Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur stor är du? Jag är kort men ganska rund och har strl 5 (4,3m) som basstorlek, dvs det jag måste ha för att knyta FWCC. Trikåsjalarna brukar vara runt 5 meter, om du knyter ospänt FWCC, hur mycket får du över då?Hur vet man vilken längd man ska ha ungefär? Idag har jag en tricot slen, men tänkte om man ska ha en annan sen.
Sambon skulle vilja ha en sele och där är jag helt okunnig. Tips?
Oj
Jag har börjat leta efter stadigare alternativ till tricotslensjalen som jag har nu.
Men det finns ju så himla många att välja på och alla kostar ju en del så jag kan inte köpa hem ett gäng på måfå
Front Wrap Cross Carry. Som du knyter med trikåsjal men krysset sitter utanpå och du låter det vara "icke utbrett". Sätet borde vara djupare (knäna högre, fötterna mer i höjd med rumpan än nedanför). Bara ett lager tyg över ryggen när de är små och inte kan sitta/gå än. När hon somnar brer jag ut kryssen så blir det stadigare.Vad är fwcc? Jag är 162 lång och lite rund nu efter graviditeten. Knyter jag så jag har henne fram brukar det inte bli så mycket tyg över
Köpte en ringsjal till dottern när hon var liten men hon vägrade sjal så jag fick inte använda den utan sålde iväg igenRingsjalar är bra grejer
Smidigt att ha hemma när bebisen är gnällig och vill va nära men man inte pallar bära!
När dottern vägde ca 5 kilo bar jag henne i ringsjal i 5 timmar och vart inte helt mörbultad mer än lite öm i axeln
Jag gjorde dock misstaget att köpa en vanlig vävd långsjal och nu duger varken ergon eller ringsjalen riktigt
Det är magiskt vad bra avlastning det är i en sjal, jag känner inte ens att jag har en bebis på magen
Men alltså. Jag var ju nöjd med de sjalar jag har, bara en jag suktar efter men den är sällsynt så det var ju ingen risk att den skulle dyka upp nu. Men jo då, precis när jag går in i gruppen så dyker den upp. Till bra pris också. Rätt storlek och allt. Så det blev visst en sjal till :-)
Oscha Nouveau Celandine, 40% tussah silke, 20% linne, 40% bomull. "Bara" 1900 kr inkl frakt :-)
Väldigt nyfiken eftersom jag inte kan så mycket om de finare sjalarna, men vad har den för egenskaper som gör den så åtråvärd?
Oscha Nouveau Celandine, 40% tussah silke, 20% linne, 40% bomull. "Bara" 1900 kr inkl frakt :-)