Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var faktiskt i en såndär bärdonsbutik i södra Stockholm för ett par veckor sedan och där hade de trikåsjalar som inte var lika sviktande. Ergobaby hade en med en ficka fram och så var det någon till som man kunde använda tills de är lite större utan att den sviktar för mycket. Annars är de väl kända för att vara väldigt elastiska vill jag minnas.

Min 3v har äntligen accepterat att sitta upprätt i sjalen, fick tipset att vika elastiska sjalen dubbel och det gjorde stor skillnad både i hur det känns att bära och hur hon verkar sitta så det känns bra. I helgen var jag på fest och deras barn är långt för stor för bebisgrejer så jag fick en TripTrap-stol (som vi precis tänkte köpa) och en Manduca bärsele!

Vad härligt att det är fler som vill bära :).

Rekommenderar sjalar med bambu, hampa eller lin om man vill ha lite svalare. Lin tror jag inte finns som trikåsjal dock. Men för mig var det lättare att få till det med vävd sjal än med trikån som jag upplevde bara tryckte bebis mot bröstkorgen och gjorde det svårt för mig att andas. Bambu är väldigt mjukt ock skönt medan hampa och lin avlastar bättre men kan ta lite tid innan det blir mjukt.

Tricot-slen som är den vanligaste trikån är väldigt varm så den är inget för den som vill ha en sval sjal.

Jag har fastnat ordentligt i sjalträsket och tipsar även om att det inte bara är bebisar som kan bäras bra. Sonen är nu snart 21 månader och bärdonen har utökats och används flitigt.

Nu används två vävda sjalar, en randig girasol i storlek 7 i 100% bomull och en vändbar grön/svart didymos i 50% hampa och 50% bomull i storlek 5. Dessutom används en toddlersele från Tula mycket eftersom han växte ur sin första sele. Även ringsjalen används då och då. Och så önskas en kortsjal i storlek 3 och en meitai som jag funderar på att sy själv.

image.jpg

image.jpg

Lyckades inte få in bild på girasolen O_o

Men för den som vill frossa i vackra vävda sjalar tipsar jag om att gå in på slingofest.com :D

Vad kul att det händer grejer i denna tråden :)

Här bärs det inte lika mycket som det gjordes med storebror, men hade kunnat lägga en månadslön på olika bärselar och några regnbågssjalar ändå :angel:
Hur gör ni andra med kläder nu när det börjar bli lite kyligare?
Jag har en bärjacka, men insåg att den blir lurig att använda om jag vill bära båda barn med tanke på hur korta sträckorna är som storebror har tid att sitta på ryggen:laugh:
Funderar på bärskydd till liten, men är eg inte så glad i att bära utanpå ytterkläder (blir så knöligt och avlastar sämre)

@Madick vilken fin sjal, vad är det för någon?

@Solvind :nailbiting: nej nej nej inte tipsa om såna sidor :laugh: måste spanas in lite senare:up::banana:

Dottern är ju 1,5 och bärs i rose and rebellion preschool. Hon går ju en del själv och har således kläder för detta. Just nu är det regnoverall och vanliga kläder alternativt en lite tjockare jacka under om det är kallt. Jag har mina vanliga kläder jag med. Det blir ibland lite lurigare att få ner henne ordentligt i selen med mycket kläder men det går och den är stor nog för att hon ska rymmas även med sin vinteroverall.

Vad kul att det händer grejer i denna tråden :)

@Madick vilken fin sjal, vad är det för någon?

@Solvind :nailbiting: nej nej nej inte tipsa om såna sidor :laugh: måste spanas in lite senare:up::banana:
Det är en Oscha Braid Cassis 6a. Har en Ellaroo Christiane sommarsjal med fransar sedan tidigare och kände att jag vill ha något varmare och lite stadigare att komplettera med nu till vintern. Och så är den ju så snygg :-)

Här hoppar jag in..! Jag beställde en ergobaby hybridsjal till den kommande bebisen och hoppas att den (och bebisen) kommer snart, snart, snart!! :p Jag vill bara få hem den, känna och klämma, provknyta och förstås - gå runt med en liten parvel där i!!

Här hoppar jag in..! Jag beställde en ergobaby hybridsjal till den kommande bebisen och hoppas att den (och bebisen) kommer snart, snart, snart!! :p Jag vill bara få hem den, känna och klämma, provknyta och förstås - gå runt med en liten parvel där i!!

Är inne på en sån jag också! Du måste rapportera om hur du tycker den är sen. Bäbis lär ju komma när som helst nu! :)

Är inne på en sån jag också! Du måste rapportera om hur du tycker den är sen. Bäbis lär ju komma när som helst nu! :)
Det ska jag absolut göra! Jag hoppas att den kommer den här veckan! Eller de kanske jag ska säga ;):p Jag har iofs inte så mycket att jämföra med, jag har aldrig använt sjal innan, men jag tror att den här blir bra! Bara man kommer in i själva knytandet så känns det som att det är något man aldrig kommer att vilja vara utan!

Det ska jag absolut göra! Jag hoppas att den kommer den här veckan! Eller de kanske jag ska säga ;):p Jag har iofs inte så mycket att jämföra med, jag har aldrig använt sjal innan, men jag tror att den här blir bra! Bara man kommer in i själva knytandet så känns det som att det är något man aldrig kommer att vilja vara utan!

Jag har ingen erfarenhet av sjal jag heller så jag tycker det är supersvårt at veta vad man ska ha! Men den här verka bra så har du gott att säga om den sen så blir det nog en sån :D

Jag har ingen erfarenhet av sjal jag heller så jag tycker det är supersvårt at veta vad man ska ha! Men den här verka bra så har du gott att säga om den sen så blir det nog en sån :D
Ja, jag kollade på en annan först (vad den nu hette), men flera som testat den verkade tycka att den var sladdrig liksom, så då blev jag tipsad om den här som fler verkar nöjda med som förstasjal och till småttisarna. Den verkar ju funka rätt länge också, det tycker jag är skönt så att man inte måste köpa en ny om några månader för att bebisen blivit för stor.
Vi får hålla tummarna för att både sjalen och bebisen kommer snart nu då, så att du slipper vänta allt för länge på recensionen :D

Ja, jag kollade på en annan först (vad den nu hette), men flera som testat den verkade tycka att den var sladdrig liksom, så då blev jag tipsad om den här som fler verkar nöjda med som förstasjal och till småttisarna. Den verkar ju funka rätt länge också, det tycker jag är skönt så att man inte måste köpa en ny om några månader för att bebisen blivit för stor.
Vi får hålla tummarna för att både sjalen och bebisen kommer snart nu då, så att du slipper vänta allt för länge på recensionen :D

Båda borde komma när som helst! :D

Jag är ingen sjalbärare men jag kände lite på ergobaby hybriden och tyckte att den kändes rejäl och bra. Min smak helt enkelt. Ni kommer säkert att bli nöjda med den :)

Vi är väldigt nöjda med vår ergobaby hybridsjal. Har dock inte provat någon annan så har inget att jämföra med. Vi använder vår sjal varje dag till vår enmånaderstjej, mest för att söva men också vid transport t.ex. till BVC (går dit på fem minuter). Jag har några bilder men kan inte lägga in dem just nu eftersom bebisen parkerat i mitt knä och gnäller varnande så fort jag rör mig ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 059
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 954
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 872
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar