Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon som kan bidra med lite tips på hur man får till ett bra höftknyt? Har försökt diverse knyt med både den vävda och trikåsjalen, men inget av dem blir bra. Hon hamnar långt ned, snett eller så poppas sätet.
Damen har kommit in i en period när vagnen inte längre duger igen och hon slänger sig åt högersidan för att detaljstudera mina fötter när det knyts FWCC. Försöker räta upp henne med handen, men hon pressar emot och ska bestämt hänga som säck och stirra ned i backen. Tänkte därför att höftknyt där hon kan se lite mer av omgivningen kanske fungerar bättre?
Vilka selar är det som går att bära framåtvänd samt på rygg i? Finns det fler än Ergobaby 360?

Jag kör oftast med Poppins hip carry när jag knyter på höften. Min son poppar också sätet ofta så har samma problem som dig, men det knytet är det som funkar bäst för oss hitills :). Tycker att den är enklast att få till sätet i eftersom sätet låses med benpassen. Men du har kanske testat den redan?

Vad betyder det att de poppar sätet?

Läste poopar sätet först och tänkte att de helt enkelt bajsade i sjalen.... ;-)

Jag bara liksom råkade klicka hem en ny sjal igår. Helt plötsligt fanns den ju i lager, skumt. Har försökt få tag på just den här begagnat men det har varit hopplöst. Det är till sambon som gärna vill ha tigrar och hampa och här är den:
rajazola.jpeg

Så nu ska här säljas den blå Okin, svårt att sälja fast den knappt används.

Vad betyder det att de poppar sätet?

Läste poopar sätet först och tänkte att de helt enkelt bajsade i sjalen.... ;-)

@Madick förklarade så bra :). Det är sjukt irriterande. Här kan jag kämpa i en evighet och så får jag äntligen till ett underbart säte, och så sträcker sonen på sig och så är halva rumpan helt plötsligt sjallös - inte ok :meh:!

Möööööh! Beslutsångesten tränger sig på.
Provade en ergobaby i dag, både jag och bebis gillade. SJUKT läskigt att ta ner barn från ryggen dock.
Hur skiljer sig Manduca från Ergobaby?
Om bebisen gärna blir buren framåt, är det värt att satsa på en sele med den funktionen då?
Inte hunnit läsa längre än såhär i tråden och ni kanske redan har hunnit köpa sele.. Men jag säger bara: testa :) för det är det enda sättet att veta om märket funkar för just er.. För det är skillnad! Jätteskillnad faktiskt och vad som för en kan ge ryggskott och mardrömmar, kan för den andra kännas som en fjäderlätt dröm :)

Nån som har en aning lm vad man kan ta för en Yaro la vita stl 6? Köpte en ny för bara några veckor sen men den används verkligen inte :o
Använder bara min kära Solnce och måste nig inse att det är likabra att sälja dom andra sjalarna till nån som vill använda dom :arghh:

Anledningen till prisfrågan är för att jag inte för mitt liv kan minnas vad jag betalade för den :o

Nån som har en aning lm vad man kan ta för en Yaro la vita stl 6? Köpte en ny för bara några veckor sen men den används verkligen inte :o
Använder bara min kära Solnce och måste nig inse att det är likabra att sälja dom andra sjalarna till nån som vill använda dom :arghh:

Anledningen till prisfrågan är för att jag inte för mitt liv kan minnas vad jag betalade för den :o

Beror på vilken la vita det är, men kolla i Yaro-gruppen på FB. 600-800kr skulle jag gissa.

Sträcker ut benen så tyget åker upp på ryggen och benen ur liksom, förstör "påsen" de sitter i. Klart irriterande!
Hmm låter ju sjukt störigt, har inte hänt mig ännu men det är väl bara en tidsfråga kan jag tänka mig ;)

Köpte en vävd långsjal i helgen så nu ska jag träna på den så jag har något att använda när trikåsjalen inte funkar längre, den börjar kännas lite sladdrig nämligen. En i bommul/lin blev det.

@Flo Åhå, det var hos dig en av dem hamnade. Jag dregglade över dem i fb-gruppen:D. Fick ni fatt i dem nya från Pellicano?

Vad har ni andra för sjalar nu? Jag har en Baie Trowen Frozen 5 (lin/bomull), Oscha Okinami Noosa 6(hampa/bomull), Solnce Genesis Moonshine 6 (lin/bomull), Wowen Wings Woman under a tree 4(bourettsilke/bomull).

Känner mig lite överstashad och vill sälja 2 men har ingen lust att sälja dom till halva nypriset eller vad som nu krävs för att få sålt just nu...

Rs Natibaby Kraken Carbo
3a Little Frog Linen Fluorite (vill sälja)
4a Oscha Tian Ma Kai (pållar :love: )
6a Yaro La Fleur rose / natural hemp (vill sälja)
6a Yaro La Fleur dark green / flame cotton
6a Didymos Black Hemp Pfau

På ingång: Nona Imagine Tulip Dreams (tester)

Planerat inköp: en Indio. Eller två :P? Och något tjockt i ull!

Hmm låter ju sjukt störigt, har inte hänt mig ännu men det är väl bara en tidsfråga kan jag tänka mig ;)

Köpte en vävd långsjal i helgen så nu ska jag träna på den så jag har något att använda när trikåsjalen inte funkar längre, den börjar kännas lite sladdrig nämligen. En i bommul/lin blev det.
Meeeer detaljer, vad för märke, färg osv. Bild kanske?

@Flo Åhå, det var hos dig en av dem hamnade. Jag dregglade över dem i fb-gruppen:D. Fick ni fatt i dem nya från Pellicano?

Japp, en (av tolv tillverkade) finns hos mig!! :love:
Sjukt svår att få tag på, jag missade i släppet från Pellicano. Lyckades sen lägga vantarna på en helt ny från annat håll.

Vad har ni andra för sjalar nu? Jag har en Baie Trowen Frozen 5 (lin/bomull), Oscha Okinami Noosa 6(hampa/bomull), Solnce Genesis Moonshine 6 (lin/bomull), Wowen Wings Woman under a tree 4(bourettsilke/bomull).

Har faktiskt sålt två och bara köpt en! Kvar är:

Rapoitia Papango 7 - 50% hampa
Braids Cassia 6 - 30% lammull
Vanilla Roses 5 - 20% lin 25% vildsilke
Romano Miraz 5 - 45% angora
Shui Long Nahua 5 - 50% hampa
Starry Night Serrae 4 - 25% vildsilke
Braids Pine 4 - 50% lin
Eire Caprica RS - 50% lin
(Raja Zola RS - på väg) - 50% hampa

Alla är Oscha

Känner mig lite överstashad och vill sälja 2 men har ingen lust att sälja dom till halva nypriset eller vad som nu krävs för att få sålt just nu...

Rs Natibaby Kraken Carbo
3a Little Frog Linen Fluorite (vill sälja)
4a Oscha Tian Ma Kai (pållar :love: )
6a Yaro La Fleur rose / natural hemp (vill sälja)
6a Yaro La Fleur dark green / flame cotton
6a Didymos Black Hemp Pfau

På ingång: Nona Imagine Tulip Dreams (tester)

Planerat inköp: en Indio. Eller två :P? Och något tjockt i ull!

Så du håller också till i Norrbottens bärgrupp
:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 055
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 869
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar