@LillaMy84 Tack! Får se vad jag hittar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var precis det jag ville läsa!
Blir att försöka hitta en billig ringsjal nu tror jag
Det var precis det jag ville läsa!
Blir att försöka hitta en billig ringsjal nu tror jag
Sv: Vi som bär i sjal och sele
Vi bär, både jag och Stellas pappa, och har gjort sedan födseln. När hon var yttepytte så var det en trikåsjal från Minimundus som gällde, men ingen av oss gillade den riktigt. För lång och bökig att få på sig helt enkelt, även om den var fantastisk när den väl var på och Stella var på plats.
Nu bär vi i en Manduca (Ice/Rose ), och den avgudar vi alla tre. Den är välanvänd kan jag säga, även om Stella inte är någon vagnhatare. Vi gillar helt enkelt att ha henne nära, och så är selen lättare att släpa med sig.
Funderar dock på om vi skulle försöka oss på sjal igen nu när vi kan använda oss av lite andra knytningar eller kanske rent av en ringsjal...
Ni vana sjalare, vad rekommenderar ni? Stella är snart 4 månader gammal, väger väl runt 6,5 kilo skulle jag tro.
Är det någon av er som har bra instruktioner för hur man knyter när man ska ha barnet på höften när man har trikåsjal? Filmen på sjalbarn fungerar inte...
Ni som har bärselen manduca vet ni om man kan köpa en lös sådan som man sätter det extra huvudskyddet i? Köpte en beg och när den kom så upptäckte jag detta tyvärr
Snart dags att utöka bärdonsfamiljen nu när tvåan är på väg. Förbereder mig på att bära mer än med ettan. Ergon med spädbarnsinlägget känns väldigt varmt, har därför börjat fundera på sjal. Men, jag kan inte ens knyta en sådab där sjal man har om halsen, kommer jag att då lyckas knyta en bärsjal? Funderar på en tricot.
Snart dags att utöka bärdonsfamiljen nu när tvåan är på väg. Förbereder mig på att bära mer än med ettan. Ergon med spädbarnsinlägget känns väldigt varmt, har därför börjat fundera på sjal. Men, jag kan inte ens knyta en sådab där sjal man har om halsen, kommer jag att då lyckas knyta en bärsjal? Funderar på en tricot.
En trikåsjal de första månaderna är underbart skönt, och lättare att knyta än en vävd (som nybörjare).Nu kastar jag mig in i "bärträsket" också! Nr 2 är på gång och är beräknad till 2 mars. Jag har fått för mig att en sjal (som förhoppningsvis funkar att även amma i) skulle passa bra då! Har en bärsele som dottern satt en del i men inte från det att hon var nyfödd.
Vad ska man ha för sjal? Känner mig helt lost när jag googlar...