Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oscha Braid Pine, hälften linne. Den här är en 4a, tänkte ha som snabbknytning med ringavslut. Den röda är Oscha Braid Cassis och är 30% ull, det är en 6a och jag klarar mig precis och då är jag iofs kort men fortfarande rejält rund. Jag skulle satsa på en 7a om jag var du, det är superirriterande med en för kort. Den randiga Christianen är en 7a och den hade jag inne på kontoret igår, klart smidigare med en 7a även om 6an funkar.Vad är det för något? Vilken storlek är det på den och din osrcha? Jag är på jakt efter en 7:a men funderar på om jag klarar mig på en 6:a?
Jag är ganska lång med lång överkropp och drar strl. L i kläder.
Är det någon här som är lång, alltså 185+?
Jag är 188 och tycker det är så svårt att få något gjort med bebisen i sjal eller sele, allt är så långt ner.
Vi bor i gammalt hus med låg bänkhöjd i köket. Visst kan jag baka och laga mat med barn på magen, men det blir tungt i längden, hacka lök och skära med kniv är riktigt farligt. Dammsuga är bara att glömma och diskmaskinen kan jag bara fylla övre korgen.
Tänkte att någon här kunde sitta inne med lite tips.
Längtar till han blir lite stadigare så jag kan ha honom på ryggen!
God kväll alla bebisbärare
Jag har en fundering... min dotter är 8 veckor och väger drygt 4 kilo, har e ringsjal och en ergobaby bärsele. problemet är att enligt instruktionerna för sjalen står det att spädbarn ska bäras i vagga tills nån viss ålder och ergon ska användas med spädbarnsinlägget tills bebis är 5 månader (eller nått sånt) nu vill knodden gärna sitta upp i sjalen! Och spädbarnsinlägget till ergon är för litet
Antar att dessa instruktioner är för att bebisen inte ska sitta i grodposition!?? varför??
hur löser jag detta, pallar ite bära henne i famne i två månader och vill helst slippa köpa nya bärgrejer,,
Ringsjal kanske? Har för mig att jag sett minstingar sitta i såna.Hej sjalproffs!
Jag längtar efter att kunna använda båda händerna. Sonen är 16 dagar och vi har en klassisk sele från BabyBjörn, men den är det för tidigt att använda.
Vad rekommenderar ni för sjal?
Jag vill ha en "snabb", inget långt och krångligt med knyt och virande. Mer som en färdig hängmatta liksom.
Undvik BabyBjörn... dels orkar du knappast bära längre än till 6 kg och inga långa stunder (hade en sån till första barnet), för bebis blir det inte något vidare ergonomiskt sittande, mer att han hänger i skrevet istället för får stöd längst hela låren.Hej sjalproffs!
Jag längtar efter att kunna använda båda händerna. Sonen är 16 dagar och vi har en klassisk sele från BabyBjörn, men den är det för tidigt att använda.
Vad rekommenderar ni för sjal?
Jag vill ha en "snabb", inget långt och krångligt med knyt och virande. Mer som en färdig hängmatta liksom.
Ringsjalar finns i ungefär lika många märken som långsjalar :-) i alla prisklasser dessutom. Jag har två som jag sytt själv, funkar hur bra som helst. Gick på kanske 200 kr/st inklusiver ringar som jag fick köpa från USA.Jag är total nybörjare men har börjat läsa på lite. Väntar första barnet i sommar och har (nog) bestämt mig för en ringsjal och en trikåsjal. Fick tips om att looma sino ska vara sval och därmed passa bra till sommarbebis, finns det andra sorter ni tycker att jag bör kika på?
Ringsjal, är det 1000 olika märken och modeller även där?
Oj
La ihop alla sjalar igår, det är ett gäng :-) Favoriten är den vita, helt fantastisk! Lätt, mjuk, stadig och det vita är faktiskt snyggt.
De två översta är hemmasydda ringsjalar.
Ergo är vår favorit. Vi har en Manduca också men den gillar ingen av oss riktigt.Oj
Jag har börjat leta efter stadigare alternativ till tricotslensjalen som jag har nu.
Men det finns ju så himla många att välja på och alla kostar ju en del så jag kan inte köpa hem ett gäng på måfå
Sambon skulle vilja ha en sele och där är jag helt okunnig. Tips?
Jag tyckte att det var supersvårt att amma när bebis var pytte, var sjukt frustrerad för med storebror gick det ju så bra (provade dock först mycket senare, så antagligen därför).Och jag undrar om tips på hur man gör för att amma i sjal :-). Har en tricot slen och en snart 3-veckors bebis. Jag får till en ganska bra "känguruficka" och en sisådär "hängmatta/vagga" (ingen aning vad dom heter på svenska).
Vilka är era favvoknytningar till en sån liten? Och som sagt, hur gör ni för att amma i sjalen?
Samma här!Ergo är vår favorit. Vi har en Manduca också men den gillar ingen av oss riktigt.
Jag tyckte att det var supersvårt att amma när bebis var pytte, var sjukt frustrerad för med storebror gick det ju så bra (provade dock först mycket senare, så antagligen därför).
Men vet att många släpper lite på knytning/sele så bebis hamnar lite lägre
Jag brukar bara lyfta upp tutten och så hålla upp den medan det äts, kanske inte funkar om man har sstora tuttar dock
Finns massa bra videos på Youtube också, häromveckan såg jag tom en på hur man ammar barn som sitter i sjal på ryggen