Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
@leia råkade svara dig i vårtråden istället (innan jag såg här)

@LillaMy84 har du någon bild på wompaten? Blivit så sugen på en sådan då det skulle underlätta om jag och sambo hade varsin sele så vi slapp ställa om den hela tiden
Kan försöka få till en bild nån dag.
Den har verkligen överträffat alla förväntningar, me lööv it :love: tyvärr väldigt sällan man får chansen att använda den bara, barnet (snart 3 1/2) vill ju oftast gå själv. Men nu när vi var ute och reste var den guld värd, bar bebis på mage i ergon och storebror sovandes på ryggen, hans nästan 15kg kändes knappt :D
Enda nackdelen jag kan komma på är snörena på luvan när selen inte används, ergon brukar jag ha hängandes på mig knäppt i bara midjebältet, men det går ju inte med wompaten för då släpar den i backen.. Men så är jag visserligen bara 165 också :p

För den som är sugen på snygga selar måste jag tipsa om madame goo goo på Facebook också :D

1nov14.jpg

Oscha Braid Cassis! Löst snabbknyt men jag älskar den redan.

Jättefin @Madick!

Tack för erbjudandet @LillaMy84, men vi bor i Schweiz så det blir lite långt! Wompaten ser mysig ut. Men använder man luvan? Den ser väldigt stor ut...

Tack för att du mätte @deathslyna! Låter som om det kunde passa för mig. L sover just, får försöka mäta sen om sitsen verkar ok för henne. Hon är ju lite mindre än A.

Tulan vore enklast att beställa, finns en shop i Schweiz. Fast de hade inte den som jag tyckte var finast, isf får jag beställa från Polen... @Solvind tycker att höftbältet är lite hårt om man vill bära på magen, vad säger ni andra? Bär nog oftast på ryggen, men även på magen ibland. Alla bilder på Rose and Rebellion Pre-school verkar vara med barnet på ryggen. Funkar det att bära på magen med den, eller är den nästan för lång?

@Madick , vad fina ni är, och sjalen är underbar!

Här insåg jag att bara grodan vad provad av mig ännu, så då plockade jag snabbt fram regnbågen och gick ut till stallet och mockade. Nu ligger hon och sover i ett hav av tyg :D

@leia min ska funka att bära på magen enligt instruktionslappen men jag gillar inte att bära på magen varken med tulan eller den här. De är så breda i sig så det blir väldigt tokigt med axelbanden att hålla den på magen. Dock har jag inte haft problem med midjebandet såsom @Solvind trots att jag är snittad och ibland öm och upplever obehag från ärret.

Ok. Nu har jag mätt Linnea från knäveck till knäveck och det var inte mer än 44 cm (typ, lite svårt att mäta). Så 51 cm känns att ta i... Fick bli en Tula, den ska vara något smalare (48 cm). Hoppas den passar, såg ju bra ut för Tor, @Solvind.

Precis! Apropå konstigt med axelbanden när man bär på magen så var jag tvungen att korsa dem när jag bar på magen med becon. Då gick det helt ok, annars blev det bara fel.

Precis! Apropå konstigt med axelbanden när man bär på magen så var jag tvungen att korsa dem när jag bar på magen med becon. Då gick det helt ok, annars blev det bara fel.
Det hade jag ingen tanke på att man kan göra men det är ju klart. Kanske skulle prova det någon gång.

Jag hoppar in här och frågar om ni har några tips om selar för lite större barn?

Såg att det tipsats om Wompat och jag ville bara slå ett slag för den jag med! Har vänner som är supernöjda med sin och jag har provat och bär både min 4-åring och 2-åring (17 resp 13 kg) bra i den. Wompaten måttbeställs och man har full returrätt.

Såg att det tipsats om Wompat och jag ville bara slå ett slag för den jag med! Har vänner som är supernöjda med sin och jag har provat och bär både min 4-åring och 2-åring (17 resp 13 kg) bra i den. Wompaten måttbeställs och man har full returrätt.

Har du en toddler eller pre-school? :)

Jag blev för otålig och beställde en Tula! Hoppas att det också blir bra... Tack för tipset iaf, wompaten ser mysig ut!

Då sitter bebis gränsle över sjalen, och får som ett ryggstöd. Då blir det öppet på ena sidan, men tack vare att man drar åt så bra runt omkring bebis så sitter dom ändå riktigt stadigt.

Har tyvärr ingen bild, och idag inte heller längre någon ringsjal så jag kan fota och visa. Hoppas di förstår beskrivningen. Jag hade svårt att få till sätet när jag har vanligt, men i japanskt satt dottern direkt stadigt och bra.

Kan försöka få till en bild nån dag.
Den har verkligen överträffat alla förväntningar, me lööv it :love: tyvärr väldigt sällan man får chansen att använda den bara, barnet (snart 3 1/2) vill ju oftast gå själv. Men nu när vi var ute och reste var den guld värd, bar bebis på mage i ergon och storebror sovandes på ryggen, hans nästan 15kg kändes knappt :D
Enda nackdelen jag kan komma på är snörena på luvan när selen inte används, ergon brukar jag ha hängandes på mig knäppt i bara midjebältet, men det går ju inte med wompaten för då släpar den i backen.. Men så är jag visserligen bara 165 också :p

För den som är sugen på snygga selar måste jag tipsa om madame goo goo på Facebook också :D

Det var ju en ganska stor nackdel att luvans snören släpar i marken när selen hänger. För det är rätt ofta den hänger bakom när Tor ska gå själv. Och jag är kortare än dig ;)

Oj vad fina det fanns från Madame goo goo:love:

Fast vissa var lite väl mycket...

Konstigt att du upplever att axelbanden sitter brett på tulan @deathslyna . Jag är inte så bred men har inga problem med det. Bara man sätter bröstspännet på rätt höjd så hålls de på plats.

Hoppas Tulan passar dig och lilltjejen @leia . Vilken färg valde du? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 059
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 954
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 872
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar