Den var jättesnygg! Jag är lite förtjust i Aria Juliet Ring SlingJag har precis beställt en Eire Caprica ringsjal
Hur är sjalen med 50%linne? Tunnar/varmare? avlastar bra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den var jättesnygg! Jag är lite förtjust i Aria Juliet Ring SlingJag har precis beställt en Eire Caprica ringsjal
Jag älskar halvlinne, har just beställt hem en sån. Avlastar grymt bra, ska vara sval på sommaren.Den var jättesnygg! Jag är lite förtjust i Aria Juliet Ring Sling
Hur är sjalen med 50%linne? Tunnar/varmare? avlastar bra?
Såklart. Allt bara blir bättre och bättre. Önskar du kunde sagt att de var jättevarmaAvlastar grymt bra, ska vara sval på sommaren.
Vad blev det?!Åh nu är äntligen min första vävda sjal på väg hem till mig ... och jag har redan börjat kika efter vem som ska få bli nummer två i samlingen .
Vad blev det?!
Jag väntar på en ringsjal, det står att den är i Sthlm, tröga posten när England var så snabba.
Jag har kvar min Ergo som jag hade till tjejen som är 11 år nu. Henne bar jag länge i Ergon, men jag vet att många hellre väljer Tula som finns i olika storlekar när barnen blir lite större.Vad rekommenderar ni kunniga att bära en 8 kilos ettåring i? Vill helst ha en sele (trots att jag vet att många rekommenderar sjal här) som går att bära på ryggen, ryggsäcksstuket.. Kommer inte användas ofta men någon gång då och då..
Jag känner mig helt nöjd med min stash för tillfället. Men så ska vi åka utomlands i sommar och jag funderar... vilken färg ska man ha då? Kanske jag måste köpa en ny i alla fall.
Alltså Oscha Rei Victoria... en sån hade jag velat ha som utomlands-strand-sjal .
bildkälla: www.oschaslings.com
Vi har en sjal från KAM som både jag, maken och sonen älskar, men det känns som om en trikåsjal kan bli ganska varm om det blir lite mer sommar. Finns det någon bra vävd sjal som passar nybörjare?
Begagnat så den är färdiguppmjukad. Material är jätteolika vad man tycker om. Jag älskar hampablandning men andra tycker den känns klumpig. Jag gillar också vildsilke/lin/bomull som är en annan favorit. Ullblandningar brukar vara bra nybörjarsjalar. Lin har jag inte bestämt mig om, gillade mycket tidigare men ju mer jag använder hampan desto mindre används linsjalen. Bäst är om du kan få prova olika.Vi har en sjal från KAM som både jag, maken och sonen älskar, men det känns som om en trikåsjal kan bli ganska varm om det blir lite mer sommar. Finns det någon bra vävd sjal som passar nybörjare?
Ull andas och det finns olika tjocklekar. Trikå är jättevarma!Är också ute efter en vävd sjal nu när sonen börjar bli lite för tung för sin trikåsjal .
Vilka material är svalare? Borde inte en ullsjal bli ganska varm på sommaren? Eller är vävda sjalar generellt svalare än de i trikå?
Känner mig helt lost i sjaldjungeln