
[/URL][/IMG]

Orkar inte läsa hela tråden så hoppas det är okej om det blir en upprepning. Hur tänker ni med olycksrisken när man bär bebisen? Jag föll igår under en skogspromenad :(. Jag tog emot med händer och knän och bebis slog sig inte utan blev bara lite rädd. Jag tyckte också att det var obehagligt men räddast av alla blev min sambo. Han tycker numera att det är förenat med livsfara att bära bebis på magen och jag absolut måste ha barnvagn om jag ska ut i skogen fler gånger...

Jag känner att risken inte är så stor trots allt. Instinkten att skydda barnet hjälper nog mycket och att hålla sig på asfalt eller helt platta stigar känns inte som något bra alternativ. Hur tänker ni? Är det en risk att barnet skadas?

Snubblade och föll med bebisen i famnen härom veckan. Instinkterna såg till att jag tog emot bebis istället för mej själv = en rejäl stukning, kunde inte gå på flera dagar. Barnet klarade sig utan en skråma. Med selen på hade vi nog båda klarat oss fint

@Cocos , jag ska åka till min hemstad på tisdag och tänkte strunta i att ta med liggdelen och bara bära i sjal. Men jag skulle vilja komplettera med en mei tai, vilken på hemsidan kan du rekommendera? Jobbar du imorgon? :)

Någon här som är haj på ergobaby och framförallt vad som gäller kring spädbarnsinlägget? Jag bär mina tvillingar en och en, dottern främst i en k'tan och sonen tänkte jag börja bära mer i min ergobaby performance. Han är 4 månader nästa vecka och väldigt stor och välutvecklad i kroppen, väger runt 8 kg och är 66 cm men sitter inte själv. Som jag förstår det ska man kunna använda bara kudden från 4 månader men vissa verkar mena att barnet måste sitta själv också. Testade idag och tycker själv att inlägg plus kudde blir väldigt trångt eftersom han är så bred över bröst och axlar, han verkade nöjd med att sitta på bara kudden och sitsen gick från knäveck till knäveck. Vad är det egentligen som är rätt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 051
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 811
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 941
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 863
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar