Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
@DarkInNight det där med låst kring axlarna känner jag igen.. Jag får ont i skulderbladen om jag bärbi ergo i mer än ett par timmar. Synd för dottern tycker om den :(
Hade inte du beställt nån sjal? Bild!!!
Du har ju en suverän butik som ligger hyfsat bra till med tunnelbana där man kan få proffshjälp att prova ut selar och få förslag om man vill ha något annat i selväg :) även sjalar såklart. Du har kanske varit där med. Jag tog med mig min faster dit när hon väntade sin tös.

Jag vet, bara det att jag älskar att bära i sjal och deras sjalar faller mig inte riktigt i smaken.. Kanske kan va värt att kolla lite selar där iaf, är sugen på att testa nån typ av mei-tai
Din faster och jag har tänkt åka dit förra veckan men hon vart sjuk :(

Jag vet, bara det att jag älskar att bära i sjal och deras sjalar faller mig inte riktigt i smaken.. Kanske kan va värt att kolla lite selar där iaf, är sugen på att testa nån typ av mei-tai
Din faster och jag har tänkt åka dit förra veckan men hon vart sjuk :(
Jo, hon blev sjuk strax efter att jag och dottern varit där men hon skyllde ju på barnets pappa så det kändes bra :p

Jag kommer nog åka dit om inte jättejättelång tid för att prova en sele för kommande barn. Vill gärna göra det innan jag blir jättestor och får ännu mera problem med fogarna. Har tänkt att skippa syskonvagn ett tag till om det går. Det verkar klumpigt på bussarna och jag kan ju lika gärna bära något av barnen.

Bara för att jag är inne här och tittar får jag tips om pognae bärselar på bukes googleannonser. En av dem hade en fiffig vädringslucka så man kan ge barnet lite ventilation över ryggen om det blir varmt. Någon som vet vad det är för selar?

@deathslyna så det är alltså ert fel att jag vart snuvad på en bärsjalsshoping :cautious::D

Vet inget om dom selarna men kär smart med vädringslucka sålänge den inte gör selen instabil :)

@deathslyna så det är alltså ert fel att jag vart snuvad på en bärsjalsshoping :cautious::D

Vet inget om dom selarna men kär smart med vädringslucka sålänge den inte gör selen instabil :)
Skyll på pappan i stället ;)

Det är frågan det där om luckan. Det verkar som om den stöttas av något nät under den men man vill ju inte beställa en ny om det är skräp så man inte får igen pengarna. Men såklart, det kan ju vara öppet köp. Det har jag inte kollat.

Iom att jag vill skippa syskonvagn lär ju sambon följa med och prova selar också. Han lär ju lämnas ensam med barnen tids nog liksom. Är dock inte övertygad om att han är lika inne i idén som jag men då får hanväl köpa en egen vagn :p jäklar dock om han säljer min nitro. Då får han däng så det smäller om det!

Idag har jag varit på sjalträff och knutit med vävd sjal för första gången. Är nog en strl 6 jag ska ha. Nu gäller det bara att hitta en lämplig begagnad. Den jag provade var dock väldigt varm, men den var tydligen på 300 gsm, så ska försöka hitta en lite tunnare. Funderar på en med linblandning kanske? Det borde väl funka bra till sommaren?

Jättemånga är jättenöjda med pognae :)
Jag spontanköpte en för att de reades ut på lekia här, men lämnade tillbaka eftersom vi inte har behov av en sele till. Den är väl gjord för lite mindre bärare vad jag förstått.
Det lilla jag provade hemma kändes riktigt bra.. Fick dock inte riktigt till C form, så som jag får på ergon.
Finns även selar på etsy med den där käcka luckan har jag sett :)
Bara för att jag är inne här och tittar får jag tips om pognae bärselar på bukes googleannonser. En av dem hade en fiffig vädringslucka så man kan ge barnet lite ventilation över ryggen om det blir varmt. Någon som vet vad det är för selar?

Jättemånga är jättenöjda med pognae :)
Jag spontanköpte en för att de reades ut på lekia här, men lämnade tillbaka eftersom vi inte har behov av en sele till. Den är väl gjord för lite mindre bärare vad jag förstått.
Det lilla jag provade hemma kändes riktigt bra.. Fick dock inte riktigt till C form, så som jag får på ergon.
Finns även selar på etsy med den där käcka luckan har jag sett :)
Jag är ju inte så liten tyvärr (ganska bred över axlarna). Luckan är ju ett plus dock. Jag ska kolla och se om jag hittar fler luckor.

:nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Men vilka snygga sjalar det finns!! Började researcha vävda sjalar eftersom jag börja bli lite less på Tricot-Slenens trikåiga egenskaper och herreminje! Vilka mönster och färger! Och mei-tais från MadameGooGoo! Jag dör litegrann!

Must... have... everything!!!

Vilken sjal tycker ni är den absolut snyggaste :)?

Åh så svårt... jag älskar alla mina. Min vita Vanilla Roses är så vacker när ljuset kommer på den, den liksom skimrar.

Vad rekomenderar ni till två nybörjare (jag och min man) när det gäller att bära en nyfödd? Vår 2a föddes i tisdags och 1an vill gärna vara ute och gå i skogen och så. Därför behöver vi något att bära 2an i när vi vill ta sånna utflykter. Vi har en babybjörn men den är hemsk för ryggen.

Så vi behöver något till en nyfödd som är ergonomisk och bra för både den som bär och blir buren och som inte är allt döe krånglig att ta på sig.

Är det sele ni vill ha så känns manducan spontan enklast till nyfödd iom inbyggda bebisinlägget.
Men det bästa är att testa, för det är jätteindividuellt hur dom olika selarna avlastar :)
Annars är en trikåsjal smidigt också, bara man fått knutit en- två gånger så kan man det sen :)
Vad rekomenderar ni till två nybörjare (jag och min man) när det gäller att bära en nyfödd? Vår 2a föddes i tisdags och 1an vill gärna vara ute och gå i skogen och så. Därför behöver vi något att bära 2an i när vi vill ta sånna utflykter. Vi har en babybjörn men den är hemsk för ryggen.

Så vi behöver något till en nyfödd som är ergonomisk och bra för både den som bär och blir buren och som inte är allt döe krånglig att ta på sig.

Vi har köpt två Stokke-selar på rea :) Har ju ännu ingen erfarenhet av att bära men av alla vi provade kändes den överlägset stabilast och med jättebra stöd i ryggen. Kan användas upp till 3 år, även på ryggen.

Blev så glad nyss. Gav mig på att knyta Kangaroo carry med min fina 4a som jag sällan använder. Lilla fröken såg överlycklig ut och studsade när hon såg att jag tog fram sjalen! Knytet blev lite löst men klart skönt att bära i!

Jag har försökt knyta på ryggen, men misslyckas varje gång.... Hon drar ihop benen och så trillar hon ur "påsen" hon ska sitta i. Hur sjutton ska man bära sig åt?? Hon kan väl tänka sig att åka kangaroocarry och fwcc med knut under rumpan en stund, men bäst tycker hon min gardinkappa med rebozo är:angel:. Dock är det lite segt att gå runt så en längre stund tycker jag.
Skulle vilja ha en sexa för att kunna knyta riktig fwcc men har lite svårt att motivera kostnaden när hon inte är mer entusiastisk att bli buren i sjal

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 059
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 955
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 872
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila