Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej! Nu har jag gått med i en fbgrupp som säljer bärsjalar och selar.. Och goa Madick lät mig prova lite av hennes, så jag är sugen på en riktig sjal. Men samtidigt tycker jag att Mei Tai verkar så lätt och behändigt eftersom min son är 8 mån och närmar sig 10 kg.

Jag har fått erbjudande på två 5 or med lin i så att det kan vara svalt till våren/sommaren. Men även en fin Mei Tai. Men vad är bäst att investera i? Det är så mycket pengar det handlar om för mig

Åh nu är äntligen min första vävda sjal på väg hem till mig <3... och jag har redan börjat kika efter vem som ska få bli nummer två i samlingen :D.

Vad rekommenderar ni kunniga att bära en 8 kilos ettåring i? Vill helst ha en sele (trots att jag vet att många rekommenderar sjal här) som går att bära på ryggen, ryggsäcksstuket.. Kommer inte användas ofta men någon gång då och då..

Vad rekommenderar ni kunniga att bära en 8 kilos ettåring i? Vill helst ha en sele (trots att jag vet att många rekommenderar sjal här) som går att bära på ryggen, ryggsäcksstuket.. Kommer inte användas ofta men någon gång då och då..
Jag har kvar min Ergo som jag hade till tjejen som är 11 år nu. Henne bar jag länge i Ergon, men jag vet att många hellre väljer Tula som finns i olika storlekar när barnen blir lite större.

Kära bärdagbok,
Nu är påfåglarna på väg till Tyskland och bebis sitter helst i ryggsäck eller poppins hip carry numera. Ringsjalen används flitigt i stall och butiker. Sambon bär helst (och ofta) i Beco-selen.

Stashen består nu av:
Little Frog Fluorite 3:a
Yaro La Fleur gul/lavendel 4:a
Little Frog Red Pyrope rs
Hemgjord "indisk" rs
Beco 4g sele

Och på ingång en Natibaby Kraken ringsjal <3!

Det var en skojsig hobby detta :-D!

Jag känner mig helt nöjd med min stash för tillfället. Men så ska vi åka utomlands i sommar och jag funderar... vilken färg ska man ha då? Kanske jag måste köpa en ny i alla fall.

Jag känner mig helt nöjd med min stash för tillfället. Men så ska vi åka utomlands i sommar och jag funderar... vilken färg ska man ha då? Kanske jag måste köpa en ny i alla fall.

Alltså Oscha Rei Victoria... en sån hade jag velat ha som utomlands-strand-sjal <3.

bildkälla: www.oschaslings.com

rei-victoria-baby-wrap1.jpeg

Vi har en sjal från KAM som både jag, maken och sonen älskar, men det känns som om en trikåsjal kan bli ganska varm om det blir lite mer sommar. Finns det någon bra vävd sjal som passar nybörjare?

Vi har en sjal från KAM som både jag, maken och sonen älskar, men det känns som om en trikåsjal kan bli ganska varm om det blir lite mer sommar. Finns det någon bra vävd sjal som passar nybörjare?
Begagnat så den är färdiguppmjukad. Material är jätteolika vad man tycker om. Jag älskar hampablandning men andra tycker den känns klumpig. Jag gillar också vildsilke/lin/bomull som är en annan favorit. Ullblandningar brukar vara bra nybörjarsjalar. Lin har jag inte bestämt mig om, gillade mycket tidigare men ju mer jag använder hampan desto mindre används linsjalen. Bäst är om du kan få prova olika.

Är också ute efter en vävd sjal nu när sonen börjar bli lite för tung för sin trikåsjal :).

Vilka material är svalare? Borde inte en ullsjal bli ganska varm på sommaren? Eller är vävda sjalar generellt svalare än de i trikå?

Känner mig helt lost i sjaldjungeln :confused::D

Är också ute efter en vävd sjal nu när sonen börjar bli lite för tung för sin trikåsjal :).

Vilka material är svalare? Borde inte en ullsjal bli ganska varm på sommaren? Eller är vävda sjalar generellt svalare än de i trikå?

Känner mig helt lost i sjaldjungeln :confused::D
Ull andas och det finns olika tjocklekar. Trikå är jättevarma!

Inser också att vi kommer behöva svalare sjal till sommaren. Är det mycket mer avancerat med vävd sjal än trikå? Var kan man köpa begagnat och rekommenderar ni nåt speciellt märke? Eller nåt märke som inte är bra kvalitet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 059
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 954
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 872
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar