Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
@orion_x jag brukar tänka sjalkant till navel när jag bär, oavsett om det är mage eller rygg, för att ge en ordentlig grop för den lilla rumpan. Men det blir ännu viktigare på rygg, det händer att jag sätter fast sjalen innanför byxorna på bebis, viker in den liksom, så att den ska hålla sig på plats under knytningen. Jag knyter ryggsäck på ryggen, känns lättast när dom är små. Men helt ärligt så är jag mer selmänniska på ryggen än sjal.

Jag behöver en ny sele. Dottern har inte gillat att bli buren pa ryggen sa efter hon blev för tung för magen har jag inte burit henne sa mkt. Pa magen bar jag mest i sjal men far inte alls till det pa ryggen. Idag bar jag henne pa ryggen i en Manduca men min kropp gillar den inte. Bar henne max 45 min med en paus mellan och bara pa den korta tiden fick jag ont i axlar och upp i nacken.

Har ni ngr tips pa selar jag kan titta pa? Dottern är 11 manader, 73 cm lang och väger straxt över 9 kg. Jag är 162 cm, normal kroppsbyggnad men med 15 kg övervikt.

Jag behöver en ny sele. Dottern har inte gillat att bli buren pa ryggen sa efter hon blev för tung för magen har jag inte burit henne sa mkt. Pa magen bar jag mest i sjal men far inte alls till det pa ryggen. Idag bar jag henne pa ryggen i en Manduca men min kropp gillar den inte. Bar henne max 45 min med en paus mellan och bara pa den korta tiden fick jag ont i axlar och upp i nacken.

Har ni ngr tips pa selar jag kan titta pa? Dottern är 11 manader, 73 cm lang och väger straxt över 9 kg. Jag är 162 cm, normal kroppsbyggnad men med 15 kg övervikt.
Många är nöjda med Tula toddler. Jag är inte lika imponerad men det är en bra sele om den passar bäraren.

Jag älskar vår wompat :love: så jag röstar på en sån :)

När började du använda den? Verkar som om man bär lite större barn också i den. Hur ser du ut i kroppsformen?
Den finns i tre storlekar om jag förstått det rätt, baby, medium och toddler. Vi har en toddler som köptes för att kunna bära treåringen de korta stunder han kan tänka sig att bli buren.
Hade med den på resa nu i höstas, ovärderlig, :love:
Vet inte riktigt vad man ska kalla kroppsformen :p kort och bred på mitten :rofl:

Den finns i tre storlekar om jag förstått det rätt, baby, medium och toddler. Vi har en toddler som köptes för att kunna bära treåringen de korta stunder han kan tänka sig att bli buren.
Hade med den på resa nu i höstas, ovärderlig, :love:
Vet inte riktigt vad man ska kalla kroppsformen :p kort och bred på mitten :rofl:
Haha :p men om man är lite bredare i överkroppen borde man ha utrymme? Jag håller ögonen öppna lite till vad som kan finnas till kommande bebis i bärdonsväg :) jag får ju lite inse att min fina pre school troligen är väldigt stor för en "mellan bebis och 1.5-2åring" :p

Plötsligt funkar ringsjalen, jag FATTAR hur jag ska spänna och lossa och så blev den favorit. Vill ju såklart då ha en fiiin, även om mina hemsydda är helt ok. Gärna med hampa, det tror jag blir bra i ringsjal. För en timme sen släpptes en blå med tigrar och den finns kvar... är det ett tecken tro? Fast jag vill helst inte ha blå förstås.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 059
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 955
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 872
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17