Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har försökt med båda sen han var alldeles ny, men han _hatar_ det. Slänger sig bakåt, vrider sig som en mask och gallskriker. Jag har försökt både korta och längre stunder utan att han vänjer sig. Det verkar vara känslan av att sitta fast som är värst. Plus att det blir så varmt för honom.

Jag skulle allra helst vilja att bärselen funkade, sjalen tycker jag består av så jäkla mycket tyg, så jag förstår att han blir svettig. Skulle kunna testa att ha selen på höften, tror att det ska gå, ska kolla upp det. Jag tycker inte att han är stadig nog att ha på ryggen än, jag behöver ha koll på hans huvud.

Är det en trikåsjal? Byt till en kort vävd? Eller åk på bärdonsträff så kan du få live hjälp att felsöka och kolla in olika sorter :).

Är det en trikåsjal? Byt till en kort vävd? Eller åk på bärdonsträff så kan du få live hjälp att felsöka och kolla in olika sorter :).

Ja det är en trikåsjal, den skulle vara bra för nyfödda fick jag höra innan han kom, så jag slog till på en. Jag är nog inte riktigt så intresserad att jag åker på en träff för att det ska funka, men det vore praktiskt att inte ha med vagnen jämt (även om vagnen är rätt så praktisk att ha grejer i!)

@Amha , selen är köpt där eftersom jag typ bor granne. De var väl sisådär på att hjälpa tycker jag, men hon rekommenderade en Manduca som jag köpte. Testade faktiskt att ha den på höften i dag och det funkade rätt så bra, i alla fall mycket bättre än tidigare. Jag tror att han kände sig mindre fast, och så vill han kunna se sig omkring, vilket inte alls funkar om han sitter med ansiktet mot mig. Så vi kanske ha hittat nåt som funkar, i alla fall kortare stunder! :)

Ja det är en trikåsjal, den skulle vara bra för nyfödda fick jag höra innan han kom, så jag slog till på en. Jag är nog inte riktigt så intresserad att jag åker på en träff för att det ska funka, men det vore praktiskt att inte ha med vagnen jämt (även om vagnen är rätt så praktisk att ha grejer i!)

@Amha , selen är köpt där eftersom jag typ bor granne. De var väl sisådär på att hjälpa tycker jag, men hon rekommenderade en Manduca som jag köpte. Testade faktiskt att ha den på höften i dag och det funkade rätt så bra, i alla fall mycket bättre än tidigare. Jag tror att han kände sig mindre fast, och så vill han kunna se sig omkring, vilket inte alls funkar om han sitter med ansiktet mot mig. Så vi kanske ha hittat nåt som funkar, i alla fall kortare stunder! :)
Du måste ha haft otur, jag var där med min faster och jösses vad hjälp vi fick :o de har träffar där ibland för bärdonsfrälsta. Gå in och kolla om de vet när det kan bli tal nästa gång om du tror du behöver mer hjälp.

Du måste ha haft otur, jag var där med min faster och jösses vad hjälp vi fick :o de har träffar där ibland för bärdonsfrälsta. Gå in och kolla om de vet när det kan bli tal nästa gång om du tror du behöver mer hjälp.

Jag lämnar över den infon till mannen som tar över föräldraledigheten nästa vecka, tror tyvärr inte att det kommer finnas tid och ork från min sida. Men bra tips!

Jo, jag hade nog lite otur, det var väldigt mycket folk och bara en person som jobbade. Hon såg rätt så slut ut och var inte så himla sugen på att hjälpa till. Men alla kan ju ha en dålig dag!

Jag slutade använda min trikå redan vid 2 månader, för varm bökig och går bara att göra ett knyt med. Vävda är en annan värld :). Men kul att höftsele funkade!

Jag har skaffat mig en didytai, och jag älskar den. Mjuk och skön, det är enkelt att få till amningen i den , och den är grön.

IMG_20150812_155946.jpg

Någon som har ett bra knep på hur man får ut sovande bebis ur Ergobaby (utan att bebisen vaknar)?

Förresten kände jag på en tricot-slen hemma hos en kompis och det gjorde mig extra nöjd med vår sjal från KAM. Mycket tunnare och härligare tyg i vår sjal.

Någon som har ett bra knep på hur man får ut sovande bebis ur Ergobaby (utan att bebisen vaknar)?

Förresten kände jag på en tricot-slen hemma hos en kompis och det gjorde mig extra nöjd med vår sjal från KAM. Mycket tunnare och härligare tyg i vår sjal.
Luta dig över sängen, lösgör dig själv från selen och låt bebisen ligga kvar i den :p

Jag har en undran, som jag undrar om ni kan lösa :)
Jag har en tri-cotti sedan tidigare, rätt nöjd med den men vill ha något lite lättare. Speciellt från nyfödd ålder.

Tänkte köpa en sjal eller sele och funderar på dessa
Mei-tai
Moby Wrap

Eller har ni andra förslag? Budget är väl 800 kr :)

Jag har en undran, som jag undrar om ni kan lösa :)
Jag har en tri-cotti sedan tidigare, rätt nöjd med den men vill ha något lite lättare. Speciellt från nyfödd ålder.

Tänkte köpa en sjal eller sele och funderar på dessa
Mei-tai
Moby Wrap

Eller har ni andra förslag? Budget är väl 800 kr :)

Vill du ha en trikå eller vävd sjal?

Är det någon som kan bidra med lite tips på hur man får till ett bra höftknyt? Har försökt diverse knyt med både den vävda och trikåsjalen, men inget av dem blir bra. Hon hamnar långt ned, snett eller så poppas sätet.
Damen har kommit in i en period när vagnen inte längre duger igen och hon slänger sig åt högersidan för att detaljstudera mina fötter när det knyts FWCC. Försöker räta upp henne med handen, men hon pressar emot och ska bestämt hänga som säck och stirra ned i backen. Tänkte därför att höftknyt där hon kan se lite mer av omgivningen kanske fungerar bättre?
Vilka selar är det som går att bära framåtvänd samt på rygg i? Finns det fler än Ergobaby 360?

Är det någon som kan bidra med lite tips på hur man får till ett bra höftknyt? Har försökt diverse knyt med både den vävda och trikåsjalen, men inget av dem blir bra. Hon hamnar långt ned, snett eller så poppas sätet.
Damen har kommit in i en period när vagnen inte längre duger igen och hon slänger sig åt högersidan för att detaljstudera mina fötter när det knyts FWCC. Försöker räta upp henne med handen, men hon pressar emot och ska bestämt hänga som säck och stirra ned i backen. Tänkte därför att höftknyt där hon kan se lite mer av omgivningen kanske fungerar bättre?
Vilka selar är det som går att bära framåtvänd samt på rygg i? Finns det fler än Ergobaby 360?
Jag kör oftast med Poppins hip carry när jag knyter på höften. Min son poppar också sätet ofta så har samma problem som dig, men det knytet är det som funkar bäst för oss hitills :). Tycker att den är enklast att få till sätet i eftersom sätet låses med benpassen. Men du har kanske testat den redan?

Jag kör oftast med Poppins hip carry när jag knyter på höften. Min son poppar också sätet ofta så har samma problem som dig, men det knytet är det som funkar bäst för oss hitills :). Tycker att den är enklast att få till sätet i eftersom sätet låses med benpassen. Men du har kanske testat den redan?

Ja, det är den jag har tragglat mest med :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 055
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 869
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar