Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag såg att det var stängt på måndag, men jag kommer ev förbi på tisdag och kollar/provar. Är sjukt sugen på en :)

Kul! Ja prova är bäst! Många gillar hop-tye den är inte så "sjal-liknande" som tex didy men jag tycker didy är mjukare och finns i fler fina färger.

Ska alla dit och träffas då eller? Jag ska dit nu i veckan med tänkte jag när jag ändå är uppe i sthlm :p

Buketräff på knyt an :D

Det vore grymt! :D
Undrar om jag redan träffat nån bukefalist utan att veta det :eek:

Kanske ska fixa en namnlapp Tove aka Cocos :laugh:

Kul! Ja prova är bäst! Många gillar hop-tye den är inte så "sjal-liknande" som tex didy men jag tycker didy är mjukare och finns i fler fina färger.

Det vore grymt! :D
Undrar om jag redan träffat nån bukefalist utan att veta det :eek:

Kanske ska fixa en namnlapp Tove aka Cocos :laugh:
Jag har fått tag på en mei tai, och jag hinner inte åka in imorgon. Men jag säger till när det är dags för sele, om du jobbar då :)

Åh jag bor i Stockholm, vore ju kul med bukebärträff!

Det vore verkligen superkul!
Om det är flera intresserade och några som vill köpa bärdon kanske jag kan kolla med chefen om vi kan va i butiken. Dock är väl det mest aktuellt om nån som sagt vill köpa nått också.. Men fråga kan jag alltid göra!

Om det är flera intresserade och några som vill köpa bärdon kanske jag kan kolla med chefen om vi kan va i butiken. Dock är väl det mest aktuellt om nån som sagt vill köpa nått också.. Men fråga kan jag alltid göra!
Ja! Jag är sugen på en ny sjal :D Har redan inplanerat att komma 6/9 när en kompis är upp på besök. Men kan komma på buketräff också, kan ju titta första gången och köpa den andra :p

Jag vill absolut köpa:):)

Du kan väl sälja på mig en toddlersele ;)
(Dock har vi en vääääldigt bestämd liten tjej här hemma som just nu ratar manducan fullständigt)

Hej tråden!
Vi bär vår dotter på 3 veckor i en trikåsjal från Aldoria, det är mysigt men jag känner att jag vill ha ett alternativ som går lite snabbare också. Ska få låna en pognae med spädbarnsinlägg samt en meitai att prova, får se om något av dem är något för mig. :) Det finns många vackra vävda sjalar men jag känner mig inte riktigt som en sjal-mamma. Det är för bökigt. :p Vad har ni för selar som ni är nöjda med?

Hej tråden!
Vi bär vår dotter på 3 veckor i en trikåsjal från Aldoria, det är mysigt men jag känner att jag vill ha ett alternativ som går lite snabbare också. Ska få låna en pognae med spädbarnsinlägg samt en meitai att prova, får se om något av dem är något för mig. :) Det finns många vackra vävda sjalar men jag känner mig inte riktigt som en sjal-mamma. Det är för bökigt. :p Vad har ni för selar som ni är nöjda med?

Manduca. Jag har den och en ringsjal (skaffades när han började vilja bli buren extra mycket och gammal nog att kunna sitta på höften, så smidigt!)
Känner att vävd (längre) sjal mest är krångligt men sitter samtidigt och kollar efter vackra sjalar ibland :p

Hej tråden!
Manduca här också. Min syster har en Beco Gemini som hon varit väldigt nöjd med. Hade köpt en sån om jag inte kommit över en begagnad Manduca billigt.

Hej tråden!
Jag säger ergobaby adapt, man kan förminska (och förstora) sittytan och behöver alltså inte greja med spädbarnsinlägg. Går att bära fram, bak och på höften.
Den har en ryggplatta dom är larvigt bekväm tycker jag samt att den brukar passa de flesta bärare!
Annars är manducan ett superbra alternativ, den har inbyggt spädbarnsinlägg och barnen brukar sitta väldigt bra i den, dock brukar det komma en period när de är för stora för inlägget men för småföretag selen men då kan man köpa till en "size it" från manduca som förminskar sätesytan, den kostar typ 100kr.

Hörrni, det här med kortsjal? Erfarenheter? Jag bär mest i sele, men älskar ju egentligen att sjala. Har fått ett uppsving i sjalandet sista veckan efter att ha upptäckt flerlagersknyt. Det är ju sjukt bekvämt! Men för de där kortare/snabbare knyten eller när barnet vill mycket upp och ner, då tycker jag det är så förbannat mycket tyg överallt :D Vilket då gör att jag väljer sele i stället... Så kom jag på att en kortsjal kanske vore något. Men vet inte alls vad jag ska ha egentligen? Tvåa? Trea? Min grundstorlek är sexa, jag har aldrig testat något annat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 046
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 781
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 936
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 851
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar